Mijn eerste Lexus

RonIS

Nieuw hier
2 dec 2016
19
3
0
Hallo, mijn naam is Ron en jawel, vandaag mijn eerste Lexus gekocht, een IS250 automaat uit 2006. Mijn autogeschiedenis:
Na 25 jaar Alfa Romeo ben ik overgestapt naar BMW ///M en toen weer terug naar een Alfa met een behoorlijke levenservaring. Deze heb ik voor de fun en
ik zocht een luxe degelijke auto met RWD en automaat voor dagelijks gebruik. Hij moest stil zijn in het interieur en "comfortabel" zijn. Vandaag een Lexus IS250 bij de dealer bekeken, was een compleet uitgewoonde auto. Denk dat ie nog nooit iets van een wasstraat, laat staan goede wax had gezien. Hij moest nog "klaargemaakt" worden, lees zijkant en voorbumper compleet overgespoten, velgen kon je weggooien, echt rondom compleet gecorrodeerd en met alle vier een kilometer langs de stoepranden gereden. Ik weet nu ook hoe een interieur er na 10 jaar, met alleen een beetje vuil eruit kloppen, uitziet. Ronduit ranzig. Ondanks de relatief lage kilometerstand had deze auto duidelijk een zwaar leven gehad. Deurnaden rechts keek ik zo in, geen idee, maar zou zo maar op een flinke schade kunnen duidden, Next.

Door naar de plaatselijke bovag-garage. Stond een 2006 met meer ervaring, in het antaciet-grijs. Auto mee en op de brug. Gortdroog, geen roest (sorry Alfa-tik) rubbers allemaal goed. Auto had net een beurt gehad, nieuwe remmen achter, nieuwe bougies, dynamo nagelnieuw enz. Kreeg goede prijs voor de inruil, dus koop gesloten.

Tis een relatief kale IS maar ik hoef geen navigatie, geen parkeersensoren en geen leer. Auto wordt voorzien van nieuw gepoedercoate velgen 17", vier nieuwe banden rondom en afneembare trekhaak. Auto had nagenoeg geen steenslag en reed echt voortreffelijk. Automaat schakelt boterzacht en 208 PK is prima voor mij.

Interieur wordt grondig gereinigd, auto zo volgende week klaar moeten staan.

Nog even een vraag over de banden, ik lees overal voor 225/45/17 achter 245/45/17........... moeten de achterbanden niet 245/40/17 zijn. Bij hoogte 45 zijn de banden/wangen van de achterbanden hoger dan de voorbanden. BMW heeft altijd voor 40 achter 35 bij een breedset.

Verder ga ik hier eens lekker lezen, ga niet veel bijzonders met de IS doen, hij is prima zo.

Gr Ron
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.398
223
63
Hallo Ron, welkom op het forum ! Als je verschillende sites langs gaat dan kom je idd tegen dat voor en achter 45 hoog blijft. Bij mijn IS gen1 heb ik ook een "breedset" maar hier zit maar 0.5J verschil in. Bij BMW is dit vaak 1J.
https://tiresize.com/tires/Lexus/IS/
Hier vind ik ook de bandenmaat die jij aangeeft ..

Enne foto's zijn verplicht hier ;)

Groeten
 

RonIS

Nieuw hier
2 dec 2016
19
3
0
No Title

Prima, dan heb ik de goede maat doorgegeven.

Ik heb nog geen foto's gemaakt, preview uit advertentie:
 

Bijlagen

  • photo5766.JPG
    photo5766.JPG
    171,3 KB · Weergaven: 33
  • Leuk
Waarderingen: jderksen4

Yvonne

Actief
5 dec 2010
108
12
18
Welkom Ron, mooie auto! Veel plezier ermee, maar dat moet helemaal goed komen!
 

RonIS

Nieuw hier
2 dec 2016
19
3
0
Ik moet nog even geduld hebben, de velgen zijn nog niet terug van de poedercoater. Verder staat ie er als nieuw bij....... nu de velgen met de nieuwe banden nog.

Gr Ron
 

RonIS

Nieuw hier
2 dec 2016
19
3
0
Hij staat voor de deur. Nog een verrassing hoe hij er overdag bijstaat, ik heb hem laat in de middag opgehaald. Vanavond een stuk gereden, nog nooit zo'n stille auto gehad. Heerlijk relaxed ! Geen rammel of kraakje. Wel ??n minpunt, de lichtopbrengst van de koplampen, daar ga ik asap wat aan doen. Eerst eens uitzoeken wat er nu voor lampen inzitten, geen idee of het halogeen of xenon is.......... als het xenon is zou het mij verbazen, die moeten toch altijd een paar seconden "opwarmen" bij het starten ? Nog een vraag, het is een business uitvoering met getinte ruiten achter. Is dit standaard of aftermarket geplakt ? Moet er in het donker erg aan wennen.

Zal morgen een wat foto's maken bij daglicht.

Gr Ron
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Beste Ron,

fijn om te horen dat we weer een nieuwe IS-rijder erbij hebben. wat betreft de banden is het overal verschillend. ik heb bijvoorbeeld op dit moment 225/40/18 voor en 255/40/18 achter.

Daar in tegen is mijn zomer set weer 225/40/18 voor en 255/35/18 achter. De ene dealer zegt dit de andere dealer zegt dat. ik vind persoonlijk bij een ietswat verlaagde auto 35 achter mooier staat zodat de velg net wat groter lijkt.

Het lichtbeeld is inderdaad ruk de ''normale'' halogeen lampen geven amper licht. Dit zou je al kunnen veranderen om Osram Nightbreakers V2 erin te doen. Nadeel hiervan is wel dat ze sneller kapot gaan maar geeft wel ideaal lichtbeeld.

2e optie is natuurlijk Xenon. Ikzelf heb bij de dealer bij de aanschaf van de auto een aftermarket setje van Pilot laten inbouwen voordeel hiervan was dat de dealer 2 jaar garantie op alles geeft. dus een kapotte balast of een kapot lampje ? kom maar langs dan regelen we een nieuwe voor je.

3e optie is Led verlichting hoewel hier veel positieve als negatieve reacties over zijn. Het lichtbeeld is goed voor jezelf maar vaak hoor je van andere weggebruikers dat het licht nogal strooit waardoor het een verblindende werking kan geven. mocht je dit willen laat het dan iig professioneel inbouwen met een goedkeurings certificaat.

De getinte ruiten is standaard. Tenminste... dat denk ik, ikzelf heb ook getinte ruiten zowel voor als achter. neem aan dat je nog wel naar binnen kan kijken ? Volgens mij is 10% al vanaf fabrieks af aan geleverd.

Al met al heb je een hele mooie auto gekocht waarvan ik bijna wel verzekerd ben dat je er veel onbezorgde km mee kan maken. ( geen alfa tikjes ) :giggle::p
 

RonIS

Nieuw hier
2 dec 2016
19
3
0
Dank ! Ik probeer eerst de Osram eens uit, morgen maar even een setje halen. Morgen laat ik de koplampen laten polijsten, dat zal het ook wel van opknappen. Laat is meteen de achterbumper even nakijken, die wijkt een beetje, kennelijk pakken de klemmetjes niet meer. De Alfa erbij is echt voor de fun, das nog echt ouderwets autorijden, maar geen daily Alfa meer voor mij.

Vandaag even wat interieurreiniger gehaald, daar knapt ie wel van op. Maar een keer echt goed schoonmaken van binnen. De afneembare trekhaak eraf gehaald en meteen even gekeken hoe we de uitlaat wat hoger kunnen hangen. Die hangt een stuk lager door de trekhaak. Zaterdag op de brug maar eens netjes hangen met wat kortere en zwaardere rubbers. Verder alles in de kofferbak goed vastgelegd, schuift er niets meer heen er weer.

Waar ik nu al naar op zoek ben is een andere strip aan de bijrijderskant van de voorruit. Het rubben aan de onderzijde is erg beschadigd en die wil ik vervangen. Kan ik zo'n strip gewoon bij de dealer bestellen ?

Gr Ron
 

RonIS

Nieuw hier
2 dec 2016
19
3
0
Vandaag de motorkap met speciaal Meguiars spul aangepakt om te kijken of de Lexus daar een beetje van opknapt. Ben niet ontevreden. Nu de rest van de auto nog. Ook de velgen eens goed bekeken, zojn netjes gedaan door de poedercoater en voorzien van een extra laagje blanke lak.

Gr Ron
 
Laatst bewerkt:

RonIS

Nieuw hier
2 dec 2016
19
3
0
No Title

Even stoeien met de foto's, maar uiteindelijk gelukt.

gr Ron
 

Bijlagen

  • photo5784.jpg
    photo5784.jpg
    158,8 KB · Weergaven: 36
  • photo5785.jpg
    photo5785.jpg
    129,8 KB · Weergaven: 36
  • photo5786.jpg
    photo5786.jpg
    163,7 KB · Weergaven: 38
  • Leuk
Waarderingen: jderksen4

RonIS

Nieuw hier
2 dec 2016
19
3
0
Vandaag even een gereviseerde achteras ophalen voor de oude dame..... kofferbak niet open te krijgen....... perfect zo'n forum, knopje gevonden in het dashboardvakje......

gr Ron
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM