Hallo, mijn naam is Ron en jawel, vandaag mijn eerste Lexus gekocht, een IS250 automaat uit 2006. Mijn autogeschiedenis:
Na 25 jaar Alfa Romeo ben ik overgestapt naar BMW ///M en toen weer terug naar een Alfa met een behoorlijke levenservaring. Deze heb ik voor de fun en
ik zocht een luxe degelijke auto met RWD en automaat voor dagelijks gebruik. Hij moest stil zijn in het interieur en "comfortabel" zijn. Vandaag een Lexus IS250 bij de dealer bekeken, was een compleet uitgewoonde auto. Denk dat ie nog nooit iets van een wasstraat, laat staan goede wax had gezien. Hij moest nog "klaargemaakt" worden, lees zijkant en voorbumper compleet overgespoten, velgen kon je weggooien, echt rondom compleet gecorrodeerd en met alle vier een kilometer langs de stoepranden gereden. Ik weet nu ook hoe een interieur er na 10 jaar, met alleen een beetje vuil eruit kloppen, uitziet. Ronduit ranzig. Ondanks de relatief lage kilometerstand had deze auto duidelijk een zwaar leven gehad. Deurnaden rechts keek ik zo in, geen idee, maar zou zo maar op een flinke schade kunnen duidden, Next.
Door naar de plaatselijke bovag-garage. Stond een 2006 met meer ervaring, in het antaciet-grijs. Auto mee en op de brug. Gortdroog, geen roest (sorry Alfa-tik) rubbers allemaal goed. Auto had net een beurt gehad, nieuwe remmen achter, nieuwe bougies, dynamo nagelnieuw enz. Kreeg goede prijs voor de inruil, dus koop gesloten.
Tis een relatief kale IS maar ik hoef geen navigatie, geen parkeersensoren en geen leer. Auto wordt voorzien van nieuw gepoedercoate velgen 17", vier nieuwe banden rondom en afneembare trekhaak. Auto had nagenoeg geen steenslag en reed echt voortreffelijk. Automaat schakelt boterzacht en 208 PK is prima voor mij.
Interieur wordt grondig gereinigd, auto zo volgende week klaar moeten staan.
Nog even een vraag over de banden, ik lees overal voor 225/45/17 achter 245/45/17........... moeten de achterbanden niet 245/40/17 zijn. Bij hoogte 45 zijn de banden/wangen van de achterbanden hoger dan de voorbanden. BMW heeft altijd voor 40 achter 35 bij een breedset.
Verder ga ik hier eens lekker lezen, ga niet veel bijzonders met de IS doen, hij is prima zo.
Gr Ron
Na 25 jaar Alfa Romeo ben ik overgestapt naar BMW ///M en toen weer terug naar een Alfa met een behoorlijke levenservaring. Deze heb ik voor de fun en
ik zocht een luxe degelijke auto met RWD en automaat voor dagelijks gebruik. Hij moest stil zijn in het interieur en "comfortabel" zijn. Vandaag een Lexus IS250 bij de dealer bekeken, was een compleet uitgewoonde auto. Denk dat ie nog nooit iets van een wasstraat, laat staan goede wax had gezien. Hij moest nog "klaargemaakt" worden, lees zijkant en voorbumper compleet overgespoten, velgen kon je weggooien, echt rondom compleet gecorrodeerd en met alle vier een kilometer langs de stoepranden gereden. Ik weet nu ook hoe een interieur er na 10 jaar, met alleen een beetje vuil eruit kloppen, uitziet. Ronduit ranzig. Ondanks de relatief lage kilometerstand had deze auto duidelijk een zwaar leven gehad. Deurnaden rechts keek ik zo in, geen idee, maar zou zo maar op een flinke schade kunnen duidden, Next.
Door naar de plaatselijke bovag-garage. Stond een 2006 met meer ervaring, in het antaciet-grijs. Auto mee en op de brug. Gortdroog, geen roest (sorry Alfa-tik) rubbers allemaal goed. Auto had net een beurt gehad, nieuwe remmen achter, nieuwe bougies, dynamo nagelnieuw enz. Kreeg goede prijs voor de inruil, dus koop gesloten.
Tis een relatief kale IS maar ik hoef geen navigatie, geen parkeersensoren en geen leer. Auto wordt voorzien van nieuw gepoedercoate velgen 17", vier nieuwe banden rondom en afneembare trekhaak. Auto had nagenoeg geen steenslag en reed echt voortreffelijk. Automaat schakelt boterzacht en 208 PK is prima voor mij.
Interieur wordt grondig gereinigd, auto zo volgende week klaar moeten staan.
Nog even een vraag over de banden, ik lees overal voor 225/45/17 achter 245/45/17........... moeten de achterbanden niet 245/40/17 zijn. Bij hoogte 45 zijn de banden/wangen van de achterbanden hoger dan de voorbanden. BMW heeft altijd voor 40 achter 35 bij een breedset.
Verder ga ik hier eens lekker lezen, ga niet veel bijzonders met de IS doen, hij is prima zo.
Gr Ron