- 27 mrt 2012
- 860
- 10
- 18
Omdat ik door het wisselen van functie mijn lease auto moet inleveren, ben ik sinds een paar weken in het bezit van een LS400 uit 1994:
Hij heeft ongeveer 360.000 km op de teller en er zijn nog wat aandachtspunten aan de auto die ik probeer af te handelen.
Een bekend probleem bij de LS400 is dat door veroudering/opdroging van een drietal elektrolytische condensatoren in het instrumentenpaneel de verlichting hiervan en de brandstofmeter niet goed werken.
De brandstofmeter werkte bij mijn auto helemaal niet meer en de verlichting deed het niet goed als het koud was.
Dit heb ik inmiddels opgelost.
De foto's hiervan staan in mijn voorsteltopic: viewtopic.php?f=14&t=2957
Ook loopt de auto niet regelmatig.
Mijn gevoel zei dat dit aan de aandrijflijn lag, maar dit bleek bij nader inzien niet het geval.
Het ligt aan de ontsteking of aan de injectie. Dit maakt het voor mij een stuk makkelijker.
Ik begin met het vervangen van de bougies en de bougiekabels, wat eenvoudig en goedkoop te realiseren is.
Mocht de auto hierna nog onregelmatig lopen dan moet ik verder gaan zoeken.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Hij heeft ongeveer 360.000 km op de teller en er zijn nog wat aandachtspunten aan de auto die ik probeer af te handelen.
Een bekend probleem bij de LS400 is dat door veroudering/opdroging van een drietal elektrolytische condensatoren in het instrumentenpaneel de verlichting hiervan en de brandstofmeter niet goed werken.
De brandstofmeter werkte bij mijn auto helemaal niet meer en de verlichting deed het niet goed als het koud was.
Dit heb ik inmiddels opgelost.
De foto's hiervan staan in mijn voorsteltopic: viewtopic.php?f=14&t=2957
Ook loopt de auto niet regelmatig.
Mijn gevoel zei dat dit aan de aandrijflijn lag, maar dit bleek bij nader inzien niet het geval.
Het ligt aan de ontsteking of aan de injectie. Dit maakt het voor mij een stuk makkelijker.
Ik begin met het vervangen van de bougies en de bougiekabels, wat eenvoudig en goedkoop te realiseren is.
Mocht de auto hierna nog onregelmatig lopen dan moet ik verder gaan zoeken.