Mijn nette GS300 nu al beschadigd

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
Beste Lexus liefhebbers,

Ik wil met jullie delen dat er gisteren een 15 jarige fietser heeft besloten om door rood te rijden, een bocht verkeerd in te schatten, uit balans te raken en daarbij terecht te komen op mijn stil staande GS300 waar voorheen geen krasje op zat.

Resultaat: Beschadigd linker voorscherm, deuk in A stijl, LV spiegelkap beschadigd, LV portier en zijruit bekrast. Jongetje geeft zijn fout volmondig toe. Achteraf beweert papa aan de telefoon dat de schuldvraag niet te beoordelen is door ons en dat de verzekering het maar moet uitzoeken. Ik schat de schade op c.a. ? 3000,- .
En dan is er dus geplamuurd en gespoten aan mijn voorheen nette schadevrije Lexus :X . Ik heb de auto nog geen 4 weken. Nu maar afwachten of ik wat vergoed krijg.

Ohw ja gisteren was mijn 30ste verjaardag. Leuk cadeau of wat....... foto's volgen.
 

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
Altijd kl*te dat soort dingen!! Ik heb dit al zovaak gehad met mijn auto'S in de buurt met kinderen op fietsen! En ik zocht altijd net zolang dat ik een auto kras/deuk vrij had en dan komen der weer van die 'leuke' kinderen met fietsjes.
Zou 't wel met die verzekering regelen, ik heb 't jammer genoeg nooit gezien! En die papa zal wel zown boer zijn die niks om auto's geeft en een suzuki alto ofzo rijd vol met deuken en krassen.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
pff.. balen man! heb net bijna hetzelfde meegemaakt 2 weken geleden nadat er eentje in der achteruit tegen me stilstaande lex aan parkeerde! je hebt gelukkig garages die het goed kunnen fixen! in ieder geval nog gefeliciteerd en succes met de verzekering!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Echt verrot, Zelf wil ik ook zo snel mogelijk de LS weer in me garage kunnen zetten, ben ook als de dood in mijn buurt (ik woon tegenover een school en daarmee een drukke straat).

Als er deuken in me auto moeten wil ik ze er wel zelf in gereden hebben :D
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
Heren bedankt voor de reacties. Dit wordt een erg moeilijk verhaal. Vaderlief beweert nu dat zoonlief geen kopie van het schadeformulier heeft gehad en dat ik de tekening op mijn formulier zou hebben gewijzigd. Ik begrijp er geen zak van want volgens mij kost het de beste man geen cent als er gewoon wordt toegegeven dat zijn zoon fout zit en daardoor schade heeft veroorzaakt aan mijn auto. Aaaarghhh!!!!!
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
Goed nieuws, ik heb vandaag bericht gehad van mijn Rechtsbijstand Verzekering. De Schade is getaxeerd op ?921,- en de tegenpartij betaald.

Ik ben hier echt heel erg blij mee.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Altijd fijn als je in je gelijk gesteld wordt, ik heb het al eens meegemaakt dat het zo klaar was als een klontje maar vervolgens de tegenpartij gelijk kreeg. Een minimale bumper schade kreeg hij getaxeerd op bijna 2000 euro en er nu nog mee rondrijdt met een big smile op z?n kop....



gr. koen
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Inderdaad goede zaak dat het in jouw voordeel uitpakt! Nu maar hopen dat de schadehersteller goed zijn best doet. Ik heb al een aantal keer gehad dat de scande netjes was weggewerkt, maar in de buurt door het schuren en polijsten toch de toplaag minder dik was. Werd naderhand wel opgelost, maar toch...
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Goed dat het is opgelost.
Wel een heel groot gat tussen de geschatte 3k en de uiteindelijke 921Euro.
Schades zijn altijd vervelend maar inmiddels is het systeem wel zodanig veranderd dat ik verhalen over het claimen van enorme bedragen en vervolgens niet repareren wel met een korreltje zout neem.....
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Je kan tegenwoordig net zo goed geld claimen en lekker met de schade blijven rijden hoor. Je kan kiezen of je het geld op je rekening wil of direct met het bedrijf geregeld wil hebben. Ik hou ook een bak geld over aan mijn hagelschade, lekker hoor :)



gr. koen
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
De schade is nog niet gerepareerd, maar dat moet wel gebeuren. Ik heb aardig wat kennis van schadeherstel en ik had niet ingeschat dat de reparatie voor dit geld zou gaan lukken, maar goed ik laat het repareren bij het bedrijf die de schade ook heeft getaxeerd, dus dat moet goed komen. Nu inderdaad maar hopen dat de kwaliteit van de reparatie ook naar mijn wens (eisen) is.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik vind het ook wel een redelijk laag bedrag in contrast met de genoemde schade.

Wat je natuurlijk kan doen is vooraf goed informeren bij het schadebedrijf en op welke wijze ze e.e.a. willen herstellen. Bijvoorbeeld, i.p.v. een volledig scherm spuiten, gebruiken ze vaak goedkopere airbrush techniek o.i.d. Dat wil niet zeggen dat dat minder goed is overigens..

Maar goed, (voor)kennis is macht zou ik zeggen.

Succes,

Mike