Mijn nette GS300 nu al beschadigd

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
Beste Lexus liefhebbers,

Ik wil met jullie delen dat er gisteren een 15 jarige fietser heeft besloten om door rood te rijden, een bocht verkeerd in te schatten, uit balans te raken en daarbij terecht te komen op mijn stil staande GS300 waar voorheen geen krasje op zat.

Resultaat: Beschadigd linker voorscherm, deuk in A stijl, LV spiegelkap beschadigd, LV portier en zijruit bekrast. Jongetje geeft zijn fout volmondig toe. Achteraf beweert papa aan de telefoon dat de schuldvraag niet te beoordelen is door ons en dat de verzekering het maar moet uitzoeken. Ik schat de schade op c.a. ? 3000,- .
En dan is er dus geplamuurd en gespoten aan mijn voorheen nette schadevrije Lexus :X . Ik heb de auto nog geen 4 weken. Nu maar afwachten of ik wat vergoed krijg.

Ohw ja gisteren was mijn 30ste verjaardag. Leuk cadeau of wat....... foto's volgen.
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
Gisteren bij de hersteller geweest. Zowel portier als a stijl worden plaatselijk gespoten. Kleurverschil zal minimaal zijn. Volledig onzichtbaar is onmogelijk, zeker bij zilver vertelde ze en van de verzekeringsmaatschappijen mogen ze enkel het noodzakelijke nog uitvoeren bij dergelijke leeftijden. Ben ik mooi klaar mee dus..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik word er zo'n beetje plaatsvervangend boos over! :X

Dat klinkt als een goedkope spot-reparatie. Dat werkt dus nogal matig tot slecht bij zilverkleur, met name bij goed in 't zicht liggend plaatwerk.

Zou het niet zinvol zijn om nog even met jouw verzekeringsmaatschappij kort te sluiten hieromtrent? Ik begrijp best dat men het 'goedkoop' willen uitvoeren, maar je hebt wel een goede motivatie (moeilijke kleur) om hiertegen in protest te gaan. Daarbij kan jouw verzekering wellicht bemiddelen, aangezien zij zelf niet betalen.

Kun je ook gelijk noemen dat je auto door het kleurverschil minder waard wordt en jij je premie dus maar halveert :p

Wel balen dus, en ik zou er zeker niet direct mee akkoord gaan. Nee heb je al.

Succes!

Mike
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik zou het ook niet accepteren, nu blijf je de schade alsnog zien als het ware. Een juist motto is onzichtbaar schadeherstel...



gr. koen
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Proficiat Bempie, weer als door een ringetje te halen, goede job zo te zien. Ik kan me zo voorstellen dat je je tijdens de vakantie wel enige zorgen hebt gemaakt ;)

Overigens, laat je nog iets doen aan het kleurverschil aan de voorkant?
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
Bedankt voor de reacties.

En inderdaad tijdens mijn vakantie waren mijn gedachten eigenlijk iets te vaak bij de lexus.

Vooralsnog ben ik niet van plan om iets aan het kleurverschil te doen. Ik heb wel een setje 18inch TTE wielen en een Eibach verlagingsset klaar liggen voor in de zomer. Ik moet alleen nog banden hebben en die kosten al genoeg aangezien ik wel een A merk band wil.