- 29 jun 2015
- 165
- 40
- 28
Sinds eind september rijd ik rond in het Franse land in een GS 450h Sport. Als vervanger van een RC 300h Sport, waarvan ik helaas te weinig plezier heb gehad.
De RC zal ik snel vergeten, want ook deze GS is weer een kanjer. Ik had vroeger een 430, daarna een 450h executive en nu dus de sportieve broer. Een auto uit 2013 met erg weinig kilometers op de teller. Daar heb ik inmiddels bijna 7.000 km aan toegevoegd, waardoor de teller nu op 43.000 km staat.
Het grote en altijd beschikbare vermogen wordt via een meesturende achteras op het wegdek overgebracht. Die achteras maakt de auto zeer wendbaar in de stad en zeer fijn sturend bij hoge(re) snelheden. Een leuke optie is ook de nachtvision, waar ik dankbaar gebruik van maak op de donkere landwegen hier in ZW Frankrijk. Op het scherm zie je (in zwart-wit) veel verder dan met je dimlicht, een beetje vergelijkbaar als met grootlicht rijden.
Ik ben erg blij met deze fraaie limousine, die je hier eigenlijk nooit tegenkomt. De luchtbehandelingsinstallatie doet zijn werk naar behoren (nooit koude lucht gevoeld itt de RC). Het gebruik ligt wat hoger dan de RC, maar is met 7 ? 7.5 liter per 100km wat mij betreft zeer acceptabel.
Minder blij ben ik met de wijze van aflevering door de Lexus dealer. Ik heb zelfs een rode kaart getrokken vanwege de lijst met geconstateerde gebreken, zoals het niet uitlijnen en balanceren van de wielen. De bestuurdersdeur weigert te openen of te sluiten (ik raakt nu nog de achterdeur even aan) en de auto wil regelmatig niet starten of stoppen. En meer van dit soort ongein. Volgende week gaat hij een week te logeren bij de dealer voor een herkansing wat afleveren betreft.
Ik voeg wat foto's toe van een blinkend zilveren auto met roodbruin int?rieur. Excuus voor de gedraaide foto van het int?rieur.
De RC zal ik snel vergeten, want ook deze GS is weer een kanjer. Ik had vroeger een 430, daarna een 450h executive en nu dus de sportieve broer. Een auto uit 2013 met erg weinig kilometers op de teller. Daar heb ik inmiddels bijna 7.000 km aan toegevoegd, waardoor de teller nu op 43.000 km staat.
Het grote en altijd beschikbare vermogen wordt via een meesturende achteras op het wegdek overgebracht. Die achteras maakt de auto zeer wendbaar in de stad en zeer fijn sturend bij hoge(re) snelheden. Een leuke optie is ook de nachtvision, waar ik dankbaar gebruik van maak op de donkere landwegen hier in ZW Frankrijk. Op het scherm zie je (in zwart-wit) veel verder dan met je dimlicht, een beetje vergelijkbaar als met grootlicht rijden.
Ik ben erg blij met deze fraaie limousine, die je hier eigenlijk nooit tegenkomt. De luchtbehandelingsinstallatie doet zijn werk naar behoren (nooit koude lucht gevoeld itt de RC). Het gebruik ligt wat hoger dan de RC, maar is met 7 ? 7.5 liter per 100km wat mij betreft zeer acceptabel.
Minder blij ben ik met de wijze van aflevering door de Lexus dealer. Ik heb zelfs een rode kaart getrokken vanwege de lijst met geconstateerde gebreken, zoals het niet uitlijnen en balanceren van de wielen. De bestuurdersdeur weigert te openen of te sluiten (ik raakt nu nog de achterdeur even aan) en de auto wil regelmatig niet starten of stoppen. En meer van dit soort ongein. Volgende week gaat hij een week te logeren bij de dealer voor een herkansing wat afleveren betreft.
Ik voeg wat foto's toe van een blinkend zilveren auto met roodbruin int?rieur. Excuus voor de gedraaide foto van het int?rieur.