Mijn oude is200

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Alan
  • Startdatum Startdatum

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.631
67
48
Heren,

Ik ben iets meer dan 3 jaar lang een trotse eigenaar geweest van een Lexus is200, deze heb ik helaas (JA ik mis hem vandaag de dag nog steeds!!) een jaar geleden omgeruild voor mijn huidige Lexus is250.

15wjbq1.jpg


2426iwj.jpg


De auto is een Lexus is200 Business met:

- 5 spaaks 17 inch velgen
- Handgeschakeld :)
- Alarm klasse 3

Wat ik zelf aan heb gedaan:
- Bijna heel het voertuig gedemonteerd om extra stiller te maken (via db meter 5 db bij 130km/h)
- K&N inlegfilter
- Xenon verlichting in dimlicht
- Xenon verlichting in Mistlamp
- Led stadslichten
- Led kentekenverlichting achter
- Philips Crystal vision Grootlicht
- Half lederen interieur van de Sport versie met stoel verwarming en elektrisch verstelbaar (moest wel zelf even de stekkers en kabels verder aanleggen)
- Ruitenwissers Aerotwin van Bosch, dus geen metalenarm meer (Neem van de Ford Focus, want voor de lexus zeggen ze dat ze niet hebben maar die van de focus zijn de zelfde maten en het werkt gewoon)
- Uit Japan ge?mporteerde lexus achterlichten, deze zijn donkerchroom ipv de normale chroom.
- Achteruit rijverlichting van 27 watt ipv 21 watt en wit licht
- De mistlampen achter heb ik zodanig omgebouwd dat ze ook functioneren als dimlicht en remlicht. (met behoud van mistlamp functie) dus bij dimlicht branden er 4 lampjes en bij remlicht 5. deze zijn met schakelaars uit te schakelen in de kofferbak, maar voordat ik deze goed had weggewerkt heb ik de auto al verkocht.
- Ik had een opbergvak midden in het dashboard, hier zat mijn tomtom in, alle draden zoals antenne, voeding en microfoon voor de tomtom ( gebruikte TT als handsfreecarkit) waren allemaal verborgen achter het dashboard.
- TTE Dorpellijsten met blauwe verlichting

De auto heb ik verkocht aan de dealer met (136.000km):
- 4 nieuwe Bridgestone RE50A 225/45/17 banden
- Koppeling was net vervangen
- Remblokken waren net vervangen

De volgende spullen had ik net besteld maar gelukkig tijdig kunnen annuleren
- HKS Hi power Silent
- Eibach pro veren
- En ik wilde bijna bij TTE de compressorkit installeren, maar dat heb ik maar niet gedaan :)
 
Netjes hoor! Wat voor isolatie heb je gebruikt? In mijn Chevy ben ik bezig met Dynamat + Dynaliner. Ben benieuwd naar het resultaat.

En had je die stoelen uit een sloper? Ik weet dat Maresia altijd wel aardig wat recente Lexussen heeft staan. Daar komen mijn LS430 wielen ook vandaan
 
Jelmer:

Ik heb diverse vergelijkbare producten gebruikt als dynamat en dynaliner, maar daarnaast heb ik ook nog isolatiemateriaal van wat automotive ook gebruiikt voor onder je tapijt dat pluizige zachte spul.

Ik heb producten gebruikt van merford (specialisten op het gebied van geluidsisolatie van diverse toepassingen) Deze producten heb ik, toen het nog mogelijk was als grote platen ingekocht en zelf op maat geknipt. Ik heb diverse diktes gekocht voor verschillende toepassingen.

Als je zeg maar aan de buitenkant tegen mijn autodeur zou tikken, dan was het gewoon alsof het massief was of iig alsof er staal is gebruikt van een cm. :)

De stoelen heb ik gekocht van een eigenaar die zijn is200 gebruikte voor het circuit met racestoelen, dus had het interieur nog liggen :) Ik heb zelf nog het interieur stof van de business thuis liggen. deze moet ik ook eens in de verkoop gooien :)
 
Klopt ik had in de deuren 5 en de vloer nog iets dikker. je zit zo aan meer dan 50kg extra gewicht die je continue meesleept.
 
Dat weer wel jammer genoeg :(, maar ik heb straks in die auto toch meer dan 400pk en 600nm :lol:

En de LS is al tamelijk stil
 
Haha tja ik had/heb die luxe helaas niet, anders had ik wel en isf voor weekend en de ls460 voor woon werk verkeer :D
 
Ow, de Lexus en Chevy hebben me in aanschaf niet meer dan ? 10K gekost :lol: . Zijn project auto's zeg maar. Chevrolet het meest, Lexus is eigenlijk al super goed.

Tevens bewaar ik ook nog een Cadillac Seville van '77 die nog niet klokje rond is geweest, rij ik nog maar zelden mee
 
Aaah ok project auto's :) leuk leuk! als ik later de mogelijkheid heb dan zal ik ook wel project autos gaan aanschaffen :D

Ik zal als het zo doorgaat misshcien ook wel een klokje rond kunnen halen met de is250 :P (rij 50 60 k per jaar en ben van plan om het wat langer te houden)
 
Het was om aan te geven hoe weinig de Caddy nog maar heeft gereden. Die oude auto's gaan maar tot 100.000 :lol: . Met een nieuwe auto vergt het wat meer tijd.

Maar rij je zoveel? kost wel aardig wat als je gewoon op Euro rijdt! :o
 
Klopt ik rij aardg wat, maar desondanks wil ik geen is220d :) en met een gemiddeld verbruik van gewoon normaal rystyle haal ik gewoon wel makkelijk de 1 op 12 en als ik wat cruiscontrol gebruik en niet echt veel harder ga dan 120 dan doet 1 op 14 ook nog wel redelijk :)

Het kost me maandelijks idd wel paar honderd euro aan brandstof zo, maar e moet er wel wat voor over hebben vind ik :) als ik voor dekosten zou gaan dan had ik waarschijnlijk een kleine 4 cilinder diesel moeten nemen
 
een is220d zou tussen de 100 a 150 euro per maand goedkoper zijn, maar dan heb je geen automaat en geen 6cylinder en nog wat andere kleine dingen :)

Ik heb het er iig niet voor over :) maar kanbest begrijpen dat er mensen zijn die het niet zo belangrijk vinden, maar ik denk dat we het liefst allemaal wel een 5 liter v8 van de isf willen hebben :D
 
Yes! :lol: maar ik ben ook wel erg blij met de 4 liter in de LS. Heeft ook een hele hoop potentie.

een IS300 van het oude model is trouwens ook wel lekker rap, toch? die kwam ook later dan het 200 model.... dus wellicht is er nog hoop op een 350 :roll:
 
HAhaha nou de 4 liter in de LS staat bekend om zijn souplesse:

http://www.youtube.com/watch?v=AHsx9G_oQ0U

Dit is toch niet normaal meer hoe uitgebalanceerd die is o_O hahahaha

En de vorige generatie is300 is idd wel rap, een tikkeltje sneller dan de is250, maar we zijn nu al een tijdje verder dus ik verwacht eigenlijk niet dat de is350 nog zal komen, maar we kunnen het altijd nog importeren :D

Maar eerst zien hoe alles later zal verlopen en of het financieel nog mogelijk is om over te stappen naar een grotere lexus :).
 
Ja, het zijn prachtige motoren. Toen ik schade met mijn Lexus reed, dacht ik er nog over na om de motor + automaat in de Cadillac te hangen, hahahaha.

... toch maar een nieuw portier gekocht :lol:

De motor loopt echt feilloos, het lijkt wel of hij is afgeslagen als hij stationair draait

Een IS350 zal ook wel nog wat meer gebruiken dan een 250. En ach, ik rijd dagelijks in een oude Chevy met een 5.7 V8 waarvan ik het idee heb dat die met z'n laatste mijlen bezig is en dus niet meer zoveel vermogen heeft.... :lol:
Wanneer ik dus in het weekend dat 250pk LS400 geval pak, en alles zo soepeltjes gaat.... dan is dat wel een traktatie :lol:

Dus wat ik als goedkoop alternatief aanraad op een IS350, koop een oud vod! en rij er de helft van de week in, moet jij eens kijken hoe leuk je het vermogen van IS250 weer vind :lol: :lol: :lol: :lol: hahahhaha
 
Hahaha ja je kan het idd niet vergelijken met een amerikaan :P

HAha ik rij weleens in een toyota auris 1.6, maar aangezien ik alleen maar snelweg rij ligt het verbruik van deze niet echt lager dan de is250. Daarnaast maakt die enorm veel herrie waardoor ik toch soms heb van hmmmm laat maar :) maar dan merk ik ook wel weer dat de is250 aardig wat vermogen heeft. Ik geef wel toe de is250 heeft meer dan genoeg power voor de ned wegen. :)
 
Hahaha tja Gelijk heb je ook Hube,

Daarom neig ik wel meer naar een leuke gs450h voor later :) Snelheid, Comfort, Ruimte en tja Relatief zuinig......
 
Inderdaad, maar heel erg stiekem kijk ik ook een beetje naar de G37 coupe en de (ssstt!!!!) A5 (de 3.2 FSI).