Mijn oude is200

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,

Ik ben iets meer dan 3 jaar lang een trotse eigenaar geweest van een Lexus is200, deze heb ik helaas (JA ik mis hem vandaag de dag nog steeds!!) een jaar geleden omgeruild voor mijn huidige Lexus is250.

15wjbq1.jpg


2426iwj.jpg


De auto is een Lexus is200 Business met:

- 5 spaaks 17 inch velgen
- Handgeschakeld :)
- Alarm klasse 3

Wat ik zelf aan heb gedaan:
- Bijna heel het voertuig gedemonteerd om extra stiller te maken (via db meter 5 db bij 130km/h)
- K&N inlegfilter
- Xenon verlichting in dimlicht
- Xenon verlichting in Mistlamp
- Led stadslichten
- Led kentekenverlichting achter
- Philips Crystal vision Grootlicht
- Half lederen interieur van de Sport versie met stoel verwarming en elektrisch verstelbaar (moest wel zelf even de stekkers en kabels verder aanleggen)
- Ruitenwissers Aerotwin van Bosch, dus geen metalenarm meer (Neem van de Ford Focus, want voor de lexus zeggen ze dat ze niet hebben maar die van de focus zijn de zelfde maten en het werkt gewoon)
- Uit Japan ge?mporteerde lexus achterlichten, deze zijn donkerchroom ipv de normale chroom.
- Achteruit rijverlichting van 27 watt ipv 21 watt en wit licht
- De mistlampen achter heb ik zodanig omgebouwd dat ze ook functioneren als dimlicht en remlicht. (met behoud van mistlamp functie) dus bij dimlicht branden er 4 lampjes en bij remlicht 5. deze zijn met schakelaars uit te schakelen in de kofferbak, maar voordat ik deze goed had weggewerkt heb ik de auto al verkocht.
- Ik had een opbergvak midden in het dashboard, hier zat mijn tomtom in, alle draden zoals antenne, voeding en microfoon voor de tomtom ( gebruikte TT als handsfreecarkit) waren allemaal verborgen achter het dashboard.
- TTE Dorpellijsten met blauwe verlichting

De auto heb ik verkocht aan de dealer met (136.000km):
- 4 nieuwe Bridgestone RE50A 225/45/17 banden
- Koppeling was net vervangen
- Remblokken waren net vervangen

De volgende spullen had ik net besteld maar gelukkig tijdig kunnen annuleren
- HKS Hi power Silent
- Eibach pro veren
- En ik wilde bijna bij TTE de compressorkit installeren, maar dat heb ik maar niet gedaan :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HAHAHAHA WAT ZEG JE DAAAAAAAAAAR???????????? :)

Maar ik geef ook wel toe hoor, voordat ik de is250 kocht, heb ik de A5, 3 Coupe ook wel overwogen, maar doordat ik al ervaringen had binnen mijn vriendenkring met coupe's dacht ik bij me zelf.... nee dat is heel erg onpraktisch dus dat schiet niet op. En verder vind ik de 3 serie en a4 en c klasse weer soms iets te saai. Maar een G37 is sindskort ook een optie ja :) ik ga er wel een keer een proefritje in maken :)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
:)

Eigenlijk is alles straks weer een optie, een SUV, een saloon, een sportssedan, een coupe, een cabrio..... Ik wil wel meer vermogen, maar aan de andere aknt wil ik ook betrouwbaarheid.

Effectief gezien is een GS450h dan niet fout. Alleen komt er binnenkort een nieuw model van uit..

Hoe betrouwbaar is een IS-f eigenlijk? En hoe zit het met de buerten van deze auto? (om de 10.000km of ook 15.000?)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha een tja :) alles kan idd en ik zou ook wel meer vermogen willen, maar we zijn gewooon verwend :p ahaaha willen niks meer minder hahaha erg eigenlijk :D

Nieuw model zal waarschijnlijk pas in 2012 op de markt komen :)

Ik denk dat de isf qua betrouwbaarheid wel ok is, het is wel een lexus v8 :) maar goed het ligt er maar net aan hoe je ermee rijdt denk ik. Lexus geeft een interval op van 15k beurt.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
2012 is toch binnenkort :)

Maar inderdaad, 2012 de nieuwe GS, 2014 de nieuwe IS. Dus modeltechnisch gezien is de IS-F een dan betere optie :p
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De Gs kwam in begin 2005 en de IS eind 2005, dus ik denk dat er ook maar rond een jaartje zit tussen die 2 modellen. Maar misschien komt de 3de gen IS met een 300h 350h :)
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Ik ben stiekem wel geinteresseerd in die Philips Crystal vision Grootlicht.
Kan je dat ook in Nederland kopen? en zo niet, kan je mij vertellen waar je het vandaan hebt gehaald?
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Postvak UIT, dan heeft Alan ze nog niet geopend. Ondertussen vast wel.
Alan leest nooit rond 8 uur, want dan is ie aan het eten :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HAhahaha shit jullie kennen me te goed! ik kom net terug van eten :D ahahhaah

MAar ik heb zijn mail inmiddels al gereplied :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je laat me bijna schrikken, maar nee dat is hem niet :) want ik had een schakel :)

En de mijne is nog steeds van de eigenaar die hem destijds heeft gekocht... ik mis het wel.