Mirror Link

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Dit is best wel handig, maar hebben jullie dit ook?

schijnt dat het op de modellen zit, zonder navigatie?
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Cool!

Is mij nog niet opgevallen dat dit kan bij mijn IS300h................ waar zou je dit moeten instellen dan?

Kwam er vandaag wel achter dat ondanks dat de dealer zegt dat het niet mogelijk is om SMS berichten via de premium navigatie te ontvangen met
IOS van de Iphone 4S het dus wel degelijk mogelijk is.

De auto begon vandaag opeens een binnenkomend SMS bericht voor te lezen.............echter...............
ik ben er na een paar uur zoeken nog steeds niet achter waarom de auto dit bij dit specificieke SMS bericht opeens wel deed en bij de andere binnenkomende
berichten dan weer niet...............jullie daar ervaring mee? Ik heb het SMS bericht in de auto bewaard en als de auto Maandag bij de dealer staat voor
4-kant uitlijnen dan zal ik ze hierover nog eens vragen want het is dus wel degelijk mogelijk maar erg constant is het tot dus toe nog niet.
Mijn navigatie heeft al wel de eerst software update gekregen 2 weken terug. Misschien nog een software update ..........of straks
over op de I-phone 6.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn hier die hier nog wat meer over kunnen vertellen............
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Ik hoorde van een collega dat hij ook opeens een SMS voorgelezen kreeg met een iPhone 5. Later kon hij het niet reproduceren. Ben ook wel benieuwd of en zo ja hoe je die mirrorlink kan activeren of moet je dan een appje downloaden? Ook nog een extra gerelateerde vraag: ik kan de map update id. niet vinden. Waar zoek ik die? En hoe ziet de reeks getallen en cijfers eruit?
 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Van wat ik begrijp zit Mirror Link inderdaad enkel op de niet-nav uitvoeringen, dus enkel de IS-en met het Lexus Media System. Ik heb even in mijn auto gekeken en zie daar inderdaad een Mirror Link optie. Heb zelf echter een iPhone 5S, dus geen mirroring voor mij. Mails en SMS berichten voor lezen werkt ook niet bij mij, wellicht omdat mijn iPhone MDM managed is door mijn werkgever en er restricties opzitten (verplichte passcode etc.).

Mirror Link wordt onderstuend door een aantal Android modellen, (Samsung Galaxy lijn o.a.), Airplay is een gesloten protocol van Apple. Aan het filmpje te zien is deze iPhone jailbroken en gebruikt hij een zelfgeknutselde converter o.i.d.
 
Laatst bewerkt:

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb geen is300h dus kan dit niet uittesten, maar het schijnt inderdaad alleen te werken op de autos zonder navigatie.
 

Buulke

Nieuw hier
24 dec 2013
14
2
0
Mails voorlezen werkt met een iPhone niet (wordt niet ondersteunt door Apple), SMS voorlezen wel. Werkt echter alleen wanneer je een SMS ontvangt terwijl je in de auto zit en verbonden bent. Ook mijn iPhone is door onze IT afdeling beperkt maar deze optie is volgens mij niet te blokkeren. SMS voorlezen kun je in de telefooninstellingen aan of uit zetten.
 

BlackJack

Nieuw hier
22 aug 2014
3
0
0
Ik heb nog geen maand een Lexus ct200h luxury line en ben zeer geinteresseerd in MirrorLink. In de appstore is noch MirrorLink nog hiervoor genoemde Drive Link te vinden. Ik heb zelf nog weinig onderzoek gedaan maar het lijkt erop dat er een hardware wifi converter (MiraBox) benodigd is dat je aansluit op auto AV-IN. Hiermee wordt de telefoon audio en video aan car audio gekoppeld. Er is geen kabel tussen telefoon en converter benodigd. Heeft iemand hiermee ervaring? Kosten box vielen me nog mee (75-100 euro). Maar werkt het? Zou mooi zijn als het alleen softwarematig zou kunnen. Zeker op het nieuwe TFT scherm moet het beeld prima zijn. Toepassingen als Flitsmeister en playlists zijn toch handig!
 

Rinaldo

Nieuw hier
19 jan 2014
13
0
0
Goedemorgen,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe telefoon (Samsung Galaxy 6 Edge). Uiteraard zonder problemen in mijn Lexus IS 300 H Fsport via bluetooth.
Er zijn 2 zaken die mij direct zijn opgevallen:
- de SMS berichten die ik ontvang komen op het beeldscherm van de NAV te staan als melding (ik heb de normale NAV van Lexus)
- de email berichten die ik ontvang komen ook op het beeldscherm van de NAV te staan als melding.

Op zich niet verkeerd.

Echter als ik de telefoon met de de usb kabel aansluit dan krijg ik op de telefoon de melding dat de telefoon via MIRRORLINK is gekoppeld. Daarna kan je op de telefoon helemaal niets meer doen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee en zo ja wat moet ik doen om volledig gebruik te maken van MIRRORLINK.
 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Dat zou vreemd zijn, aangezien ik begrepen heb dat MirrorLink enkel op de non NAV uitvoeringen zit. Of dit moeten ze in MY2015 veranderd hebben? Als je telefoon zegt gekoppeld te zijn via MirrorLink zou je in de settings van je infotainment systeem ook een MirrorLink optie moeten zien, hiermee zie je dan de interface van je telefoon op het scherm waarmee je een aantal apps kunt gebruiken (telefoon, Maps, agenda, etc).
 

turbo

Nieuw hier
12 mrt 2015
24
1
0
Is nu inderdaad vernieuwd bij de ct200h zie persbericht lexus.

Standaard met MirrorLink?
Behalve over het Lexus navigatiesysteem voor Europa met ?Dynamic Route Guidance? (DRG) en actuele verkeersinformatie (RDS-TMC) beschikt de bestuurder over het Lexus Media Display. Het bijbehorende 7-inch beeldscherm kan met de speciale controller intu?tief aangestuurd worden. MirrorLink? maakt het hierbij mogelijk de apps van een smartphone op hetzelfde display te tonen en te bedienen. Ook aanwezig zijn een dubbele USB-poort, een VTR-aansluiting en een automatisch dimmende binnenspiegel. En dankzij de parkeerhulpcamera met hulplijnen is inparkeren kinderspel.


http://pers.lexus.nl/persbericht/lexus-ct-200h-executive-extra-compleet--extra-exclusief/169/
 

Rinaldo

Nieuw hier
19 jan 2014
13
0
0
Ik begrijp dus uit het perbericht dat daar dus een speciale controller voor nodig is. Mijn Lexus is van oktober 2014. het NAV systeem is daarna 1keer upgedate door de dealer. Jammer genoeg is de optie MIRRORLINK niet te benaderen. De Lexus moet over 2 weken voor een beurt naar de dealer. Ik zal daar eens navragen. Als ik wat wijzer ben geworden dat laat ik dat uiteraard weten.
 

Tribalmind

Nieuw hier
24 nov 2015
3
1
0
Hier het zelfde, als k mn Samsung Galaxy Note 4 aansluit komt er een mededeling op mn gsm dat mirrorlink actief is en verder niets, de telefoon is verder niet te bedienen en lijk ook niet te laden. Via de Nav zou je via info naar de Mirrorlink apps moeten kunnen, ik heb er een op mn note gezet, maar hij lijkt mn note 4 niet te zien mirrorlink blijft greyed out in het scherm.
Binnenkort moet mn nav toch geupdated worden (de A4 bij Steenbergen ontbreekt....) dan gelijk eens de rest laten bijwerken.
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Ik heb op mijn peugeot 108 dit gehad, Mirrorlink is pas in beginstadia en in ontwikkeling.. Zie het maar als een veel te vroeg uit gegeven Beta versie. Op vrij weinig gsm s wer​kt dit systeem.
Ik vind dat het NOG niet thuis hoort in een auto als het niet volledig ontwikkeld is , want je betaald er wel voor...
 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Hmm ik krijg juist de indruk dat Mirrorlink aan het uitsterven is omdat Google en Apple het helemaal op Android Auto en Apple Carplay gooien. Mijn IS300h heeft ook een oude versie van Mirrorlink (1.0 of 1.1) die al niet meer ondersteund wordt door toestellen nieuwer dan de Galaxy S3.

Daarnaast vind ik sowieso dat Lexus best wel achterloopt qua infotainment en navigatie vergeleken met merken als BMW, Audi en Volkswagen. Daar mogen ze best wel een inhaalslag gaan maken.