Mogelijke aanschaf IS 200

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
Hallo Forummers,

Ik sta op het punt om mijn eerste Lexus aan te schaffen. Het is een IS200 uit 1999. Ik heb er inmiddels al mee proef gereden. Tijdens de proefrit viel me een vreemd rommelend geluid op in het linker voorterrein. In stilstand is de auto fluisterstil, maar rijdend werd het gerommel hoorbaarder naarmate ik er harder mee reed. Het is, althans in mijn beleving, geen windgeruis. Het lijkt me van het onderstel vandaan te komen, een schokdemper, stabalisatiestang, o.i.d.

Klinkt dit iemand bekend in de oren? En zo ja, is dit goed te verhelpen?

Op dit dingetje na ben ik namelijk helemaal tevreden over de Lexus en als het bovenstaande enigzins makkelijk op te lossen is, ga ik de stap nemen.

Alvast bedankt voor de reakties.

ps: Aan de Lexus IS 200 rijders, ik lees ook graag jullie reakties over deze auto en hoe jullie hem ervaren.
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Hoi misterm welkom op het forum...

Ik heb zelf sinds een paar weken weer een nieuwe lexus is200, die van mij is van 2000... Wat betreft de techniek kan ik je niet echt helpen ben ik bang, wel kan ik je zeggen dat het een super auto is, met echte Toyota kwaliteit....

Die van mij is naast het mooie geluid van de 6 cilinder erg stil, na 12 jaar nog geen rammeltje...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Is het een rolgeluid of een beetje een ratelgeluid? Kan wiellager zijn of je ophangrubbers? Ophangrubbers zijn de zwakke punten bij de IS...
 

Chris1986

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
IS200/300 zijn over het algemeen zeer betrouwbaar en rijden zo goed als perfect en confortabel.

als je echt twijfeld over de voorwielophanging zou je dit met de verkopende partij kunnen bespreken en eventueel een aankoop keuring kunnen laten doen door bijvoorbeeld de anwb of een garage in de buurt ofzo.

gr chris
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Doe jezelf een plezier en laat een aankoopkeuring doen door Lexus dealer of als hierboven genoemd.

Misschien is het iets eenvoudigs, maar zo niet, dan kun je wel wat kosten verwachten. Met zo'n keuring heb je direct een goed beeld van mogelijk andere onzichtbare 'gebreken' of manco's in onderhoud.
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
Bedankt voor alle reacties. Ik heb afgelopen weekend nog een proefrit gemaakt en heb dit samen met de verkoper kunnen doen. De oorzaak van het rommelende, achteraf gehorige geluid, zijn de banden. Dit zijn goedkopere banden en zijn op een slect wegdek nogal gehorig.

Dit was het enige wat de koop in de weg stond, dus.. ik ben binnenkort trotse bezitter van een Lexus IS 200!

Hebben jullie eventueel nog advies qua banden? Het gaat om 17'' 215 breed.
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Proficiat met je Lexus. :)

Mijn IS 200 heeft vooraan Falken 452, zaten er bijna nieuw op bij aankoop.
Achter heb ik vorig jaar Dunlop Sportmaxx TT laten monteren.
Velgen heb ik de originele 17inch 5-spaaks.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik had met me falken bandjes last van herrie maar dan praat ik over een 18" 225. ik weet niet hoe Niek ze ervaart om de 17"??

ga nu ook voor dunlops
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
Iedereen bedankt voor de reakties. Ik heb de Lexus inmiddels voor de deur staan, mooi als die is, maar.. ik ben er nog niet helemaal. De auto stuurt niet goed terug. Ik heb er hier een nieuw bericht voor aangemaakt.

(Het volledig genieten laat nog heel even op zich wachten)