Mogelijke aanschaf tot IS200

Sander

Nieuw hier
31 jan 2011
2
0
0
Hallo mensen!

Ik heb mij hier op dit forum aangemeld omdat ik zoekende ben naar een nieuwe auto, en de Lexus IS200 erg bij mij in de smaak valt, door zijn design en kwaliteit.

Ik heb al diverse topics hier op het forum doorgelezen, en zo al wat info verzameld.
En het komt er na mijn inziens gewoon op neer dat het een oerdegelijke auto moet zijn.
En het opzich geen probleem moet zijn om een IS200 die net onder of over de 200.000km staat. (heb ik goed toch? :redface: ) Moet ook een beetje aan het budget denken natuurlijk.
Maar meer info is altijd welkom natuurlijk.

Mijn eigen voorkeur gaat uit naar de IS200 sport, maar is het verschil kwa rijeigenschappen vergeleken met de Executive en Business?

Ik heb alleen 1 puntje waar ik niet echt wat over heb kunnen vinden, ik ben zelf een vrij sportieve rijder.
Nu heeft in theorie de IS200 (sport) een hele goede opzet, Goed onderstel, rwd, 6cylinder enz.
Maar komen er ook daadwerkelijk prestaties uit om lekker sportief mee te kunnen rijden, daar heb ik nog vrij weinig over kunnen vinden, er zijn vast genoeg IS200 rijders die mij dit kunnen vertellen.

Het benzine verbruik heb ik gezien dat dat zo rond de 1:10 hangt, dat vind ik geen probleem.

Verder heb ik wel eens ergens vernomen dat je onderdelen van een Lexus alleen bij de Lexusdealer kan halen? Klopt dit of kan je ook gewoon de slijtage onderdelen voor misschien interessantere prijzen bij automaterialen zaken halen, en zelf diverse klusjes aan de auto doen.

Nou ik hoop dat jullie mij wat verder op pad kunnen helpen, en er zullen dan vast nog wel wat meer vragen naarboven komen :D
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Nou ik heb ook een sport. en sportief rijden gaat er wel mee. Echter stoplichtsprintjes kan je beter vermijden.
Hij is wat stijver afgeveerd dan de busines en de Executive .

Onderdelen kan je vaker gewoon bij de automatriaale zaak krijgen.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
598
50
28
Onlangs kort na elkaar in een Sport en een Executive gereden, tijdens mijn zoektocht naar een IS. Grootste verschil dat ik merkte was inderdaad dat hij wat lager op z'n bandjes staat. Dit resulteerde naar mijn gevoel in iets minder hellen in bochten en dwars richels waren wat meer 'aanwezig'. De ben niet zover gegaan om het nut van de LSD in de Sport op te merken.

Een hele sportieve rijder ben ik niet en heb uiteindelijk voor de Executive gekozen ivm half leren bekleding en de iets betere staat verkerend interieur van de Exec t.o.v. de Sport.

Ik meen hier op het forum gelezen te hebben dat de geluidsinstallatie iet wat beter is in de Exec.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom sander!

wat de jongens hierboven hebben gezegd klopt ook :)

Maar aangezien je een sportieve rijder bent, dan zal je waarschijnlijk meer dan de sport versie willen, dus uiteindelijk zou je ook wel goed uit zijn met een executive(mits je onderstel aanpakt)

LSD in de sport merk je idd weinig van, want de is200 heeft toch net iets te weinig vermogen om het goed te merken. En driften doen we nou ook niet dagelijks :)

De stoelen in de sport zijn wat beter, iets meer zijdelingsesteun en je schuift door het materiaal niet zo snel heen en weer.

Het onderstel is van de sport is wat sportiever, maar afhankelijk van wat je zoekt in een auto he?

Eibach veren onder een executive met andere stabilisatorstangen doet al wonderen.

De motor heeft ondanks zijn 6cylinder toch wat tekort aan koppel, maar als je deze gewoon goed in de toeren houdt, dan kan de is200 met zijn korte bak verhoudingen toch aardig rap zijn. :)


De vraag is eigenlijk: wat is sportief rijden voor je?


Onderdelen zijn ook wel bij toyota dealers te vinden.
 

Sander

Nieuw hier
31 jan 2011
2
0
0
Tja wat is sportief rijden :)....

Voor mij dat je met het linkse verkeer bij het stoplicht lekker mee kan komen, niet dat je met piepende banden ervoorbij suist.

Maar vooral tussen sprintjes, lekker in de bochten gooien, en grip vind ik belangrijk. En gewoon een auto die lekker op de weg licht, op diverse snelheden.

Ik had idd ook in een aantal rijtesten naar voren zien komen dat de motor vrij krap kwa vermogen is, er zou best wat meer in hebben mogen zitten :), en dan is de automaat nog redelijk wat trager" dan de 6 bak.


En evt kwa optisch zijn de auto's verder nagenoeg gelijk?? Zelf ben ik niet zo een grote fan van vol lederen bekleding, half leder ok :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
over de wegligging zal het wel goed zitten :) want hij heeft idd aardig tractie en grip :)
zeker als je het onderstel ligt aanpakt

Het gevoel wat de auto je geeft qua stuur etc is ook dik in orde :) dat kan je bv van de 2de gen niet zo snel zeggen.

Het vermogen is beperkt en krap voor wat het onderstel aan kan :), maar voor dagelijks verkeer vlot meerijden kan zeker weten :) Op hoge snelheden hebben de andere juist moeite om je bij te houden :) (6bak) is250 vind ik bijna net zo snel.

Sport heeft alu pedalen :)
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Welkom hier Sander!

Ik heb een IS200(2000) in standaard uitvoering met handbak en ik vind de auto best vlot. Het is natuurlijk geen sportauto maar ik heb er laatst op de Autobahn 217km/u op de Tomtom mee gereden.
De laatste kilometers duurt wat langer natuurlijk en er zat nog iets meer in maar het was te druk op de weg.

In andere IS'en heb ik nog niet gereden dus ook niet in een Sport. Als je van sportief rijden houdt dan zou ik sowieso voor een handgeschakelde gaan en meer naar de staat van de auto dan naar de uitvoering kijken.
Het enige wat ik een beetje mis is dat er geen cruise control op de standaard uitvoering zit en dat komt het meeste doordat je makkelijk te snel rijdt met een IS.
Als je bv. een Sport koopt met 2ton op de teller met de originele schokdempers en veren dan kun je jezelf afvragen
in hoeverre die nog goed functioneren.
Als je een Executive of Business IS voorziet van een nieuwe schroefset en misschien nog wat dingen aanpast dan gaat ook zo'n uitvoering een betere wegligging krijgen.
Ikzelf laat de IS zoals ie is, omdat het de daily van mijn vriendin is en voor sportief vrijetijdsrijden hebben we een Honda S2000.
Wil je echt snel zijn dan moet je de IS op toeren houden, rond de 4000tpm krijg je nog een extra duwtje, maar je kunt de IS ook lekker schakellui rijden en dan vind ik hem best nog vlot.
Het verbruik was ook met de hoge snelheidsrit in Duitsland erbij nog steeds 10l/100km en dat vind ik voor een 6 cylinder best netjes.

Succes met je zoektocht.
 

Andy IS200

Nieuw hier
17 feb 2011
1
0
0
Hoy Sander


Mijn IS200 gaat binnenkort in de verkoop!
Het gaat om een Executive van 5/2002.
Is vanaf 0km onderhouden geweest bij de Lexus dealer in Harelbeke (West-Vlaanderen - Belgi?)
waar ik zelf de auto heb gekocht in maart 2008 en had toen 51.000km
Heeft zwarte lederen bekleding, electrische verwarmde zetels, geen navi
Momenteel staat er 92000km op de klok!
Kleur is Golden Almond
Normaal was ik van plan om zeker nog 2 jaar met de Lexus te rijden, maar in april verwachten we
een tweeling en we hebben al een kindje van 3 jaar, dus wordt de IS200 een beetje krap.
Qua rijgedrag moet ik bijstaan wat anderen hier vertellen, wil je snel zijn met een IS200
moet je hem inderdaad boven de 4200 toeren houden, heeft voor en nadelen, op de autostrade zalige auto, tussensprinten gaat ook goed, maar bij een stoplichtsprint durft hij soms inderdaad iets te kort komen!
Qua wegligging superieur (heb hiervoor al audi en vw gereden, maar van de Lexus ben ik veruit het meest tevreden!)
Twee minpuntjes: kleine deuk in linkervoorscherm, en cd speler die soms durft haperen. (Is volgens de dealer een veel voorkomende kwaaltje bij deze radio, kosten voor de cd speler te laten herstellen kwam rond de 270? wat ik veel vond om dan nog 'maar' cd's te kunnen afspelen. heb nu een cassete adapter waar iphone of mp3 speler kan op aangesloten worden, en werkt perfect!)
Eind vorig jaar zijn er nieuwe banden en velgen ondergekomen ca. 4000 km mee gereden, Originele 17? velgen zijn er ook bij.
Vraagprijs is 9200? maar is bespreekbaar!
Zal proberen om dit weekend enkele foto?s online te gooien!
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Ik rijd met een is200 automaat en ben er heel tevreden over en door de onafhankelijke ophanging kan je met degelijke banden wel vrij hard door de bochten gaan.Sprinten valt nog mee,de meeste diesels hier kunnen niet zo goed volgen aan de lichten en als je bv.90 rijd en je trapt bij kan hij wel vinnig uit de hoek komen en is hij vrij snel naar de 120.Misschien een tip Qua budget,ik zou eens kijken wat het kost om een auto van Belgie in te voeren want aangezien hier de diesel heerst en weining belangstelling is voor benzine's kan je er waarschijnlijk een koopje doen als je wat zoekt want de meeste staan hier vrij lang te koop.