Montage van originele dakdragers op IS250/IS220D

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
849
1
463
63
Ik heb vandaag via Marktplaats een setje gebruikte, originele dakdragers voor een IS250/220D gekocht en opgehaald. De set is compleet in de originele doos, inclusief sleutel voor de kapjes, momentsleutel, een rubber maatblokje van 5 mm dik en de handleiding. I

n die handleiding blijkt dat de ruimte tussen de deur en de carrosserie minimaal 5 mm moet zijn, daar is dat rubberen blokje voor bedoeld. Mocht dat minder zijn, dan moet de deur lager afgehangen worden. Die 5 mm, is dat inclusief veiligheidsmarge van Lexus of is het absoluut, onder geen beding minimaal 5 mm, want het scheelt een halve mm.

Daarnaast spreekt de handleiding ook over 3 (drie) stuks tape die je in de deursponning moet plakken. Ik zou daar 4 (vier) stuks verwachten. Uiteraard zitten deze niet bij de set zoals ik hem op marktplaats kocht, die zullen nog wel op de auto van de eerste eigenaar zitten. De kleefpapiertjes (ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen) zitten nog in de doos. Oftewel ik heb de exacte maten. Heeft iemand een idee waarom er over 3 stuks gesproken wordt, terwijl ik er vier zou verwachten?
Weet iemand of je die stukjes tape nog los kunt krijgen bij de dealer of voldoet een willekeurig stukje schuimtape van 3M?

Alvast bedankt!