monteren van een trekhaak ( afneembaar)

Nicolaas

Nieuw hier
18 apr 2021
7
2
3
ik laat op korte termijn op mijn Lexus UX 250H een afneembare trekhaak monteren.
Puur om een fietsendrager te kunnen plaatsen .
Mijn dilemma was , laat ik dit bij de officiële dealer doen of bij een landelijk opererend trekhaak- montage- bedrijf ,
die merk-trekhaken en kabelsets monteren en een goede reputatie heeft opgebouwd .
Het prijsverschil is ruim het dubbele.
Gekozen voor dit montagebedrijf.

Graag reacties.

Bedankt
Nicolaas
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
de trekhaak zal niet spannend zijn, het kabelset is echter een heel ander verhaal.
een origineel kabelset werk goed en is prijzig, een alli babba hotse flotse kabelset is goedkoop maar zal ook menig storing veroorzaken in o.a. het accupakket.
een oud gezegde goedkoop is dikwijls duurkoop
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Arbitrator

Nicolaas

Nieuw hier
18 apr 2021
7
2
3
Helemaal gelijk , heb ik ook wel overwogen , maar ik praat hier over een landelijk goed georganiseerde organisatie , waar goede klantwaarderingen
over zijn. Die zullen toch wel weten hoe dit technisch moet ( met gestandaardiseerde schema en werkprocedures en goed materiaal).
Alleen ik realiseer me wel dat veel Lexus rijders geen trekhaak hebben, dus de spoeling zal dun zijn .
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Als het gaat om Trekhaakcentrum, daar zijn de meningen op Trustpilot nogal over verdeeld.
Ik wil zelf ook nog eens een trekhaak (laten) monteren onder mn IS300H maar ben aan het oriënteren. De eerste beste trekhaakboer gaat dit voor mij in elk geval niet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Nicolaas

Nieuw hier
18 apr 2021
7
2
3
Ja , het is het trekhaakcentrum , ik overweeg ,gezien mijn uitvoering UX 250h , waar er nog weinig van rondrijden toch naar de dealer te gaan,
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Ik nijg ook sterk naar de dealer.
Las in een ander topic dat de dealer in België mogelijk lagere prijzen hanteert. Geen idee of je ver zou moeten reizen, maar misschien is dat nog een optie als je geld wil besparen (tenzij je voor garantie terug zou moeten want dan is het heel onhandig).
 

Hans NX300h

Nieuw hier
19 feb 2021
6
4
3
Beste Nicolaas,

Onlangs heb ik dit tot op de bodem uitgezocht voor een NX 300h die ik wilde kopen (uiteindelijk heb ik er een met trekhaak gekocht, omdat dit toevallig zo uit kwam).
Ik zal het bij feiten houden die ik bevestigd heb kunnen krijgen. Aan gevoel of vertrouwen kun je ook waarde hechten, maar ik denk dat jij daar niet zo veel aan hebt.
Er zijn maar een paar trekhaakfabrikanten in Europa. Daar betrekken de dealers hun spullen van en Trekhaakcentrum en andere bedrijven dus over het algemeen ook. Een Lexus medewerker met kennis van zaken zal je dat ook eerlijk vertellen. Er bestaat dus niet zoiets als een Lexus trekhaak of een originele trekhaak. Wel een trekhaak die Lexus zelf ook monteert. Er gaat dan overigens wel een mooi dopje met Lexus opdruk op de kogel. Of je daar het dubbele bedrag voor wilt betalen moet iedereen zelf bepalen. Een Lexus komt in ieder geval niet met trekhaak uit de fabriek.
Een aandachtspunt is de bedrading, die moet wel specifiek voor Lexus zijn gemaakt, dus daar moet je zeker altijd even naar vragen. Bij Trekhaakcentrum is dat wel zo zeggen ze zelf, dus daar kun je ze juridische gezien ook gewoon aan houden. Leg dat dus even goed vast i.v.m. garantie en eventuele problemen.
Mijn persoonlijke conclusie was dat de kwaliteit over het algemeen niet verschilt, mits het een Europese trekhaak betreft.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groet,

Hans
 

Nicolaas

Nieuw hier
18 apr 2021
7
2
3
Hans , bedankt voor je uitgebreide reactie, hier heb ik wat aan .
de trekhaak is niet het probleem , maar de bekabeling en het intunen kan
problemen creëren. Ondanks dat ik wel vertrouwen heb in het trekhaak
centrum , gaat toch Lexus het klusje klaren . Kost het dubbele maar ik ga toch voor zekerheid
bij de UX , waar minimale ervaring mee is , of het trekhaakcentrum er al een in de werkplaats heeft gehad kreeg ik geen concreet antwoord.
groetjes Nicolaas
 

Hans NX300h

Nieuw hier
19 feb 2021
6
4
3
Beste Nicolaas,
In jouw geval zou ik die keuze ook zeker maken.
Veel plezier met je trekhaak!
Groet,
Hans