motor loopt op 5 cilinders

handyman

Nieuw hier
15 nov 2014
9
0
0
hallo sinds vandaag heb ik met mijn lexus is 200 het volgende probleem , tijdens het rijden ging het motorstorings lampje branden en tevens het trc lampje nu loopt de auto op 5 cilinders ik ben al bezig geweest om alle 6 bobines te vervangen wat helaas niet heeft geholpen , daarna heb ik van de injectoren de kabelstekkers er stuk voor stuk afgehaald met lopende motor nu reageerde de motor niet op de 1e cilinder aan de voorzijde bij de olie vuldop wie weet raad ??????
 

handyman

Nieuw hier
15 nov 2014
9
0
0
ben harry uit assen en rijd naar volle tevredenheid een is200 van bj 2000 , wilde me voorstellen bij even voorstellen maar dat lukte me helaas niet dus daarom maar even zo
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
No Title

Welkom Harry

Misschien kun je hier iets mee
 

Bijlagen

  • photo2558.jpg
    photo2558.jpg
    78,6 KB · Weergaven: 34
  • photo2559.png
    photo2559.png
    66,8 KB · Weergaven: 34

handyman

Nieuw hier
15 nov 2014
9
0
0
heb de auto vandaag nog even laten lopen en hoorde dat er bij de benzine inspuitpomp waar de gaskabel en luchtfilter aan zit een tikkend geluid maakt dit blijft constant hoorbaar
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
inderdaad eerst bougies controleren.
Haal eerst de 6 stekkers van alle injectors los.
Dan haal je de bobine van de eerste cilinder los en de bougie. Daarna stop je die bougie in de bobine pen en de stekker van de bobine pen vast. dan leg je dit neer op je motorblok en laat je iemand de auto starten. Zo kun je zien of deze vonkt of niet. Als die niet vonkt probeer je dezelfde bougie eens op een andere bobine pen. Als die dan wel vonkt dan weet je dat bobine 1 kapot is.
Bobines gaan vaak kapot door oude versleten bougies. Het is dus handig om ook gelijk bougies te vervangen als deze er oud uit zien.
 

handyman

Nieuw hier
15 nov 2014
9
0
0
bedankt heren voor de info , bogies zitten er nu +- 30000 km in en in laat mn auto met regelmaat onderhouden de auto liep ook altijd als een zonnetje tot gisteren onder een rit hij op 5 cilinders ging lopen ik houd jullie op de hoogte
 

henkyap

Actief
3 nov 2014
210
17
18
Zou dan gelijk even kijken of de bougie wel nat is. Anders kan het ook nog een injector zijn. En anders weerstand meten, de andere 5 zijn wel goed. Kun je gebruiken als referentie.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als je die injector weerstand wil meten heb je hier misschien nog wat aan:
 

Bijlagen

  • m_fi_0019 (2).pdf
    72,1 KB · Weergaven: 40

handyman

Nieuw hier
15 nov 2014
9
0
0
vandaag de auto naar een garage gebracht met een kompleet donorblok , zou graag met een ervaren monteur in kontakt komen voor het geval ik weer van dit soor hokus spokus gedoe heb met mn auto
 

handyman

Nieuw hier
15 nov 2014
9
0
0
ze gaan het volgende vervangen , alle 6 brandstof injectoren , de hele gasklep met alle electra , 6 bogie,s en alle bobines want ik weet het niet meer :(
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
ik denk dat als ze dat allemaal vervangen hebben dat de auto zoieso weer goed loopt. tenzij er echt iets ernstigs kapot is