motor loopt op 5 cilinders

handyman

Nieuw hier
15 nov 2014
9
0
0
hallo sinds vandaag heb ik met mijn lexus is 200 het volgende probleem , tijdens het rijden ging het motorstorings lampje branden en tevens het trc lampje nu loopt de auto op 5 cilinders ik ben al bezig geweest om alle 6 bobines te vervangen wat helaas niet heeft geholpen , daarna heb ik van de injectoren de kabelstekkers er stuk voor stuk afgehaald met lopende motor nu reageerde de motor niet op de 1e cilinder aan de voorzijde bij de olie vuldop wie weet raad ??????
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
waow.... handyman, je doet je naam geen eer zo :p Zonder gekkigheid, waarom zoveel? is de auto uitgelezen vanaf het begin? wat voor codes gaaf die dan? Zo te lezen waren je eerste stappen zonder succes?
 

handyman

Nieuw hier
15 nov 2014
9
0
0
had gisteren dus de auto weggbracht naar de garage , die hebben hem uitgelezen maar omdat ik met lopende motor stekers los had gehaald zat hij vol foutcode,s , ze hebben de foutcode,s gewist en gekeken of hij op alle cilinders vonkte dat was allemaal oke er zijn toen preventief nieuwe bogies ingezet en dat ging ook 7 km goed daarna ging hij weer beroerd lopen nu zegt de garage dat hij toen geen foutcode.s doorgaf , ik heb toen zelf opdracht gegeven om alle benodigde onderdelen van een door mij aangeleverd donorblok te halen die ik als reserve een keer heb gekocht mede omdat de onderdelen van een is 200 aardig aan de prijs zijn ik ben timmerman en heb van motoren verder geen verstand en ben overgeleverd aan de garage , de een kan het raar vinden dat ik het zo op probeer te lossen maar ik zal toch iets moeten want ik heb mn auto nodig en die moet zo snel mogelijk weer klaar
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Op zich wel begrijpelijk, maar als de storing zich steeds voordoet op cilinder 1(?) moet daar wel iets uit op te maken zijn... Ik heb geen idee in hoeverre deze garage kundig is of niet, maar een second opinion kan misschien geen kwaad. Verder kan het belangrijk zijn dat de auto wordt uitgelezen met een specifieke lexus TIS scanner, aangezien die veel meer informatie kan weergeven. Dan zou je dus naar dealer of wellicht toyota garage moeten.
 

handyman

Nieuw hier
15 nov 2014
9
0
0
bedankt allemaal voor het meedenken :rulez:, heb zojuist de auto terug en lijkt nu in orde te zijn de motor loopt bijzonder mooi en rustig . persoonlijk denk ik dat het toch aan de brandstof injectoren heeft gelegen , ben blij dat ik mn vertrouwde auto weer terug heb rijd toch een stuk beter dan een smart :D
 

jozef is200

Hoort erbij
8 feb 2014
32
0
0
wat een drama zeg hoe is het afgelopen want ik lees hier donorblok dat is wel heel ver bekeken meestal de stappen eerst uitlezen storings code vanuit daar kan je op internet zien want het betekend en waar je moet zoeken ik heb het ook een keer gehad uit het niets 5 cillnders lopen en motorstorings lampje brand bij mij was het cil bank 6 misfire wat heb ik gedaan bobine om gewisseld met cil 1 auto laten lopen uitlezen en toen zag ik cil bank 1 misfire probleem gevonden trouwens die tikkende geluid bij je gasklephuis had ik ook nieuwe bobine gekocht probleem op gelost als je bogie,s gaat vervangen gebruik longlive bogie,s wat de lexus dealer advieseerd succes:rulez:
 

jozef is200

Hoort erbij
8 feb 2014
32
0
0
beste handyman ik advieseer je eerst UITLEZEN zeer belangrijk van uit daar zie je hoe wat waar en dan pas kun je bobine wisselen bougie wisselen ik had 6 maanden geleden het zelfde probleem liep op 5 cil tikkende geluid bij gasklephuis bij mij was 1 bobine defect de achterste cil bank 6 bekent probleem omdat daar veel hitte is ( het uitlezen is een kleine aparaat waar ze ook apk mee doen daarmee kunnen je uitlezen en dtc,s wissen ) succes:thumbsup: