Motor loopt slecht

Mikeman

Hoort erbij
6 mrt 2011
26
0
0
Goedeavond,

Sinds vanmiddag loopt de motor van mij IS200 slecht. Het motormanagementlampje ging knipperen tijdens het rijden en ook de TCS knipperde. Sindsdien loopt de motor onregelmatig en slecht stationair.
Meteen maar even mijn vaste monteur gebeld en die is zojuist de auto uit komen lezen. Storingen:

- cylinder 1 misfire
- cylinder 2 misfire
- cylinder 3 misfire

Na het resetten en het schoonmaken van het gasklephuis blijft het probleem. De motor komt slecht op toeren en het gasklephuis maakt constant een tikkend geluid. De storingscodes komen echter niet terug.

Heeft iemand een idee wat dit probleem kan zijn?
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
hoe zijn je bobines eraan toe en hoe zien de bougies eruit?,
kabels los, bougies checken op goede verbranding, bougies eventueel wisselen en dan opnieuw uitlezen.
 

Mikeman

Hoort erbij
6 mrt 2011
26
0
0
Bougies en/of bobines heb ik nog niet gecontroleerd. Wel heb ik alle kabels nagelopen, nergens is er een beschadiging te vinden. Als ik het onderhoudsboekje mag geloven, dan zijn er 10.000km geleden nieuwe bougies ingekomen.

Ik heb de auto nu net 2 weken en heb er nog geen 1000km mee gereden, ik ben er dan ook goed ziek van momenteel.
 

Mikeman

Hoort erbij
6 mrt 2011
26
0
0
Zo we zijn een uurtje verder..... PROBLEEM GEVONDEN!!! een kapotte bobine is de boosdoener. Volgens mij heb ik dit hier al eens voorbij zien komen. Dus morgen een nieuwe halen en maar meteen 1tje op voorraad :)

@sharkman: Bedankt voor de tip!!!!! :rulez:
 

Mikeman

Hoort erbij
6 mrt 2011
26
0
0
Helaas heb ik geen garantie! Eerlijk gezegd verwachtte ik niet dat er iets aan een lexus kapot gaat! Daar rijden we deze auto immers voor nietwaar? Vandaar dat ik ook heb gekozen om de auto zonder garantie te kopen. Dit drukte de aankoopprijs een flink stuk naar beneden.
Dat deze bobine kapot gaat is domme pech. Ik ben allang blij dat ik het probleem gevonden heb. Morgen een nieuwe erin en dan is het weer goed.

als iemand ge?nteresseerd is hoe ik bij die bobine uitgekomen ben, lees dan dit:
http://www.amtgarageforum.nl/lexus/is/5-cilinders-lopen-29223.html
Toevallig dat het ook bij mij de bobine van de derde cilinder betreft. Toeval?
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Zeer zwak punt van Lexus (maar niet het enige merk met problemen).
In Nederland zijn ze zeer duur (geloof iets van 170 Euro per stuk). Mooie is dat gebruikt of nieuw niet uitmaakt (bobine doet het wel of niet) en dat ze op Ebay regelmatig voor weinig voorbij komen.
 

Tom

Hoort erbij
2 okt 2010
26
0
0
Heb ik ook al eens gehad, volgens mij stonden er toen ook op meerdere cilinders misfire. Storing wissen en daarna kijken welke er nog in het storing geheugen blijft staan. CAR toyota parts had toen nog wel een bobine voor me :)
 

Mikeman

Hoort erbij
6 mrt 2011
26
0
0
Nou, zo duur vond ik de bobine niet. 80 euro was ik kwijt voor een nieuwe en hij werd ook nog eens op het werk bezorgd. Toch wel handig als je in de autobranche zit :D
Dat de ECU misfires op meerdere cilinders aangeeft is misschien wel vreemd, maar na het vervangen van 1 bobine en het wissen van alle dtc 's is er geen fout meer terug gekomen. Vandaag heb ik weer een flink stuk gereden en hij loopt weer als een zonnetje.