Motor slaat af IS220D (2007)

RoJo

Nieuw hier
26 nov 2011
16
0
0
Beste forumleden,

Ik heb eerder een topic aangemaakt over een probleem in de brandstoftoevoer (zie: viewtopic.php?f=29&t=4969&p=76743#p76743). Daar leek het in ieder geval op. Zodra ik stop en de motor draait stationair dan begint in 90% van de gevallen het toerental te vari?ren van 800 naar boven ca. 1500 en onregelmatig verder naar beneden. Vervolgens slaat de motor af. Bij lage toerentallen hikt de motor ook en lijkt het of er onvoldoende brandstof wordt aangevoerd. Niet iedere keer start de motor dan even gemakkelijk. Bij een constante snelheid en bij hogere toerentallen is er geen probleem. De dealer heeft uitgebreid onderzoek gedaan maar weet het eventjes ook niet meer.

Brandstofdruk en toevoer is goed;
Verstuivers, goed. Onderling nauwelijks verschillen en binnen de toleranties;
EGR klep vervangen maar het probleem bleef dus oude EGR klep weer teruggeplaatst;
Luchtmassa meter is schoongemaakt;
Geen foutcodes;
Geen brandend motormanagement lampje.

Eigenlijk is er niet te rijden met de auto want ieder stoplicht of in de file raken is een ramp.

Ik hoor graag of er iemand is die dit probleem herkent en een oplossing weet.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Rob
 

RoJo

Nieuw hier
26 nov 2011
16
0
0
Is er iemand die weet wat het gaspedaal aan storingen kan veroorzaken? Ik zit te bedenken dat "gas geven" via de can bus loopt en met een beetje fantasie kan ik me voorstellen dat je rare storingen kunt krijgen met een kapot elektronisch gaspedaal.

Rob
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
119
43
Loopt de motor wel mooi rond of kun je horen dat ie een cilinder overslaat oid?

Of schommelt het toerental alleen bij stationair?
 

RoJo

Nieuw hier
26 nov 2011
16
0
0
Motor loopt verder prima en hij gaat als de brandweer.
Alleen bij lage toerentallen en stationair gebeurt er iets raars.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
119
43
Als ie op het punt staat af te slaan en je geeft gas om er voor te zorgen dat dat niet gebeurd. Wat gebeurt er dan precies?
 

RoJo

Nieuw hier
26 nov 2011
16
0
0
Soms lukt het om de boel aan de gang te houden. Als het lukt, kun je zonder problemen verder > 2000 rpm. Dat "hikken" voelt alsof de brandstof op is.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Kijk eens of er rond de EGR lucht aangetrokken wordt? Door het niet correct terugplaatsen van de rubbers of afdichtingsmaterialen kan er een vacuumlek ontstaan wat dit tot gevolg heeft.

Tot slot, misschien een rare, maar mij serieus overkomen. Een zwakke accu kan ook tot gevolg hebben dat de auto bij een koude start wat problemen heeft met afslaan.
 

RoJo

Nieuw hier
26 nov 2011
16
0
0
Probleem lijkt opgelost. Na lelijk in de steek gelaten te zijn door de dealer "als de computer het niet weet, weten wij het ook niet" terug naar de mannen die de roetfiltermodificatie hebben uitgevoerd. In tegenstelling tot de componentenwisselaars van het Louwman kartel, beschikt men daar over een gezonde dosis technische kennis, inzicht en probleemoplossend vermogen. Na opnieuw testen en mogelijkheden uitsluiten bleef het commonrail brandstofsysteem over. Gasklep verwijderd, de magneetklep gedemonteerd, getest en schoongemaakt. Inmiddels ben ik bijna een week storingsvrij onderweg.

Voor hen die buiten de coulance van de importeur vallen en vergelijkbare problemen hebben, de co?rdinaten van de partij waar je met dergelijke problemen terecht kunt, vriendelijk wordt geholpen en waar niet met een vork wordt geschreven zijn via een PM beschikbaar.