Motorkap (hood) schakelaar

joosv

Nieuw hier
6 nov 2022
9
12
3
Vandaag de melding gekregen hood schakelaar. Wat betekent dat de motorkap niet dicht is begreep ik. Dat was hij wel, paar x open en dicht probleem is nu weer weg. Zou dat kunnen komen door de stortbui van gisteren? Lijkt me stug want we hebben toen niet gereden. Vraag 2, weet iemand waar die schakelaar zit? Gaat om een is250 uit 2006.
 
Laatst bewerkt:

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Misschien wel handig om er bij te zetten om welk type / bouwjaar auto het gaat, er staat nu A4 bij jouw type auto....
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
837
1
441
63
Ik heb een soortgelijke melding gehad jaren terug. Dat zou een sensor zijn van het alarm die detecteert of de motorkap geopend wordt. Dit heb ik me laten vertellen door de dealer (garantie) en ze hebben dat opgelost door “de sensor anders aan te sluiten”. Vraag me niet wat ze nu daadwerkelijk gedaan hebben, de melding heb ik daarna niet meer terug gezien. Maar het zou maar zo kunnen dat ze die sensor met “anders aansluiten” effectief buiten werking hebben gesteld…

Als het vaker voorkomt vindt je er misschien een topic over op het Club Lexus forum hoe je het zelf op kunt lossen?
 
  • Leuk
Waarderingen: joosv

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Onder de motorkap op het chassis aan weerskanten zitten twee sensoren (volgens mij) die bedekt zijn met een rubber afdichting. Deze kan je stellen door te draaien. Meer omhoog (met de klok mee of meer omlaag (tegen de klok in), of andersom... Als de motorkap gesloten is en er wordt geen goed contact met één of beide punten gemaakt dan denkt de auto dat je kap niet goed gesloten is en krijg je deze melding.

Dat was bij mijn vorige auto zo (BMW F11) en dat zou hier ook maar zo eens de oplossing kunnen bieden. Lijkt sterk op wat D42m0n hierboven beschrijft!

Ik ben benieuwd of en hoe je het opgelost krijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: joosv