motorproblemen

ferrariboy

Nieuw hier
13 jul 2011
3
0
0
Ik heb gehoord dat de IS 220D 177 pk veel last heeft van motorproblemen ( 5de injector en de egr klep)en vrij veel zou verbruiken ( soms tot 10 liter :X )
klopt dit want zou er graag 1 kopen maar wil niet direkt in de kosten vallen, dus zou ik graag wat reakties van jullie eigenaren willen weten
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het verbruik ligt natuurlijk aan je rechtervoet, maar het is niet de zuinigste diesel, maar vergeet ook het gewicht en vermogen van deze jongen niet mee te nemen, dit verklaart deels waarom het wat minder zuinig is.

er zijn inderdaad vaker problemen geweest met de 5de injector en egr klep etc.. maar volgens mij heeft lexus dit gwoon onder garantie vervangen/gerepareerd indien dit voorkomt.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Als ik naar Maastricht op en neer rij (470km) doe ik 6,4 op de gechipte versie, 6,2 ongechipt. Uiteraard met veel eieren en de exacte snelheid.

Als ik met eieren onder mijn rechtervoet rij, 120 km/h cruisecontrol, lange afstanden, file, etc.:
- zonder chip: 6,7 gemiddeld
- met chip: 7,1 gemiddeld (over de laatste 10.000km)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Alan zei:
Het verbruik ligt natuurlijk aan je rechtervoet, maar het is niet de zuinigste diesel, maar vergeet ook het gewicht en vermogen van deze jongen niet mee te nemen, dit verklaart deels waarom het wat minder zuinig is.

er zijn inderdaad vaker problemen geweest met de 5de injector en egr klep etc.. maar volgens mij heeft lexus dit gwoon onder garantie vervangen/gerepareerd indien dit voorkomt.


Ik denk dat ie olieverbruik bedoeld...



gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Kan, maar zo haalde ik het er niet uit.. want 10 liter olie verbruik zie ik niet zo snel :) maar wel benzineverbruik.. :) dus vandaar.
 

ferrariboy

Nieuw hier
13 jul 2011
3
0
0
bedoelde inderdaad dieselverbruik ( 220d h? ;) )
zou er ??n tweedehands willen kopen 5/2006 met 72.000 km pearl white :O
had op andere forums gelezen dat de motor een echt zorgekind was en daarmee dat ik wat twijfel. doe 30.000 km per jaar en moet het zelf betalen , als het een lease auto is dan betaald de firma en dan mag er eens iets stuk gaan , bij mij liefst niet
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
KWP zei:
1 op 10 met een diesel? Dat is wel een behoorlijk verbruik...




gr.koen


Met rustig rijden is 1:15 al erg moeilijk........ Als ik 160 rij is het 1:10.


@TS:
Ik heb net 30000 KM gereden dit jaar. Onkosten: kleine beurt a 240 oid, en een grote beurt (rekening komt nog, 425 plus waterpomp en arbeid). Huidige stand: 170.000 km.
Verder nieuwe banden, etc. maar dat is regulier.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ben je zo snel door je banden heen? pfffff o_O je geeft te veel gas met je koppel dan o_O

Ik krijg met mijn rijstyle ongeveer 1 op 12/13 terwijl ik met diezelfde rijstyle met de is250 automaat ook 1 op 11.5 rij.. dat is ook 1 van de redenen dat ik toch maar voor benzine ben gegaan :p want het rijden van lexus is niet alleen de kosten natuurlijk he :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
De banden waren gebruikt toen ik de wagen kocht, ik weet niet hoeveel KM ze al gereden hadden? Jouw oude banden zitten er nog onder.

Mbt koppel: ik slip niet, koppel is leuk boven de 100 :D



Onderhoud valt mij mee tot nu toe. Ik denk wel als je iets krijgt en bij de formele dealer repareert dat je relatief veel betaald voor onderdelen.
Ik heb niet meer mankementen met de IS220D als met mijn vorige wagens.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Aah ok dan snap ik hem, maar goed bij de merkdealer ben je altijd wel wat meer kwijt, maar ik moet wel zeggen dat de onderhoudsbeurten zeker acceptabel zijn voor een premium merk.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ik ben net terug van Portugal (ong. 5000km heen en terug + lokale ritten).... bij aankomst oliepeil nagezien en hij had zo goed als geen olie verbruikt.... Tevens daar de 150k onderhoud laten doen door mijn vaste mechanieker ter plaatse... 593 euro incl btw totaalprijs waarvan 70 euro voor werkuren) ... Alle filters werden vervangen (diesel olie en interieur) 2x remschijven + blokken vooraan (Bosch) , motorolie (deuh ) transmissie olie en de olie van de diff..... egr ook proper gemaakt maar was niet echt vuil zei hij.... Auto heeft zich voorbeeldig gedragen... Maar het is geen auto om rond de kerk te gaan rijden h? !!! En af en toe ne keer het gaspedaal flink intrappen.... ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ja inderdaad, vinden ze lekker hoor! Even een beetje gang in het systeem krijgen, dat zorgt voor een spoelende werking in systemen zoals EGR + kanalen/leidingen, katalysator en de turbo/inlaat.



gr. koen
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik heb inmiddels 115000km met mijn IS 220d gereden en bij 90000km complete revisie gehad (cilinderkop enz). Auto was net geen 3 jaar oud. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht maar alles perfect opgelost door Lexus in Den Haag. Olieverbruik was veel te hoog 1 liter op 3000km. Dit was al vanaf de dag dat ik hem had. Nu gebruik hij helemaal niets tussen de beurtjes in. Verbruik is na de revisie ook een stuk lager 7,1 op 100km en ik rij flink door. Zesde versnelling gebruik ik echt nooit want verbruik schiet omhoog en bij 100-120km heeft hij het slecht naar zijn zin.

Bandjes gaan ongeveer 60.000 km mee en dat is volgens mij wel redelijk. Voor de rest heb ik nog nooit wat bijzonders aan mijn auto gehad afgezien van een hardnekkige beschadiging aan mijn achterklep omdat hij op de bumper schuurt maar dat schijnen alle IS'tjes te hebben.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Bij mij in zijn 6 (na de kuur beter na zijn zin tussen de 100 en 120) minder verbruik dan in zijn 5 . .. .

Maar hoe dan ook, zelfs met rustig rijden haal ik nu amper de 6,7. Ik zit standaard nu boven de 7,0, en ruim!
Op eieren rijden gaat het lukken. Maar ik heb het idee dat serieus gas diep intrappen, bijv. extreem exceleren, het verbruik absurt veel hoger is dan voor de chiptuning!