Mr Bullet stelt zich voor...

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum!

Zouden jullie het bezwaarlijk vinden als de Lexus geen onderhoudshistorie heeft?
In beide gevallen hoeft dat niets te betekenen qua betrouwbaarheid, afhankelijk ook van gedrag vorige bestuurder :sneaky: Uiteraard verdient een geschiedenis voorkeur, maar ik zou me daar niet blind op staren. Neem liefst de auto mee voor een testrit als deze 'koud' is (automaat mag niet schokken, piepen, kraken, etc). Een aankoopkeuring zou je nog kunnen overwegen, waar grove gebreken meestal wel naar voren komen. Let ook op de gehele staat van de auto en interieur, dat verraadt vaak al hoe de auto is behandeld. Voor de rest is het altijd een soort gok.

Succes gewenst!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom! Heel veel succes met de zoektocht. Er staan genoeg tips op het forum denk ik :)
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Welkom Sietze,

Bedoel je helemaal geen gestempeld boekje of alleen niet bij een Lexus dealer ? Het eerste zou ik wel bezwaarlijk vinden ja, het tweede hoeft niet, zeker niet als je gewoon de garage kan bellen waar die dan wel in onderhoud is geweest. Voor de rest is het zoals GPS-10 zegt, het kwartje kan beide kanten uitvallen...
Tis wel een bijzondere Lex want zover ik weet is het Business model 2006 niet standaard geleverd met bi-xenon en koplampsproeiers. Kan achteraf geregeld zijn.
Als je een goeie garantieafspraak kunt maken bij aflevering (6 mnd of zo) zou dat in ieder geval geen belemmering hoeven te zijn.
Veel succes.
 

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Zit geen Bi-xenon in inderdaad en geen sproeiers dat is ten onrechte in de advertentie gezet. Er zit geen boekje bij maar ik kan wel via via wat informatie krijgen.
Daarnaast ben ik zelf heel handig en kijk toch alles nog een keer na. Doe onderhoud ook altijd zelf.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
niks aan de commentaren van de heren boven mij toe te voegen
mooie Lexus , veel succes met je besluit
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
837
1
441
63
Ga vooral rijden en als je echt zeker weet dat je een handgeschakelde auto wil, prima. Twijfel je enigszins over een automaat, ga dan ook zeker met een automaat proefrijden!
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Ga altijd voor een automaat past helemaal bij een Lexus en het luxueuze gevoel! Bovendien heb je dan altijd een hand over om bijvoorbeeld je koffiebeker mee vast te houden ;-)
 

KurtKnakker

Hoort erbij
26 aug 2014
49
2
0
Even een kort bericht vanuit de trein. Aangezien ik zojuist een jacht op een IS 250 heb afgerond zou ik je nog wat tips willen geven: Zomoto.nl Hier kun je het prijsverloop alsmede de tijd dat de auto te koop wordt aangeboden controleren. Laat je bij de IS 250 niet 'foppen' door de ANWB waardeschatting op basis van nummerbord: De automaat en handgeschakelde versie worden omgedraaid. Zoek een vergelijkbare auto in automaat en je hebt een representatievere 'waarde'. Deze auto lijkt weinig opties te hebben. Succes! Grtz Kurt
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, succes met je zoektocht naar een IS250. :D
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Welkom, en waarom geen verhaal meer..... het is jammer als er postings weg gehaald worden.
 

Mr Bullet

Hoort erbij
1 sep 2014
76
16
0
Sorry... Zoektocht bleek toch anders te lopen.
Kon voor een mooie prijs een Focus ST225 in Duitsland kopen 2.5 5cilinder. Tot ziens!