Muziek

11 dec 2012
256
0
0
Wat luisteren jullie zoal in de auto?
Ik ben een echte muziekliefhebber (ook een reden om Lexus te kopen trouwens, de geweldige Mark Levinson!) en aangezien ik niks te doen had op het werk vandaag heb ik even een top 10 gemaakt:
1: Earth, Wind & Fire: September
2: Eagles: Hotel California
3: Stevie Wonder: Ngiculela-Es Una Historia- I Am Singing
4: Stevie Wonder: Isn't She Lovely (Begrijp je pas als je zelf kinderen hebt volgens mij)
5: Earth, Wind & Fire: Boogie Wonderland
6: Tubular Bells Pt.1
7: Tom Jones: Green Green Grass Of Home (Heeft voor mij een speciale betekenis)
8: Queen: Love Of My Life (Live, Wembley Stadium, 1986... Ik was er bij op mijn 17e...)
9: Michael Jackson: Earth Song
10: Stevie Wonder: I Wish

Ik weet 't... Zit veel slechte muziek tussen, maar ik ben ook al oud! :p
Ik kan zo een Top 100, of zelfs een Top 1000 uit mijn mouw schudden, maar dan staat er een hele pagina vol... :D
Ik moet er nog wel bij zeggen dat ik She van Charles Aznavour ook prachtig, dat was een van de nummers tijdens mijn bruiloft. Mijn favoriete muziek is toch wel Motown... Vroeger was ik gek van Queen, ben ook naar het concert in het Wembley geweest. Was vreselijk duur, ben toen samen met mijn vriendin (nu mijn vrouw) naar Londen geweest... Was geweldig! :worship:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik moet eerlijk zeggen, meestal BNR of Armin van Buuren (State of Trance).

Soms zet ik wel eens wat hoge kwaliteit klassiek op of wat hit. Hotel California en Breakfast at Tiffany's heb ik ook wel regelmatig in de auto, zijn wel DE klassiekers!

Laatst het album van Zoe Leela gekocht, digital illusions geloof ik. Een aparte stijl van muziek, maar ik kan hem op het ML systeem goed op prijs stellen. Ze zingt op deze video:

Maar hier moet je een smaak voor ontwikkelen.
 
11 dec 2012
256
0
0
Ja, vind ik ook mooi. Armin van Buuren is geweldig, ik zou hem bijna wel een nationale held willen noemen.
Breakfast At Tiffany's is inderdaad een klassieker, zou zeker ook in mijn top 50 staan...

Ik kan eigenlijk alle muziek wel waarderen, maar met muziek bedoel ik geen Gers Pardoel, dat vind ik tien keer niks.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik ben vooral fan van schlagers en polka muziek, heerlijk tijdens een lange rit! :rulez:

 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Alor zei:
1 - Abba - dancing queen
2- Village People - YMCA
3- Weather Girls - i'ts raining
4- Queen- I Want To Break Free
5- Katy Perry - I Kissed A Girl
6- Marianne Rosenberg Ich Bin Wie Du
7- Right Said Fred - I'm Too Sexy
8- Shirley Bassey - This Is My Life
9 - Shary An- Mr. Know It All
10 - Maywood - Rio
11- Bronski Beat- Smalltown Boy
12- Pet Shop Boys- Go West

En nog wat meer.
Serieus??????????????????????????????????????????????????????????????????????????
 
11 dec 2012
256
0
0
Zoek machine ken ik ook, vind ik ook tof. Ligt altijd een cd'tje van in mijn auto, ooit van iemand gekregen die er is geweest.

En je nummer 4 en 9 waren niet slecht!
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Jemig Harrie,
heb je een paar dagen de tijd? Heb zeer uiteenlopende smaak als het maar kwaliteit heeft. Tubular Bells is verplichte kost om naar muziek te leren luisteren. Motown is ook top. Stevie Wonder laatste keer gezien op Northsea Jazz; daar moet je gewoon naar toe als je muziekliefhebber bent. verder veel (oude) Blues zoals John Lee Hooker, en rock van Jimi Hendrix tot Rage against the Machine, maar evengoed Zydeco/Cajun, accordeonmuziek van R?gis Gizavo uit Madagascar, gitaarmuziek van bijvoorbeeld Leo Kottke(al 40 jaar fan van) of Ben Harper( zoek ground on down of voodoo chile live van hem maar eens op) of iets moois van Edith Piaf. En als ik wil lachen Kool Moo Dee, met go see the doctor; het meest hilarische hiphopnummer aller tijden. En Ry Cooder niet te vergeten. Nou ja; zo kan ik nog heeeel lang doorgaan.
 
11 dec 2012
256
0
0
Ja, dat Tubular bells... We hebben ooit (ergens jaren 80) zelf een documentaire gemaakt over de Ardennen, en daar hadden we die muziek achter gemonteerd. Toen was ik echt verliefd. Luister hem nog heel vaak, in de Lecus komt hij goed uit! Ik heb in 2008 het geluk gehad om bij Stevie Wonder helemaal vooraan te staan in Ahoy, was ook geweldig. Ben vroeger ook nog wel eens geweest, is altijd geweldig. Live nog beter dan op een CD... Edith Piaf ben ik ook gek van, van alle chansons trouwens. Jacques Brel en Julien Clerq vind ik ook super. Wat ik ook helemaal geweldig vind is de Buena Vista Social Club, en stel mannen van in de 80, maar ze maken geweldige muziek. Heerlijk op een warme zomerdag om te draaien en daarbij een lekker wijntje te drinken met daarbij wat lekkere tapas... Goede smaak, RedBaron!