na een lange rij italianen

vliegendtapijt

Nieuw hier
2 jan 2014
6
0
0
Hallo! Na een lange rij Italianen, en een luchtgekoelde Stuttgarter, vorige week een LS400 gekocht. Strak bochtenwerk is ver te zoeken maar wat je daar voor terug krijgt hoef ik hier niet uit leggen. De laatste Italiaan, een Lancia, houd ik wel overigens. Evenals de Stuttgarter die, in rally trim, zo'n beetje in alles maar dan ook alles het tegenovergestelde is van de LS.
Met de LS ben ik nog maar net vertrouwd aan het raken. Vorige week begonnen met een ozon- en interieurbehandeling want er was in de auto gerookt. Dat werkt echt. Ik ruik niets meer. Ook het leer is weer als nieuw (beige, de auto is donkerblauw). Nu nog de lak kleien en een topkwaliteit waslaag aanbrengen.
Het verbruik valt nog tegen (1:7) gezien dat op internet overal van een haalbare 1:10 wordt gesproken. Auto had wel lang stil gestaan. Eerst maar eens een nieuw luchtfilter.
Grootste uitdaging wordt het navigatiesysteem, waarvoor volgens Louwman na 2004 geen updates zijn verschenen. En zelfs die zijn niet meer leverbaar. Daar is vast meer over te vinden op dit forum.
Groet, Elmer
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom op het forum Elmer. Heel veel plezier met de auto!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom hier en proficiat met de LS!

Welke generatie heb je/eventueel wat pics? ;)
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Welkom hier Elmer, veel plezier met de LS, dat plezier moet nog even groeien geloof ik, maar dat gaat de Lexus winnen.
 

vliegendtapijt

Nieuw hier
2 jan 2014
6
0
0
Dank voor alle welkomstberichten. Pics plaats ik als het exterieur gedetailed is. Leeuws: de Lancia is een Kappa Turbo.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom
ik heb ook een beige leren interieur en kan wel wat TLC gebruiken wat heb jij laten doen ?
color glow?
ik heb zelf al meguirs erop gesmeerd maar blijft "smoezelig "
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Hoi Elmer, zo heb ik er ook eentje gehad maar dan de 2.4 jtd. Rijd goed, gezapig, maar ik denk dat de lexus het beter gaat doen :)
 

vliegendtapijt

Nieuw hier
2 jan 2014
6
0
0
leeuws zei:
Hoi Elmer, zo heb ik er ook eentje gehad maar dan de 2.4 jtd. Rijd goed, gezapig, maar ik denk dat de lexus het beter gaat doen :)
Ik weet dat de jtd een heerlijke cruiser is, beter vergelijkbaar met de LS. De Kappa turbo (220pk) doet 243 kmu en 7,4 sec. en heeft een adaptief sportonderstel. Duitsers kunnen in hun nieuwe bakken behoorlijk geirriteerd raken als zo'n oude Lancia in het spiegeltje maar niet kleiner wil worden.
De LS is een heel ander soort auto. Ik rijd nu al meer op de rechterbaan dan ooit. Immers, waar je ook heen rijd, goede kans dat je daar op een slechtere stoel komt te zitten. Dus waarom haast hebben?
 

vliegendtapijt

Nieuw hier
2 jan 2014
6
0
0
Yoshi zei:
1 op 10 ga je nooit halen, helemaal niet in de winter.
Natuurlijk is dat optimistich. Maar toen ik zag dat de vorige eigenaar met zijn laatste tank 19,6 ltr. gemm. had gereden, moest ik direct naar de cardioloog. Maar de auto had lang stil gestaan. Na de eerste tank zit ik nu op 12,9 ltr. met veel stadsverkeer. Klinkt toch al beter. Over een week naar Stuttgart. Kijken hoe dat uitpakt.
 

vliegendtapijt

Nieuw hier
2 jan 2014
6
0
0
SC400nl zei:
welkom
ik heb ook een beige leren interieur en kan wel wat TLC gebruiken wat heb jij laten doen ?
color glow?
ik heb zelf al meguirs erop gesmeerd maar blijft "smoezelig "
Even voor je nagevraagd. Maar mijn poetsbedrijf wil niet vertellen waarmee ze het leer schoonmaken omdat ze het zelf ontdekt hebben, ivm met concurentie. Kennelijk is dat wel de sleutel; schoonmaken v??r dat je er iets op gaat smeren. Moet eerlijk zeggen dat die van mij wel een nieuwe auto lijkt. Als je mij een berichtje stuurt kan ik je wel hun telefoonummer geven.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
vliegendtapijt zei:
leeuws zei:
Hoi Elmer, zo heb ik er ook eentje gehad maar dan de 2.4 jtd. Rijd goed, gezapig, maar ik denk dat de lexus het beter gaat doen :)
Ik weet dat de jtd een heerlijke cruiser is, beter vergelijkbaar met de LS. De Kappa turbo (220pk) doet 243 kmu en 7,4 sec. en heeft een adaptief sportonderstel. Duitsers kunnen in hun nieuwe bakken behoorlijk geirriteerd raken als zo'n oude Lancia in het spiegeltje maar niet kleiner wil worden.
De LS is een heel ander soort auto. Ik rijd nu al meer op de rechterbaan dan ooit. Immers, waar je ook heen rijd, goede kans dat je daar op een slechtere stoel komt te zitten. Dus waarom haast hebben?

Kan ik me inbeelden. Hier kunnen de meeste duitsers het zowieso niet uitstaan dat je nog maar voor hen rijdt op de autosnelweg. En dan is een dieseltje met voorwielaandrijving net zo lekker om hen op de wissels uit de bumper te rijden :)

Ik begrijp wel dat je van een LS wil genieten als je aan't rijden bent. Maar daar bestaat een oplossing voor, je kan een extra blokje om :D
 

vliegendtapijt

Nieuw hier
2 jan 2014
6
0
0
Inmiddels naar Stuttgart geweest. Eerst nog originele velgen met winterbanden via dit forum gekocht. Meteen wielsloten laten bevestigen. Nieuw luchtfilter gehaald, bleek het oude een uitgestorven wespennest te bevatten. Dus nu ademt ie een stuk beter. Naar Stuttgart flink doorgereden waar het mag, rond de 200 (winterbanden hebben H notering). Verbruik heen en terug (inclusief alle lokale ritten gedurende een paar dagen) kwam op 11,1 ltr/100km oftewel precies 1 op 9. Heel netjes voor een V8 op winterbanden in de kou, ook vandaag de dag.