Na software update geen rit gegevens meer zichtbaar. Herkenbaar?

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Vorige week even met de lexus nx 350h op pad. Onderweg kreeg ik de melding dat er een software update beschikbaar was. Prima toch. Dus de update is gestart. Na ca. 30 minuten was de update verwerkt. Ik kreeg een melding dat de update geactiveerd wordt na dat de auto gestopt en weer gestart wordt. Dus bij een tussenstop auto gestopt. Daarna weer verder met de trip. Nu blijkt dat in de lexus link+ app het rit overzicht nog zichtbaar is tot het moment van de tussenstop. Daarna dus helemaal niks meer. Ook niet de ritten daarna.
Is dit herkenbaar bij andere link+ gebruikers?
 

CBRX450H

Nieuw hier
21 feb 2024
5
1
3
Niet hetzelfde merk, maar de auto van mijn vader (Corolla Cross) heeft hetzelfde euvel sinds de update van afgelopen week. Donderdag over the air gegaan en sindsdien worden de ritten niet meer vastgelegd. Ik gok dat dit dezelfde update is geweest, maar ik kan het uiteraard mis hebben. Het zou anders wel erg toevallig zijn. Zelf rij ik een RX450h uit 2009, dus over het nieuwe infotainment van Lexus kan ik je helaas niet verder helpen…
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Ha ha…ik heb zelf ook zo’n vermoeden. Ik wacht even af voordat ik ga lopen klooien. Zoals terug naar fabrieksinstellingen oid. Ik loop komende week nog wel even wat instellingen na. Mbt privacy instellingen. Ik laat het weten hoe dat afloopt. Ergens in het mm scherm staat of Toyota/Lexus toegang heeft tot je lokatie gegevens . Dus waar je bent met de auto. Mss is dit uitgezet? Mss heeft dit wel of geen invloed op de ritgegevens?
 
Laatst bewerkt:

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
Die Lexus app is gewoon waardeloos.
Heeft bij mij in ruim jaar dat ik de auto heb nooit helemaal goed gewerkt en sinds de overgang naar + doet die het helemaal niet meer op oudere Iphones
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
Is bij Toyota net zo, op het Toyota hybride forum gaat het bijna nergens anders meer over. Probleemloze auto's maar wat multimedia en connectiviteit betreft staat het daar bol van de klachten, lijkt bijna belangrijker dan een probleemloze auto.... :unsure: ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Tja, terwijl je wel de app nodig hebt om het de auto aan je account te koppelen.
Als het niet meer ondersteunt wordt…ok! Maar communiceer daar over. Of pas je site aan.

Ik heb even gekeken op het toyota hybride forum….En idd hetzelfde probleem wat ik ervaar staat hier beschreven
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Playlife

Nieuw hier
28 feb 2024
3
2
3
Ik kreeg ook een update voor mijn Lexus NX450h+ 3 weken geleden en helaas werkt Gracenote niet meer op de radio, soms een update is meer een downgrade :(
 

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Nav de reacties op het toyota forum heb ik ook maar besloten om een reset te doen. Ik had sowieso een aantal dingen op mijn lijstje staan om (opnieuw) in te stellen. Dus als ik zin heb, de komende dagen, eens uitvoeren.