Navigatievraag,

Putnik

Nieuw hier
21 feb 2018
20
15
3
Weet iemand of er mogelijk is om in een IS 300 H uit 2014 andere kaarten in te zetten?Ik mis namelijk Servie als een van de weinige landen er in! Prompt is Servie voor mij een zeer belangrijk land!En dus, kan ik geen navigatie aldaar gebruiken. Ben ik nu gedwongen om googlemaps of een andere online navigatie te gebruiken, of er een op mijn telefoon alsnog aan te schaffen!


Alvast dank voor meedenken

Slob
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
bosnie servie albanie macedonie en moldavie staan er niet bij. Je kunt dit vinden op "controleer dekking lexus-mapupdates. Er zal vast een map zijn die dit wel heeft. Desnoods dealer eens vragen. Of grom audio/V-land in laten bouwen en dan werkt navi van je telefoon erop. Altijd uptodate en nooit meer updates kopen. Mo-trade verkoopt dit en even een belletje of dit in jouw auto kan.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
201
43
Googe maps zal wellicht het meest praktische alternatief zijn. Mogelijk kun je bij Lexus een kaart met een andere dekking aanschaffen, maar ik vermoed dat het wel het een of het ander is. En om dan bij de grens een andere kaart in te laden is ook zo wat.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Ik denk niet dat je op eenvoudige wijze de ontbrekende kaarten op eenvoudige wijze kunt toevoegen. Het gaat in dit geval om landen waarbij de grenzen in de ogen van de omringende landen niet altijd precies vaststaan en/of waar de plaatselijke overheid mogelijk het verstrekken van (volledige) informatie over het wegennet etc. om de een of andere reden aan beperkingen onderwerpt. Voor een autofabrikant is het dan lastig om die informatie dan toch in het navigatiesysteem op te nemen - het zou bijvoorbeeld er toe kunnen leiden dat in de betreffende landen de verkoop van auto's wordt verboden en dat de lokale onderdelenvoorziening gevaar gaat lopen.

Aanbieders als Google etc. lopen daar minder gevaar omdat de informatie op afroep wordt verstrekt via een internetverbinding aan individuele gebruikers. Het zou daarbij ook best zo kunnen zijn dat daarbij de informatie voor de genoemde landen ook minder uitgebreid is dan die voor andere, meer "open" landen.

Kostenbesparing zal bij Toyota niet de drijfveer zijn - zo vindt je bijvoorbeeld ook IJsland in de navigatie. Bij iedereen die wat centraler in Europa woont zal er waarschijnlijk weinig behoefte bestaan om bijvoorbeeld een rit via Rotterdam naar Reykjavik te maken om daar vervolgens rond te toeren in eigen auto.