Navigon 70 plus houder installeren

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Iemand ervaring met het "inbouwen" , beter gezegd, met het aansluiten van deze houder?
Ik heb het Navigon 70 systeem en daarvoor bij Brodit een houder gekocht (en de Brodit "bevestigingsplaat").


Het is de versie dat naast het stuur, naast de luchtrooster wordt bevestigd. Nu is dat niet zo moeilijk, maar het aansluiten van de houder heb ik geen kaas van gegeten.

Is er iemand die iemand kent, iemand die dit zelf kan, of een goed advies voor een bedrijf?
Er moet een + en - aangesloten worden, en een zekering ertussen.
Waar vandaan, wat moet er open, etc. Ik heb geen idee.

Iemand anders die me kan helpen met informatie?

Dank!

653848-4.jpg

(dit is de engelse uitvoering, ik heb de "normale" versie :D )


529195.jpg



navigon_70_plus.jpg
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Hey,

Ik wil niet lullig doen maar je hebt een heel mooi navi systeem??
het aansluiten zal niet zo makkelijk zijn, als je het goed wil doen zal er een deel van de radio los moeten.
voor de aansluiting van de plus en min zal enige ervaring met auto's nodig zijn. als het goed is moet er voor de + een shunt aansluiting zitten hier kan meestal een pennetje in worden gestoken en deze wordt bekrachtigd door een zekering die er al in zit op of er alleen in geklikt hoeft te worden. Netjes weggewerkt en net als een originele acc.
de - ofwel massa wordt altijd aan een bepaald punt (meerdere in de auto) bevestigd waar een goede massa verbinding mogelijk is. (het hele carrosserie is een min aansluiting)maar er zijn wel een aantal speciaal gemaakte punten waar een kabel aan kan worden verbonden.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Nathanael zei:
Hey,

Ik wil niet lullig doen maar je hebt een heel mooi navi systeem??


Deze snap ik niet? Ik heb iig geen NAV in mijn IS220D zitten, de uitvoerigen met de NAV en ML waren nog net te duur, in de volgende wellicht ;)


Ik ga het zelf niet doen. Dit kost 2 uurtjes denk ik? Of meer?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Persoonlijk zou ik flyaudio nemen. Als je naar de meeting komt kan je die wel in actie zien in de auto van Alan.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Hube zei:
Persoonlijk zou ik flyaudio nemen. Als je naar de meeting komt kan je die wel in actie zien in de auto van Alan.


Die ga ik dan wellicht zien, maar in de eerste posting staat al dat ik alles heb gekocht.

Flyaudio, ?????
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik was nu voor 300 euro klaar.

Dat ga ik met fly audio niet redden denk ik ;)



In de de volgende Lexus, mocht dat lukken, gaat de ingebouwde NAV wel zitten.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ach ja hij is het wel waard hoor :D

Maar waarschijnlijk moetje wel op 4 5x de prijs rekenen voor die flyaudio unit. inruilwaarde zal ook met 500 euro stijgen.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
Ach ja hij is het wel waard hoor :D

Maar waarschijnlijk moetje wel op 4 5x de prijs rekenen voor die flyaudio unit. inruilwaarde zal ook met 500 euro stijgen.


Ja, maar moet wel gefinancieerd worden ;)


Ik heb nog een hobby (audio) en nog wat ander spul dat hier op twee benen rondloopt :D


Ik zal van het weekend eens bij een montage bedrijf langsrijden, eens kijken of ze dit binnen een uurtje kunnen fixen ;)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Volgende week wordt het ingebouwd, wellicht een klein uurtje werk.
Heb een foto beschrijving gevonden op het internet. Deze maar even downloaden en ook aan het inbouwbedrijf geven ;)

65 euro. Valt best mee.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Zo, net ingebouwed. Kosten 35 euro ;)

Leuke en goede monteur. Was daar met de vorige wagen ook al geweest.
Had 'm de link gegeven, en het was toen zo gepiept.

Foto volgt later.