Newbie vraag over EV mode in een Lexus

Raymond1978

Nieuw hier
18 apr 2017
1
0
0
Na onze 3e Honda CR-V zijn wij van plan om op termijn een Lexus te gaan kopen. Wederom een SUV, de NX is te klein, dus wordt het een RX 450h. Geen nieuwe, maar een van de facelift modellen uit 2013-2015 met de voorkeur een AWD uitvoering.

Deze auto koop ik vooral omdat ik (en mijn vrouw) hem mooi vinden, het comfort(!) en de betrouwbaarheid. Verbruik is voor ons minder relevant, maar toch wel een fijne bijkomstigheid. En daar gaat dus ook mijn vraag over, met name de EV modus.

De auto zal voor het grootste deel in stedelijk gebied gebruikt worden, zeg 70% stad en de rest snelweg.

Echter is het mij niet duidelijk hoeveel km je nu zoal moet rijden om de 3 EV batterijen fatsoenlijk op te laden. En, is het dan juist een voordeel om veelal in druk verkeer te rijden vanwege het vele remmen en uitrollen (oplaad cyclus), of juist niet omdat de EV mode continue aan zal gaan bij het rijden in de stad (lage snelheden)?

Natuurlijk heb ik het internet afgezocht om het antwoord te vinden op mijn vraag, heb zelfs een kort bezoekje gedaan aan een Lexus dealer bij mij in de omgeving, maar antwoorden op mijn vraag heb ik nog niet helemaal scherp gekregen...
 

uranj16

Hoort erbij
10 mrt 2016
45
7
8
Tja, hierbij mijn ervaring. Misschien heb je er wat aan.

Onze vorige auto was een Toyota Auris Hybrid en nu hebben we een Lexus GS450h.
wat EV mode betreft merk ik wel een groot verschil.

1. Een GS lijkt sneller vol te laden
2. Een GS lijkt langer in een EV mode te rijden en slaat niet snel over op een motor.
3. Zelfs op een snelweg gaat een GS over wel eens over op EV mode. Met de Auris was dat niet.

suc6 met het zoeken naar een RX