Nieuw hier….

Nicole

Nieuw hier
7 okt 2023
7
8
3
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week een Lexus NX 300H President line uit 2019. Dat is mijn eerste Lexus en ik ben er superblij mee.

Het enige wat ik niet zo fijn vind is dat de HUD scheef op het voorruit geprojecteerd staat. Hebben andere Lexus rijders met een HUD hier ook last van? Ik ben al bij de Lexus garage geweest en die wilde het graag vergelijken met een vergelijkbare auto, maar die hadden ze op dat moment niet staan.
 

Bijlagen

  • IMG_4681.jpeg
    IMG_4681.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
837
113
Welkom Nicole! Ik zou niet meer zonder mijn HUD kunnen.
Ga naar settings:
Vehicle settings:
HUD:

Hier kun je dat instellen. (Dat de Lexus garage dat niet weet....)

Hud a.jpg


Hud b.jpg


Hud c.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Nicole

Nieuw hier
7 okt 2023
7
8
3
Ha Higgie,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het gelijk gecheckt maar de HUD functies van jouw auto zijn meer uitgebreid. Zie foto’s
 

Bijlagen

  • IMG_2212.jpeg
    IMG_2212.jpeg
    3,5 MB · Weergaven: 68
  • IMG_2211.jpeg
    IMG_2211.jpeg
    3,1 MB · Weergaven: 67

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
837
113
Vreemd, ik heb dan wel geen NX maar mijn wagen is een jaar ouder dus de jouwe zou dit ook moeten hebben lijkt mij...
Ergens anders in het menu verstopt misschien?
En anders zijn er hier nog meerdere NX-rijders die kunnen helpen. Hoop ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nicole

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Ik heb hetzelfde instrumentarium in mijn GS. De hud bedien ik met fysieke knoppen ongeveer achter het stuur/ boven mijn linkerknie. Maar bij jou zitten ze rechts. Ik kan ze snel even niks vinden over kantelen, alleen hoger/lager. Het is wel zo dat functionaliteiten veranderen als je ‘disp’ ingedrukt houdt. Misschien kun je daarmee kantelen met de omhoog/omlaag knoppen.

Anders kun je het beste even de handleiding opzoeken op internet en in de PDF zoeken op ‘HUD’.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nicole

Nicole

Nieuw hier
7 okt 2023
7
8
3
Ik heb hetzelfde instrumentarium in mijn GS. De hud bedien ik met fysieke knoppen ongeveer achter het stuur/ boven mijn linkerknie. Maar bij jou zitten ze rechts. Ik kan ze snel even niks vinden over kantelen, alleen hoger/lager. Het is wel zo dat functionaliteiten veranderen als je ‘disp’ ingedrukt houdt. Misschien kun je daarmee kantelen met de omhoog/omlaag knoppen.

Anders kun je het beste even de handleiding opzoeken op internet en in de PDF zoeken op ‘HUD’.
Hi,
Bedankt voor je reactie. Ik heb net even gekeken, maar helaas is het ook niet onder disp te vinden. Ook de handleiding zegt er niets over. Ik heb Lexus Nederland hierover ook een vraag gesteld dus afwachten of zij met een oplossing komen.
 

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
69
53
18
Volgens mij claimt Carista.com dat je dit kunt instellen met de app van die site, als je een adapter koopt.
Mij viel die app tegen, het enige wat ik via de app kon instellen van mijn IS300H (destijds), kon ik ook gewoon via het dashboard doen.
En via het dashboard is gratis......
;-)
Maar de beloftes van Carista waren er genoeg, "unlocks dealer-level App functionalities".
Niet dus.

Maar wellicht kun je de gok wagen?
Aan de andere kant, mochten de adapter en app werken, dan zou een Lexus-dealer het ook moeten kunnen instellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nicole

Nicole

Nieuw hier
7 okt 2023
7
8
3
Volgens mij claimt Carista.com dat je dit kunt instellen met de app van die site, als je een adapter koopt.
Mij viel die app tegen, het enige wat ik via de app kon instellen van mijn IS300H (destijds), kon ik ook gewoon via het dashboard doen.
En via het dashboard is gratis......
;-)
Maar de beloftes van Carista waren er genoeg, "unlocks dealer-level App functionalities".
Niet dus.

Maar wellicht kun je de gok wagen?
Aan de andere kant, mochten de adapter en app werken, dan zou een Lexus-dealer het ook moeten kunnen instellen.
Hi,
Bedankt voor je reactie. Ik wacht eerst maar even de reactie van Lexus Nederland af voordat ik iets ga kopen waar ik misschien niets aan heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
585
1
384
63
Môge! Welkom hier Nicole, en gefeliciteerd met je auto, fijne bak!

Ik heb sinds een maand of 5, 6 een 2017 NX President met een rechte HUD maar ik kan daar niet meer aan verstellen dan jij kunt, ook met Carista (die heb ik ook) niet. Eerlijk gezegd vermoed ik dat de projector scheef zit, eigenlijk kan dat ook niet anders als er geen instel mogelijkheden zijn om 'm recht of scheef te laten projecteren.
En ik snap dat je je er kapot aan ergert, zou ik ook doen.....aan de andere kant is het zó'n heerlijke auto dat ik die HUD dan even uit zou zetten om van de ergernis af te zijn en lekker te rijden....;)

Ik hoop dat er een oplossing is of komt. Mocht je de Carista toch willen proberen, jouw auto is een facelift exemplaar, de mijne zat er net voor, hij ligt hier en Amsterdam - Almere is zo gepiept hè.... Maar ik verwacht er niks van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nicole

Lexy

Actief
17 mrt 2023
137
70
28
Mss een beetje onzinnige poging…..
Heb je al eens geprobeerd om hem eerst helemaal omhoog te projecteren en dan helemaal omlaag en dan kijken of dit invloed heeft op de projectie .
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RoelVB en Nicole

Nicole

Nieuw hier
7 okt 2023
7
8
3
Môge! Welkom hier Nicole, en gefeliciteerd met je auto, fijne bak!

Ik heb sinds een maand of 5, 6 een 2017 NX President met een rechte HUD maar ik kan daar niet meer aan verstellen dan jij kunt, ook met Carista (die heb ik ook) niet. Eerlijk gezegd vermoed ik dat de projector scheef zit, eigenlijk kan dat ook niet anders als er geen instel mogelijkheden zijn om 'm recht of scheef te laten projecteren.
En ik snap dat je je er kapot aan ergert, zou ik ook doen.....aan de andere kant is het zó'n heerlijke auto dat ik die HUD dan even uit zou zetten om van de ergernis af te zijn en lekker te rijden....;)

Ik hoop dat er een oplossing is of komt. Mocht je de Carista toch willen proberen, jouw auto is een facelift exemplaar, de mijne zat er net voor, hij ligt hier en Amsterdam - Almere is zo gepiept hè.... Maar ik verwacht er niks van.
Hi,
Bedankt voor je reactie en het meedenken. Ik denk dat de Carista App geen functies toevoegt die er niet op zitten…maar supertof voorstel van je. Ik denk ook dat de projector er scheef in zit.

Ik ben vandaag naar Zandvoort geweest en ik heb enorm genoten van de rit, zelfs de file op de terugweg heb ik voor lief genomen. Het is gewoon één groot feest om in die auto te zitten, maar dat snappen de mensen op dit forum als geen ander.

Ik hoop dat er een oplossing komt voor de scheve HUD en anders moet ik het er maar mee doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

Nicole

Nieuw hier
7 okt 2023
7
8
3
Mss een beetje onzinnige poging…..
Heb je al eens geprobeerd om hem eerst helemaal omhoog te projecteren en dan helemaal omlaag en dan kijken of dit invloed heeft op de projectie .
Hi,
Ik vond het niet zo’n onzinnige poging want ik heb het gelijk geprobeerd.
Het heeft alleen jammer genoeg geen verbetering opgeleverd.
Sowieso superbedankt voor het meedenken!!
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en IS-F kuiken

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
585
1
384
63
Carista voegt inderdaad weinig tot niks toe.
Ik heb gisteren eens gekeken naar de HUD in mijn NX, die zit ook niet 100% recht, maar toch wel iets rechter dan wat ik bij die van jou zie, scheetje beef dus. Ach ja, mijn moeder (83) zegt altijd dat "scheve kinderen ook piesen", om aan te geven dat het allemaal niet zo'n drama is als er eens iets scheef zit ergens ;)
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
De HUD in mijn NX (2014) zit prima. Dit.moet echt recht kunnen. In de NX zit geen rotatie mogelijkheid zover ik weet, dus je zou verwachten dat de hardware zelf wat scheef zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nicole