nieuw hier op het forum

mario

Nieuw hier
6 jun 2015
20
0
1
hallo mede forum gebruikers, wil me even voorstellen! ik heb sinds een jaar een lexus rx 400h en ben er erg blij mee! goede mooie auto en rijeigenschappen!
ik hoop hier op het forum het nodige op te gaan steken, want ik heb nog wel wat vragen over een aantal zaken.
mbt het instrumentenpaneel, links onder bij de schakeling van de buitenspiegels zit een knop met een oranje ringetje, zou niet weten waar die voor dient. Staat ook niet in de handleiding!
En ook het dvd kijken ben ik net achter gekomen dat het alleen kan met handrem erop, dus niet rijdend!

Nou ik hoop dat jullie mij hier wat wijzer gaan maken mbt mijn Lexus en goede tips mbt onderhoud!
groetjes
mario
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Welkom Mario! Dat knopje is waarschijnlijk om de beveiliging van je ml systeem te omzeilen zodat je wel dvd kan kijken tijdens het rijden
 

mario

Nieuw hier
6 jun 2015
20
0
1
dank je wel! ik zal een foto bijsluiten! dacht dat ik het al gedaan had, anders maak ik een nieuwe topic aan!
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Welkom mario ! misschien kun je op de meeting langs komen volgende week zaterdag 13 juni ?
Kun je live kennismaken met iedereen en krijg je misschien antwoord op je vraag.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Welkom Mario

dvd met de handrem erop is normaal vanuit veiligheids redenen
er zit een draad aangesloten op de handrem schakelaar en die is te omzeilen door heb rechtstreeks op de massa van de auto aan te sluiten

nu praat ik over mijn aftermarket systeem , als jij het ML systeem hebt zou ik er niet aan gaan klooien als je niet zeker weet wat je doet , zonde als zo een geavanceerd systeem stuk gaat om zoiets
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Dat schakelaartje is waarschijnlijk om de parkeersensoren uit te schakelen, bij mij zit hij achterin maar er zijn dealers die ze voorin plaatsten. Probeer maa eens voorzichtig uit.
PS welkom ( ik rij ook een rx 400h)
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Welkom Mario

dvd met de handrem erop is normaal vanuit veiligheids redenen
er zit een draad aangesloten op de handrem schakelaar en die is te omzeilen door heb rechtstreeks op de massa van de auto aan te sluiten

nu praat ik over mijn aftermarket systeem , als jij het ML systeem hebt zou ik er niet aan gaan klooien als je niet zeker weet wat je doet , zonde als zo een geavanceerd systeem stuk gaat om zoiets

Er kan per definitie nooit iets mis gaan met een schakelaar om dat het dus handbediende schakelingen betreft. De eerste die er eentje kan noemen krijgt van mij wat te drinken.
 

mario

Nieuw hier
6 jun 2015
20
0
1
dank jullie wel, maar helaas geen resultaat met parkeersensoren of dvd kijken. Constant piep geluid in de auto
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Dan is dat schakelaartje om het piepgeluid uit te zetten, de zogenaamde antipeepswitch :)
 

mario

Nieuw hier
6 jun 2015
20
0
1
ha ha, :p

het is echt een raadsel, maar zal morgen gaan bellen met lexus amsterdam. ik kan er niet tegen om er niet achter te komen;)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
alles nu uitgeprobeerd?
waar heb je hem gekocht ? die zouden er vast wel achter kunnen komen
 

mario

Nieuw hier
6 jun 2015
20
0
1
even gebeld naar lexus amsterdam. waarschijnlijk toch schakelaar om parkeersensoren voor aan /uit te schakelen!
zal ff storing in zitten vandaar het voortdurende gepiep.
ik moet de auto toch een keer software updaten etc dus rij ik ff naar lexus den haag om gelijk te vragen over de schakelaar