Nieuw met Lexus niet met japans

KevinK

Nieuw hier
9 feb 2016
16
0
0
Hallo allemaal!

Ik ben Kevin, 31 jaar, getrouwd en woonachtig in Tilburg. Ik werk als Logistic Engineer bij een logistieke dienstverlener die valt onder Puma.
Maar laten we het vooral over auto's hebben.

Ik ben begonnen met een Mitsubishi Lancer wagon diesel uit 1988.
Niet kapot te krijgen!

Eerste eigen echte auto was een Toyota Starlet uit '98.
1300 cc 16 klepper waar ik jaren plezier van heb gehad. Toen is ook het virus toegeslagen.
Ook niet kapot te krijgen! Mijn broertje rijdt nog dagelijks in deze auto.

Toen een Toyota Starlet Glanza V gekocht.
1300 cc 16 klepper echt uit japan, dus rechts gestuurd.
Turbo, airco, abs, elektrische ramen en spiegels, remschijven rondom
135pk op 950Kg was erg vermakelijk :)

Op zoek naar iets anders de overstap gemaakt naar een Mazda MX-5 uit 1998.
1800 cc achterwiel aangedreven cabrio plezier maar wat een onderhoud... roesten!
Geschrokken van de eindeloze kosten en toch een gebrek een functionaliteit, zoiets moet je er eigenlijk voor erbij hebben, terug naar Toyota.

Een Corolla T-sport uit 2002 om precies te zijn. Lederen bekleding, airco en 192pk door het bijzondere motorblok welke ontwikkeld was ism Yamaha. 8.200 toeren redline! Maar het miste aan beleving/uitstraling en vooral die ENORM korte 6-bak...

En dan komen we op de auto waarvan ik nog geen week geleden de sleutels heb afgegeven.
Een Subaru Impreza WRX uit 2003. Wat een heerlijk snelle en inspirerende auto. lekker origineel en goed onderhouden.
Alleen geen airco en ondanks een jaartje jonger dan de Corolla geen enkele vorm van finesse.
Interieur afwerking uit begin jaren 90, veel herrie en in koud weer alles erg stroef.
Een hele beleving dat wel!!!

En nu meld ik me hier aan omdat ik de trotse eigenaar ben van een GS430 uit 2004.
Een V8 stond nog hoog op de lijst, een GS altijd al chique gevonden en toe aan een beetje souplesse na de WRX.

Alleen had ik wel een eisenlijstje:
V8
Zwart leder, bij voorkeur geperforeerd
Lichte lakkleur
max rond de 150k km
bekende onderhoudshistorie

En laat nou deze auto aan alle eisen voldoen! Ik hoop hier tips en informatie te kunnen inwinnen.
Uiteraard ook wat gezelligheid :)

Ben tot nu toe dik tevreden met de auto. En zijn een paar kleine zaken die aangepakt moeten worden maar alles op zijn tijd.
 

Bijlagen

  • photo4937.jpg
    photo4937.jpg
    102 KB · Weergaven: 35
  • photo4938.jpg
    photo4938.jpg
    118,5 KB · Weergaven: 34
  • photo4939.jpg
    photo4939.jpg
    122,3 KB · Weergaven: 33

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Jij duikt ook overal op.... Welkom in de lexus klasse :)
Ik zie m vast wel een keer voorbij komen in de buurt.
Oh ja ik rij nu is300 sportcross... Erbij....naast de starlet, levin, mr,corolla...
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Leuke en unieke lijst. Vele plezierige en comfortabele Lexuskilometers gewenst!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nice! gezien je vorige wagens weet ik dat deze ook classy wordt aangepakt... je mooiste tot nu toe vind ik toch de Glaza, succes met deze en maak er wat moois van :)
 

KevinK

Nieuw hier
9 feb 2016
16
0
0
No Title

Dankjewel allemaal, ben er ook erg blij mee.
Er zijn een aantal zaken die opgelost moeten maar ik zal in de desbetreffende forumdelen daarover posten.
Niets ernstigs en komt allemaal met de tijd, voornamelijk audio en nav zaken.

Verder gaan we de auto goed onderhouden, niet pimpen.... :p
Maar een tandje lager, andere velgen voor de zomer en een iets pittiger geluid mag wel :giggle:

Een bonte verzameling aan auto's gehad omdat ik van mening ben dat je als echt petrolhead alles wel eens een keer moet meemaken.

FWD, AWD, RWD
boxer, in lijn, V
Turbo

Hier nog een aantal foto's van de vorige auto's.
 

Bijlagen

  • photo4941.JPG
    photo4941.JPG
    246,4 KB · Weergaven: 34
  • photo4942.JPG
    photo4942.JPG
    69,2 KB · Weergaven: 33
  • photo4943.png
    photo4943.png
    638,2 KB · Weergaven: 33
  • photo4944.JPG
    photo4944.JPG
    256,2 KB · Weergaven: 32
  • photo4946.jpg
    photo4946.jpg
    116,8 KB · Weergaven: 36

KevinK

Nieuw hier
9 feb 2016
16
0
0
Jij duikt ook overal op.... Welkom in de lexus klasse :)
Ik zie m vast wel een keer voorbij komen in de buurt.
Oh ja ik rij nu is300 sportcross... Erbij....naast de starlet, levin, mr,corolla...


Nee Kees, jij duikt overal op !:giggle:
 

KevinK

Nieuw hier
9 feb 2016
16
0
0
Dankjewel, die ga ik niet missen als ik die schitterende V8 iets meer zou horen. Aan de andere kant, het dagelijks ritje naar het werk is nu werkelijk hemels! Stoelverwarming aan, Sinatra door de speakers, muisstil en krachtig over de weg zoeven. Ik stap met tegenzin uit!
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
Dankjewel, die ga ik niet missen als ik die schitterende V8 iets meer zou horen. Aan de andere kant, het dagelijks ritje naar het werk is nu werkelijk hemels! Stoelverwarming aan, Sinatra door de speakers, muisstil en krachtig over de weg zoeven. Ik stap met tegenzin uit!

Herkenbaar gevoel :p