Nieuw op forum met lexus is 300

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
In Belgi? is de IS300 door de invoerder gechipt van 117 kW naar 114 kW om de BIV naar een lager tarief te brengen, er zit dan een officieel document bij van "vervanging van motor".
Je moet dan een kopie van dit document bij de inschrijving voegen.
Is jouw IS een Belgische wagen ?
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Lexus is300 zei:
de garagist is vandaag naar de keuring geweest (apk voor jullie), ik ken de keurder persoonlijk en heb gevraagt om de is 300 extra na te zien, nu waren de lichten verkeerd afgestelt en hij had ook opgemerkt dat de auto een accidentje heeft gehad voorraan, maar niet al te erg, hij zag dat de lak dikker was dan op andere plaatsen.
Nu heb ik nog een vraagje, de koplampen stellen zichzelf af, niet? kan dat bij de keuring mischien geweest zijn dat de lichten zichzelf nog aan het afstellen waren? Waardoor het mischien iets te veel naar boven of onder scheen.
btw normaal heb ik hem deze week als alles in orde komt

Kan het zijn dat het contact niet op stond ? Want dan werkt de automatische hoogteregeling niet.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De lakdikte van de motorkap is normaal gesproken wel dikker dan de rest van de auto. Het dak is meestal ook wel wat dikker.
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
JDB zei:
Lexus is300 zei:
de garagist is vandaag naar de keuring geweest (apk voor jullie), ik ken de keurder persoonlijk en heb gevraagt om de is 300 extra na te zien, nu waren de lichten verkeerd afgestelt en hij had ook opgemerkt dat de auto een accidentje heeft gehad voorraan, maar niet al te erg, hij zag dat de lak dikker was dan op andere plaatsen.
Nu heb ik nog een vraagje, de koplampen stellen zichzelf af, niet? kan dat bij de keuring mischien geweest zijn dat de lichten zichzelf nog aan het afstellen waren? Waardoor het mischien iets te veel naar boven of onder scheen.
btw normaal heb ik hem deze week als alles in orde komt

Kan het zijn dat het contact niet op stond ? Want dan werkt de automatische hoogteregeling niet.

normaal laten ze het conact opstaan dacht ik, voor de pinkers, remlichten e.d te controleren
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
morgen is het D-day, men eerste echte rit, ik ga hem afhalen en eens kijken wat hij echt kan, zonder de grenzen op te zoeken natuurlijk.
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Lexus is300 zei:
morgen is het D-day, men eerste echte rit, ik ga hem afhalen en eens kijken wat hij echt kan, zonder de grenzen op te zoeken natuurlijk.

Veel rijplezier gewenst !
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
heb er nu twee dagen opzitten, wat een souplesse en wat een kracht, de automaat denkt wel even na voordat je uit de startblokken schiet, ik dacht dat hij trager was als men saab turbo maar moet men mening herzien, zeker in handmatige stand is hij zeker sneller.
alles gaat zo soepel, dat was ik niet gewoon en dat geluid :worship: , wel vind ik dat je wel veel bekijks hebt met de lexus, dat is altijd leuk he
zal eens wat foto's pakken als jullie willen of hebben jullie al genoeg standaard IS'en gezien :D
geen cent spijt van gehad tot nu toe
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
precies :D maarja de is300 heeft gewoon voldoende koppel en heeft een geweldige motor.
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
Nu blijkt het dat de cd lader niet werkt, heb het even opgezocht en dat blijkt veel voorkomend, ik luister bijna nooit muziek, niet in de auto en niet thuis en heb genoeg met het motorgeluid en de radio ;)
ook heb ik de luchtfilter er is uitgehaald en die zat vol met bladeren, takjes en nog vanalles, tegen maandag heb ik een nieuwe K&N, dan kan hij terug ,normaal of zelfs beter ademen.
foto' s volgen eerst eens grote kuis houden :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha gelijk heb je! de motor mag zeker gehoord worden :)

Helaas is dat mooie In lijn 6 genaai niet meer aanwezig in de V6... :(
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
V motoren 'slaan' meer..... en een V8 geeft het meest typerende geluid :worship:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Yups :) Maar ik heb helaas geen v8 onder de motorkap :( Misschien mijn volgende auto? GS460?:p
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Voor een dikke 6 cilinder teken ik ook wel hoor :smile: die hebben tegenwoordig ongeblazen ook al zo'n +300pk
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hahaha gelijk heb je, want ik zeg geen nee tegen een IS350/G37/335i