Nieuw op forum

Philip

Nieuw hier
27 sep 2010
10
0
0
Hey lexusdrivers, ik ben Philip 30jaar en woon in Belgie.
Heb sinds kort een lexus is220d 177pk aangeschaft, leuke auto en leuke opties.
Natuurlijk kon ik het me niet laten om de lexus een beetje aan te passen naar eigen smaak, vandaar al een paar aanpassingen gedaan, schroefkitje Kw variante 3, super kwa look en vooral de baanligging, ook de 17 duims velgen hebben moeten plaats maken voor een setje 19 duims velgen, wielkasten zijn nu mooi gevuld.
Verder zijn de logos op koffer verwijderd en dat geeft een cleanere look.
De motor is nu in het bezit van een powerbox dat 207pk zou moeten leveren, enkel daarvan ben ik niet echt onder de indruk, dus ik zoek een andere oplossing om hem ietsje vlotter te laten rijden.
Foto's volgen.

Grts
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Nog een landgenoot :hi:
Veranderingen klinken mooi....

Gaat het over een zwarte IS met 19" Mae's vanop TB??
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Zeer mooi, de combinatie van de verlaging met de 19" is prachtig :rulez:
 

Philip

Nieuw hier
27 sep 2010
10
0
0
Weer een paar onderdelen besteld vandaag, spacers 5mm voor de vooras en 20mm voor de achteras zodat de velgen gelijk komen te zitten met de wielkasten.
Ook een nieuw luchtfilterke besteld van K&N.

Grts Philip
 

Philip

Nieuw hier
27 sep 2010
10
0
0
De 19ers rijden super met dank een de volledig instelbarde kw vering, kan ingaande en uitgaande demping regelen naar wens. Met de originele vering en de 19ers heb ik nog niet gereden dus kan niet echt zeggen hoe de wagen dan aanvoeld.

Grts Philip
 

Philip

Nieuw hier
27 sep 2010
10
0
0
Vandaag powerbox verwijderd en een nieuwe laten plaatsen door auto tune heinz (Belgie).
Het plaatsen duurde een 2 uurtjes en dan nog een uurtje op de testbank om alles even lekker af te stellen met als gevolg 213pk en 482nm koppel vanaf 2100tpm, nu rijd de lex echt super, is veel beter dan een gewone box die pasklaar op de wagen word gemonteerd, deze is echt afgesteld op de wagen en het verschil is fenomenaal.

Grts Philip
 

Bijlagen

  • Thuiskomer Lexus CT200h.jpg
    Thuiskomer Lexus CT200h.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 33

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
ja dat is een nette score! normaal heb je zo?n 400 Nm als ik het goed heb. Ziet er netjes uit man! :rulez:



gr. koen
 

Philip

Nieuw hier
27 sep 2010
10
0
0
Standaard, dus gemeten op de testbank had de lex 171,9pk en 412nm koppel bij 2600tpm wat echt wel veel is, normaal gezien heeft een lexus veel minder pks dan op papier. Bij het afstellen van de box kregen ze er eens 225pk en 523nm koppel uit maar dat was teveel om de koppeling niet te beschadigen. Maar nu rijd ie ook wel vlotjes :)

Grts
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
de koppeling en vliegwiel zijn zowiezo niet zo super vind ik. Hier zit zo?n dubbel massa vliegwiel in, die gaan best vaak stuk en zijn nog heel kostbaar ook (ik dacht zo'n 1500 euro, en dan moet ie nog gemonteerd worden)




gr. koen