Nieuw op het Forum; opzoek

Matthijs1984

Nieuw hier
31 aug 2015
1
0
0
Goede moggel allemaal,

Zoals vermeld ben ik nieuw op dit forum en redelijk nieuw bij Lexus. Ooit een jaartje een Is200 gehad maar miste vermogen (daarvoor een Audi A 3 3.2, vandaar). Een aantal jaar (bijna 5 nu) goedkoop gereden in een let op: Skoda Fabia 1.2. Studieschuld is weg; tijd voor iets moois en comfortabels. Nog geen proefritten gehad maar volgens mij zit het qua comfort bij Lexus wel goed. Uiteraard zijn ook BMW's en Volvo's Mercedes etc de revue gepasseerd. Echter hou ik ook wel van iets apparts. Lexus zie je gewoon minder dan duitse makelaardij ;).

De auto gaat gebruikt worden voor vnl snelweg: Groningen -> Amsterdam en uiteraard weer terug. De jaren waar ik naar kijk zullen geen hele zuinige lexus opleveren maar dat geeft niet. Ik wil graag weer iets moois rijden. Ik hoopte ooit nog eens een 8 cylinder te mogen bezitten. Maar een 2e generatie GS begint volgens mij wel oud te worden. Dus de GS300 op het oog. Toevallig staat er een in Groningen met een ML audio (ja ik ben muziek freak ^^), rond mijn budget.

De vraag dan: het valt me op dat een IS 250 niet veel goedkoper is dan een GS300. Wel scheelt het dan zon 2 bouwjaren. MAW: voor een IS 250 gaan of een GS300? Tevens is mijn probleem dat het geduld op is. Als ik nog een maand of 3 wacht zou ik naar 20.000 of zelfs 22.500 Euro kunnen kijken IPV 15.000. Krijg ik hier veel meer voor terug of kijkt deze 6 cylinder niet vreemd op van hoge km standen?

Greetz,

Matthijs.