Nieuw op het forum

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Goedemorgen allemaal,

Sinds vorige week heb ik bevestiging dat mijn nieuwe auto, de Lexus CT200h, daadwerkelijk besteld is, met zoals bekend een nu erg lange levertijd (maart 2012).

Wie ben ik? Ik ben Jeroen, woonachtig in de omgeving Rotterdam en werkzaam in de scheepsbouw. Ik heb het genoegen om vanaf oktober 2011 in een nieuwe leaseauto te mogen rijden. Vorig jaar bij de voorintroductie in Den Haag geweest van de CT200h en was toen eigenlijk al verkocht. Maar ja, ik moest nog een jaar met mijn huidige auto doen. Dus toen geen actie genomen, want ik wilde eigenlijk ook wel proefgereden hebben.

Die proefrit heeft half april plaatsgevonden, nadat het 'leed' wat levertijd heet al geschiedt was als gevolg van de aardbeving in Japan. Al met al hoop ik medio maart volgend jaar deze prachtige auto in ontvangst te mogen nemen.

Wat is er besteld?
Lexus CT200h Business Line Pro, zwart (op verzoek van de vrouw, helaas geen metaallak) en Ivory stoffen bekleding, besteld bij Louwman Rotterdam
Opties af fabriek:
  • Parking assist voor en achter
    HDD navigatiesysteem (los is goedkoper, ook in de bijtelling, maar het ziet er zooo armoedig uit, zo'n los scherm op je dashbord of aan je voorruit
    LED koplampen

Dan nog wat accessoires (hondenrek, rubber mat in bagageruimte), want de hond zit momenteel gewoon op schoot met als gevolg dat de hele binnenkant nu een en al haren is.

Ik lees met plezier alle berichten hier van Lexus berijders, en dan natuurlijk met name de (toekomstige) CT berijders.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier! hoop dat je een leuke tijd hebt hier op het forum... gebruiker Rom hier op het forum had/heeft zo'n rubberen mat te koop voor de CT, misschien iets voor jouw?
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Dank, mlcoolj!

Nee, het aanbod is niet nodig. Ik heb die mat gewoon meegenomen in de lease, wel zo makkelijk... Er was nl. nog ruimte in het budget en die mat telt toch niet mee voor de bijtelling.

Kreeg ik nou alles wat ik onder mijn tarief bleef, via het salaris uitgekeerd dan was het een ander verhaal :) Dan was de kans kleiner geweest dat ik voor de Lexus was gegaan.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom! :hi:

Jammer van de levertijd, ik zou zelf op hete kloen zitten voor de komende maanden :)
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Dat klopt! Ik kan ook niet wachten tot het zover is. Gelukkig lijkt het erop dat er in Japan heel hard getrokken wordt om de levertijden toch weer naar een acceptabeler niveau te krijgen; zie ook deze post.

Desalniettemin zal het toch januari 2012 worden, voordat ik de sleutel in ontvangst mag nemen. :neutral:
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Hoi Jay_Kay, mede CT-rijder! :hi:

Nu nog niet hoor, ik moet ook nog even wachten... Wat minder lang overigens, ik had hem al in februari besteld. Maar ik zit op hele kolen of het juni blijft, of misschien toch augustus gaat worden... bleh, niet leuk die onzekerheid. Maar jij gefeliciteerd met de bestelling, ik weet zeker dat we met veel plezier gaan rijden straks! Wellicht komen we elkaar nog eens op een meeting tegen?
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Wie zal het zeggen?! Nu is wel zo dat ik veel op reis ben voor mijn werk. Dat heeft als automatisch gevolg dat de weekeinden die ik thuis ben, ook nuttig wil besteden.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, succes met wachten en alvast veel plezier met je CT. :hi:
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
SPfreaks zei:
Schitterende avatar foto heb je trouwens! :worship:
Alle credits gaan naar Lexus Enthousiast; daar is een hele serie te vinden over de CT200h :hi: Ik vind dit soort fotografie erg fraai, zeker als er her en der kleur accenten gebruikt worden.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom! en een zwarte is zeker ook erg mooi! goed voor om te poetsen!
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Ja, daar ben ik ook bang voor :angel: Maar het zal niet moeilijk zijn om m'n nieuwe auto vaker te wassen dan mijn huidige... Die heb ik, sinds ik 'm heb, nog nooit zelf gewassen en dat is nu bijna 3 jaar :p Maar ja, dat krijg je als je een auto krijgt toegewezen, omdat er nog een auto ongebruikt op de parkeerplaats staat.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
PAs alleen op met het wassen dat je zeker de 2 emmer methode, met gritguard gaat gebruiken en een goede washmitt. Daarnaast een goede droogdoek :) want anders ga je snel swirls krijgen :)
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Dus je stelt voor om het met de hand te doen? Dat heb ik nog noooooit gedaan :hi: Maar met een Lexus heb je natuurlijk wel je 'stand' hoog te houden... Toch maar niet door de wasstraat dan (of vloek ik nu in de kerk :redface2: )
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Klopt; ik heb voor de Scenic twee keer een zwarte auto gehad (Megane Station en Volvo V50).

Het belangrijkste is denk ik dat de auto goed in de was staat, zodat vuil minder kans heeft om echt te hechten en het meeste vuil er met voorwassen al vanaf is...

Nog goede tips, naast de 2 emmer methode? Wasmiddelen, etc?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Goede wasstraat kan ook hoor :)

goedewasstraat is beter dan een slechte hand :)
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Je woont in de buurt... Weet je een goede in de regio? De Tol in Papendrecht (bij de Turbokluifrotonde) was goed, totdat de eigenaren de (goedlopende) tent verkochten aan een keten, waardoor de passie en aandacht de wasstraat schoon te houden wegviel.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De dealer haalt de mijne door MAC carwash in amersfoort. zelf ga ik daar ook weleens in de winter.

Hier in de buurt.. nee ken er geen? :(