Nieuw topic? Review te koop staande Lexus?

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hi there,

Of het bestaansrecht heeft weet ik niet maar kan het een idee zijn om te koop staande Lexussen te reviewen? Praktijkvoorbeeld:

In onze plaats staat een zwarte Lexus IS200 te koop voor weinig geld. Ik ben er vanochtend langs gereden en heb die auto goed bekeken. Nu kan ik hier het e.e.a. neerzetten over deze auto. Misschien dat iemand hier dan iets aan heeft. Om de verkoper te bellen voor info is natuurlijk niet slim want die wil van een auto af.

Voordeel is dat je zo objectieve info kunt verzamelen en dan beter kunt bepalen of het iets is voor je of niet.

Ik hoor wel of hier draagvlak voor is.

Boudewijn
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
van mij mag het, maar de mod van dit forum mag zelf zeggen wat hij hierover vindt... :D
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Boudi,

Je moet heel erg voorzichtig zijn met dit soort dingen. Iemand die zijn auto probeert te verkopen en iemand anders die hem gewoon niet mag, er zijn zoveel situaties te bedenken waar het mis kan gaan.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Daar zit wat in. Wellicht een idee dat alleen vaste forumleden hieraan kunnen deelnemen?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
2. Geen verkoop voor een 'vriend', U moet persoonlijk eigenaar zijn, en bent verantwoordelijk voor het object

En ik denk dat het verantwoordelijkheidsaspect toch het meest vervelend is. Er zitten figuren tussen die jouw aankijken als de auto die je adviseert snel serieuze gebreken vertoond.

Natuurlijk kan het wel een leuke bijdrage aan het forum leveren, en ik snap dat je wil dat het opvalt d.m.v. aparte topic's per auto. maar alles wat we verder opmerken en niet van ons is stoppen we in het topic:

Marktplaats, Speurders, overige fora, etc etc.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Mhhh je kunt wel je verhaal kwijt als je een lexus wil kopen en er een bezichtigd, zoals Hube al zegt je moet er voorzichtig mee zijn om revieuws te willen schrijven, en bij een echte revieuw moet er ook met een auto gereden worden vind ik. Een auto kan er beroerd uit zien maar technisch helemaal perfect zijn. ;)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hmmm, ok enkele 'maren' dus. Nou ja, het was een idee im jedem fall :)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Het ligt ook niet aan het idee, maar aan de uitvoering van een idee :p ;)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Wat misschien kan is dat alleen forumleden met een min. aantal posts kunnen reageren. :)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik zie hier ook niet echt een voordeel in, om redenen die eerder genoemd zijn.

Het is misschien wel handig om bij elk model/type een aankoop advies te plaatsen met bekende problemen en punten waarop te letten.
Zo hou je het forum ook een beetje schoon doordat je niet steeds weer de vraag krijg: Ik wil een ..... kopen, waar op te letten?



gr. koen
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Mee eens. Kan me goed vinden hierin. Een sticky pagina met alle types en de daarbij behorende aandachtspunten. Wellicht onder te verdelen in secties en met input van gebruikers van dit forum.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
hoezo, er is niks mis met onze auto's dus de lijsten blijven vrij leeg ;)



gr. koen
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Super :)

Nou bij deze aan de moderator: Kan er een sticky topic aangemaakt worden met de aandachtspunten van ieder model?
Input kan komen van de gebruikers. Indien er van 1 type meerdere input komt betreffende eenzelfde (onder)deel dan kan dit meegenomen worden.

Lijkt me een goede aanwinst voor het forum en haar (nieuwe) bezoekers.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Kan wel het ??n en ander over LS schrijven, UIT EIGEN ERVARING. lijkt me ook het beste, dus niet dat we ongegronde dingen gaan rondstrooien die we van horen en zeggen hebben ;)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ben het met je eens Jelmer, zal over de LS430 meteen maar een topic maken van de verstellingsmotor van de axiale verstelling van het stuur , deze wordt vervangen namelijk, ist gerade ganz kaput :D :D
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Uiteraard lijkt me idd vanuit eigen ervaring. Anders krijg je wildgroei en aantasting van de nauwkeurigheid. Mits hieraan voldaan wordt is het een welkome aanvulling lijkt me :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja, ik hoor er wel meer over, die hebben hem zeker altijd op automatisch terug trekken staan zodat de motoren verslijten. hahaha. bij het eerste model kon je dat nog uitzetten. maar bij de nieuwere meen ik niet meer?

Vind hem wel leuk, je wint altijd verbazende blikken met de Fat-Mens entry :D