Nieuwe (aanstaande) Lexus IS 350 rijder

dogo

Nieuw hier
22 okt 2014
7
0
0
Hallo Lexus liefhebbers, ik ben Edward, rijdt al ca. 16 jaar alleen Japanners, waarvan de afgelopen 8 jaar 2 Honda Accords 2.4, de laatste zijnde een Tourer.
Ik heb nog nooit een Lexus in bezit gehad. Toen ik ruim 8 jaar geleden mijn toenmalige Mazda 6 2.3 inruilde bood Lexus bij koop van een IS 250 maximaal ? 3000 lager dan Honda voor een Accord 2.4 sedan, deze beviel zo goed dat ik 3 jaar later de opvolger, maar dan als Tourer, heb gekocht. Nog steeds ben ik zeer tevreden over Honda maar helaas is Honda klaar met de Europese Accord en ik vond het afgelopen juni tijd voor een nieuwe auto.
Helaas heeft Honda in de klasse die ik graag zou willen geen vervanger (meer) voor de Accord en zeker niet voor de 2.4, en wil ik bij een nieuwe auto dezelfde kwaliteit c.q. storings ongevoeligheid/reputatie als een Honda waardoor ik zodoende bijna automatisch bij Lexus terecht kwam.
Na een zeer bevredigende proefrit in een IS 350 gaf Lexus (Amsterdam) dit keer een goede inruilprijs voor mijn Accord waardoor (hopelijk, mits de boot uit Japan niet verlaat is) ik in november mijn Accord inwissel voor een IS 350H Business Line Pro (Silver metallic).
Ik kwam toevallig de Lexus forum site tegen en meende dat het helemaal geen slecht idee zou zijn om mij hierop aan te melden.
T.z.t. zal ik mijn ervaringen en ev. foto's (met voorbehoud, omdat ik eigenlijk van mijn auto's niet/nauwelijks foto's maak(te) ) van mijn IS 350 met jullie delen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Dogo! Welkom op het forum. Heb je nou de IS300h (hybride) of de IS350 (niet-hybride)?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
883
1
493
63
Welkom op het forum! Het is niet te laat om te beginnen met het maken van foto's van je auto('s) šŸ˜
 

dogo

Nieuw hier
22 okt 2014
7
0
0
Correctie, het gaat om een IS 300H, jullie zien: ik ben Lexus nog niet gewend :)
Ik krijg de auto (als het goed is) in november, kan elk moment een telefoon krijgen van Lexus Amsterdam, heb net vorige week (heel sympathiek overigens) een Lexus reinigingsset in leren etui thuis ontvangen.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom
ik ben na 16 jaar Honda ook naar een Lexus overgegaan , bevalt mij nog steeds erg goed
Ik ben van mening dat deze 2 merken beide staan voor kwaliteit , Lexus wint het daarentegen met exclusiviteit