Nieuwe eigenaar met GS300

Rand0m_22

Nieuw hier
28 nov 2016
2
0
0
Goedemorgen allemaal!

Mijn naam is Remco Hoekstra. Ik ben 22 jaar en kom uit het hoge noorden, Dokkum. Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar geworden van een '98 lexus GS300!

Ik heb een hele tijd mijn Mazda MX5 als daily gebruikt, maar deze is redelijk aangepast en niet echt ideaal om voor woon- werkverkeer te gebruiken. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een betrouwbare daily, die uiteraard wel van Japanse afkomst moest zijn. Een maatje van me had deze lexus te koop staan. Ik ben wezen kijken en heb hem meteen maar gekocht. De auto rijdt echt fantastisch!

Ik heb de auto echter wel met een probleem gekocht, dit wist ik op voorhand. En dit is ook ??n van de redenen dat ik me aanmeld op dit forum, om jullie expertise en ervaringen misschien te kunnen gebruiken bij het oplossen van dit probleem. Mijn climate control unit werkt niet. Als ik de knop "climate" indruk switched het lcd scherm wel naar het bedieningspaneel, maar hier kan ik niks indrukken. Ook werken alle bijbehorende knoppen niet, zoals de temperatuur knop. Ik heb alle zekeringen al gechecked, en hier is niks van kapot. Zouden jullie enig idee hebben waardoor dit probleem zich voordoet? Het zou voor dit winterse weer wel fijn zijn als ik mijn ramen kan ontwazemen etc, hahaha.

Ik hoop een leuke tijd hier te hebben, en veel te leren over deze auto's. Foto's zal ik op een later tijdstip nog even uploaden!

Met vriendelijke groet,
Remco
 

RRGS

Hoort erbij
26 aug 2016
53
8
8
Welkom! Ik zou even op ClubLexus kijken voor dit probleem, heb het volgens mij wel eens voorbij zien komen. Ik geloof dat dit alleen het geval was bij modellen zonder navigatie/multimediasysteem. Deze hebben namelijk geen aparte LCD voor de climate control, de climate control werkt via het multimediascherm. Modellen zonder dit systeem hebben een aparte LCD voor de climate control.