Nieuwe ervaring NX 450h+

Henk ||

Nieuw hier
2 jan 2026
2
24
3
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Henk en kom uit het noorden van het land.
Mijn vrouw en ik hebben in augustus een nieuwe Lexus NX450h+ 35th Edition besteld, in de kleur Terrane Khaki metallic met een Hazel Tahara-interieur. We vinden de exterieurkleur echt prachtig; het lijkt wel alsof die steeds verandert, afhankelijk van waar je staat en hoe het licht erop valt. Dat zie je ook goed terug op de foto’s.
Ook het interieur past wat ons betreft perfect bij de buitenkleur. Wat ons daarnaast direct opviel, is de algehele afwerking en kwaliteit van de gebruikte materialen — maar dat hoef ik jullie waarschijnlijk niet eens te vertellen. De levertijd zou tussen de vijf en zeven maanden liggen.
Een paar dagen geleden kregen we bericht dat de auto is aangekomen en mochten we onze toekomstige Lexus alvast even bekijken. Dat was natuurlijk een klein feestje. De auto wordt nu verder klaargemaakt, zodat de aflevering binnenkort kan plaatsvinden. We zijn erg benieuwd naar onze ervaringen met deze nieuwe Lexus, zeker omdat we jarenlang in Duitse auto’s hebben gereden.
A 03.JPG
B 02.JPG
C 04.JPG
C 06.JPG

Bijlagen

• B 07.JPG
    B 07.JPG
    322,2 KB · Weergaven: 36
  • D 01.JPG
    D 01.JPG
    3,3 MB · Weergaven: 36
Welkom op dit leuke forum! Prachtige auto zeg👍 Dat is wat mij betreft de mooiste combinatie die ik ook zou bestellen als ik de NX zou kiezen. Veel plezierige kilometers gewenst en we wachten graag op een update met foto's als je 'm geleverd krijgt!

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Mooie kleur, ik heb deze combinatie een keer als leenauto gekregen. Op de website vond ik deze kleur niet zo mooi maar als je hem in het echt ziet staat het bijzonder goed, uitstekende keuze. Uit ervaring kan ik je vertellen dat de NX opmerkelijk stil is van binnen, een hele fijne reisauto. Welkom bij de club en vele relaxte kilometers gewenst.

Jarno

Mooie combinatie zo.
Zelf ben ik mij ook aan het oriënteren op een NX 450 dus ik ben benieuwd hoe de auto gaat bevallen. Komt vast goed!

Welkom en dit is idd een zeer mooie kleurencombi!
M'n vrouw zag laatst ook een Lexus in die kleur rijden en zei me dat ze dat toch wel een erg mooie kleur vond.
Zelf ben ik ook wel van de lichte interieurs dus deze combi zou wel onze voorkeur hebben bij een volgende auto. Dat zou geen nieuwe worden helaas dus de keus is dan wel aardig beperkt.

Succes met wachten en alvast veel fijne km's!

Wat mooi en welkom. Hopelijk kunnen jullie snel de auto in ontvangst nemen.

De kleuren combinatie is echt prachtig. Ik was bang vroeger dat de lichte bekleding makkelijk lelijk zou kunnen nemen worden met vlekken. Maar na 3 jaar en twee jonge kinderen was de bekleding nog steeds als nieuw. Ondanks ongelukje met etenswaren.

Ik denk dat Lexus jullie goed zal bevallen. Zelf rij ik RX (gen 4 gehad en nu de laatste gen5), maar de NX heb ik ook overwogen. Het is heel veel auto en comfort, met als voordeel dat je nog normaal door een parkeergarage heen kan. Zeker in de binnenstad van Grun is dat prettig. De voornaamste reden voor de RX is dat ik meer binnenruimte wil voor de kinderen, mijn oudste is 1.7+ meter en pas 14 🙈.

Ik ben benieuwd hoe jullie de NX gaan ervaren in vergelijking ook met jullie Duitse autos. Wat hadden jullie hiervoor, Mercedes of BMW?

• Leuk
Waarderingen: Johno
Wat een leuke reacties allemaal, dank jullie wel!
@HondaFan mijn vorige auto(’s) waren oudere, grotere Mercedessen: E- en S-klasse. Ze reden prima, maar ik wilde nu eens iets anders en graag een hoger model. Dan kom je al snel bij een SUV uit.
Daarnaast waren wij erg onder de indruk van de afwerking en betrouwbaarheid van Lexus, én van de zorgvuldigheid van de verkoper.
Ik ben heel benieuwd naar mijn eerste ervaringen met de Lexus en zal die hier zeker met jullie delen op dit leuke forum.

Welkom op het forum en wat een mooi cadeau hebben jullie jezelf gegeven. De lakkleur vind ik echt heel fraai om te zien. Sjiek en toch weer wat anders. Veel mooie en plezierige kilometers gewenst.