nieuwe is200 rijder Omgeving utrecht

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Hallo

mijn naam is Daniel en ben sinds 2007 werkzaam als 1e autotechnicus bij Toyota Kooijman in utrecht, ben sinds 2 maandjes de trotse eigenaar van deze lexus is200. Heb hiervoor 2 jaar in een Toyota mr2 gereden waar ik veel aan gedaan had maar aan ieder project komt een einde dus heb ik besloten een wat ruimere auto te kopen namelijk deze lexus is200.
hier 2 fotos van mijn vorige auto
LZqiYQSxVAMxHENBZHNuQ.jpg

CtzuwkKwbSCyyfcczIo4hw.jpg


Ik heb de lexus gekocht zoals op onderstaande foto, maar omdat ik nooit zo houd van een standaard auto ben ik langzaam aan al wat dingetjes aan het veranderen.
Ik houd erg van de style VIP en ik weet dat een is200 niet echt een vipstyle auto is maar kan toch wel aardig in de buurt komen. Zit nu een bc- racing schroefset onder, Heb donkere led achterlichten en mistlampen gemonteerd. Ook heb ik donkere zijknipperlichten en Angeleyes voor gemonteerd.
Ook zit er nu xenon 8000K verlichting in mijn dimlicht en mistlampen. ( hier heb ik nog eff geen fotos van.
Ik heb inmiddels ook al andere velgen gekocht die ik deze winter wil gaan opknappen.
ze moeten ongeveer zo deruit gaan zien. zie onderste plaatje.
Deze heb ik overgenomen van een lid van dit forum Fernando die mij ook dit forum heeft aangeraden.
Meer fotos zal ik in een nieuw project topic gaan posten


zo was hij toen ik hem kocht
image.jpg


met schroefset eronder.
IMAG0121.jpg

IMAG0116.jpg

IMAG0114.jpg

IMAG0122.jpg


hoe de velgen uiteindelijk worden, (zijn nu nog erg verweerd en chroom wat ik zelf niet echt mooi vind)
viennakrez21.jpg

viennakrez2.jpg
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum. Je bent al lekker bezig met je IS. Wat heb je verder allemaal voor een VIPstyle plannen?? In ieder geval veel plezier met deze prachtige IS200. :D :D
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
de bedoeling is dat hij er ongeveer zo uit gaat zien, behalve dan de spoilers en bumpers. Maar wel de velgen de windkapjes op de zij ramen. Ook zijn mijn ramen rondom al geblindeerd. Voor 30% ( maximaal toegestaan) en achter 50% donker

De velgen die ik ga opknappen zijn 18 inch en zijn voor 8,5 j en achter 9,5j Daar moeten dan verder ook erg getrokken banden omheen komen, waarscheinlijk voor 215-35-18 en achter 225-35-18

viennakrez.jpg

kreist.jpg

viennakreiz2.jpg
1
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en Welkom :) Veel plezier op het forum!

Mijn eerste auto in Nederland heb ik bij Gert Kooijman gekocht, destijds in Vianen. Het Lexus virus heb ik dan ook van Gert gekregen. Mijn ouders hebben mijn eerste IS200 (die hebben zij nu) nog in onderhoud bij Vianen.

Mocht je Gert zien, doe hem dan de groeten van mij.
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Ziet er goed uit! Jij kent zeker Yordi ook wel als je bij die dealer werkt? Misschien kom ik je nog wel een keer tegen hier in de buurt..
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Welkom en veel rijplezier in je IS. De velgen die er op komen is niet mijn smaak maar goed smaken verschillen nu eenmaal. :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom hier!!

Leuke MR2 en je verlaging is heel goed gelukt!
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Welkom!
Verlaging ziet er goed uit. Hoeveel heb je verlaagd en hoe gaat het met de hoogste drempels?
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
bedankt allemaal voor de reacties :)

@ Wesley
ja yordi ken ik wel hij werkt sinds een poosje bij ons als verkoper.

@ j2jedi
Ik weet niet precies hoeveel cm hij lager is geworden ik weet alleen dat aan de voorkant gemeten vanaf de bovenkant van het spatbord dat het 56,5 cm is. met 18 inch wielen. Met van die kleine midden drempeltjes heb ik geen last van aanlopen aan de bodem ofzo. Alle andere drempels neem ik langzaam en als het drempeltjes zijn die gelijk op en af lopen dan moet ik wel oppassen dat ie niet teveel inveerd want dan loopt ie aan op de bodem.
ja je moet er wat voor over hebben. Verder rijd het heerlijk, stuurt erg lekker in bochten enzo en de schroefset kan je op vele manieren in hoogte en hardheid afstellen dat het ook nog erg confortabel rijdt vind ik zelf.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ja, ben zelf ook erg tevreden over de BC-set. Heb ze nu nog op standaard hoogte staan en medium hardheid.
Zijn nog erg comfortabel maar wel heel strak. Moet nog gaan experimenteren met de hardheidsinstelling en uiteraard de hoogte. Denk dat ik eerst de hoogte moet instellen en dan pas uitlijnen.