nieuwe koppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik ben op zoek naar een nieuwe koppeling.
Weet iemand een goed merk/adres waar ik deze kan bestellen?
Omdat ik 19ers heb krijgt ook de koppeling iets meer te voorduren en daarom wil ik eigenlijk een iets zwaardere maar wel voor dagelijks gebruik.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Zou die moeite niet doen. Effect bredere banden marginaal en koppel van IS200 is niet al te hoog.
Met rallydrukgroep of Helix sport oid zit je al snel met onaangenaam zwaar pedaal en effect van aan/uit schakelaar.
Als je naar een ouderwetse vakboer gaat, kan die wel voor je opsnorren of er een reguliere drukgroep bestaat die in je behoefte voorziet. Wat is diameter in mm, patroon bevetigingsboutjes en passtiften, welk type druklager past er bij?
Als de IS 200 met een 215mm werkt kan ik je de Sachs aanraden, type MF 215 is eerste montage op Saab, Volvo etc.
Geen rommel dus. Kan serienummer voor je opzoeken, maar weet uit blote hoofd dat nummer eindigend op 041 de lichtere variant is . Pakt moeiteloos PKs en koppel van onze rallywagens(200/220 NM). de zwaardere eindigt op nummer 142 en zit standaard op Saab en Volvo turbo. Die hebben akelig veel koppel en wegen ook nog eens 1600 + kilo. Gebruik ik op mijn fullrace motoren met250+ Nm koppel. Als je nog vragen heb hoor ik het wel. grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.