Nieuwe lexus eigenaar

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
Hallo,

Sinds gisteren ben ik de blije eigenaar van een Lexus LS400 uit 1991.
het is een auto die heerlijk rijd maar waar wel wat aan gebeuren moet vandaar dat ik hier op het forum uitkwam.

Ik heb namelijk de volgende problemen, mocht iemand ideeen hebben om deze op te lossen dan hoor ik het graag.
- stuurbekrachtegingsolie verdwijnt, ik heb hem nog niet zien lekken
- na afzetten contact zakt de kont direct naar benenden
- bij het starten komt er een flinke blauwe (olie) rookwolk uit de uitlaat, bij het rijden rookt hij helemaal niet meer.

Hopelijk zijn deze dingen relatief makkelijk op te lossen en kan ik nog jaren genieten van de lexus.

De lexus is in de plaats gekomen van een Saab900 classic en dan is het helemaal een wereld van verschil!!!. De Saab reed al lekker maar de lexus is helemaal top.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi,

Het blijft een hele mooie auto de LS400.

Jelmer is onze LS400 kenner, Gusmano komt hier ook wel eens buurten. Beiden rijden een LS400 en werken eraan. Deze jongens kunnen je verder helpen met jouw vragen denk ik.

Saab en Lexus, dat zijn beiden auto's voor non-comformisten ;) Ze rijden heerlijk en gaan niet op in de eenheidssoep.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Hartelijk welkom hier, inderdaad de ls400 is een zeer fijne auto, veel succes met deze auto
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom Tom!

Ik heb ook een LS400, het '93 model welteverstaan, In principe hetzelfde model. Alleen de '93 heeft onder andere grotere remmen, andere velgen, tweede airbag en een volledig digitaal instrumentarium.

Over je stuurbekrachtiging: Verliest hij veel olie? het kan namelijk aan veel dingen liggen. Je moet als eerste meteen gaan kijken of het niet de stuurpomp zelf is die lekt, dit komt dan bovenop je dynamo, en kan dus kortsluiting veroorzaken!!!. Vanaf je stuurpomp heb je een hoge druk leiding en een retour leiding, kijk die ook even na. vervolgens gaat hij naar je 'Rack and Pinion', dat is dus eigenlijk je stuurhuis, die zit achter de voorwielen zeg maar, daar moet je ook even kijken of die niet lekt.

Wat het ook kan zijn is dat je olie verlies via de ACV (luchtklep, vacuumklep) Deze zit op je stuurpomp en zorgt ervoor dat bij laag toerental/snelheid het sturen heel ligt gaat met behulp van een vacuumleiding naar het inlaatspruitstuk. Dit klepje kan stukgaan waardoor er ATF (olie) in het inlaatspruitstuk terecht komt en dit dus gewoon wordt verbrandt :!: , op een gegeven moment komt het peil dan te laag te staan en begint de pomp als het goed is te 'huilen' wat als maar erger wordt. Je kan de klep er uit halen en het gat dicht pluggen met een 3/8 bout dacht ik. Hierdoor stuurt hij bij parkeersnelheid wel iets minder ligt, maar met gewoon rijden heb je er geen erg in. op SC400 ontbreekt de ACV helemaal, verder hebben deze auto's dezelfde stuurpomp als de LS400. een nieuwe ACV kost zo'n ?115,- klein duur rot dingetje :lol:

Die rook met starten kan dan ook te maken hebben met dat er een grotere hoeveelheid ATF in ene wordt verbrandt bij starten, alleen doorgaans is het dan overdanig veel witte rook, niet bepaald blauw.

Dat de vering achter snel doorzakt toont aan dat er wat met je dempers aan de hand is, ze zijn hoogstwaarschijnlijk lek. De auto hoort namelijk op niveau te blijven. De auto blijft wel op normaal niveau tijdens rijden omdat hij voortdurend staat bij te pompen. Mijn dempers zijn al een keer vervangen, de auto staat al weer een aantal maanden op zolder maar staat nog steeds perfect op niveau.

Nieuwe dempers zijn misselijk geprijst, en kosten meer dan dat je waarschijnlijk voor de auto hebt betaald 8O Is het toevallig die zilvere van rond de ?2000,- die op het internet stond? het was op de foto namelijk al te zien dat hij teveel doorhing. E?n nieuwe demper kost +/- ?1000,-.. en dan moet hij er nog onder waarbij praktisch het hele interieur achterin de cabine er uit moet. Een voordeligere oplossing is dit:

http://www.lextreme.com/ascon.html

De dempers zijn trouwens niet het enige wat kan misgaan met de luchtvering. De sensors kunnen er ook voor zorgen dat de auto bizar hoog wordt opgepompt,.. de sensors zijn tevens ook belachelijk duur. Daarom moet je de luchtvering er maar gewoon uitscheuren, het moet financieel wel leuk blijven.

Je heb nu wel twee van de meest zwakke punten van de auto te pakken de andere zijn dit:

-Instrumentarium; naalden die blijven 'kleven', verlichting die ermee ophoudt. onjuiste weergave, haperen.
-A/C display, niet meer afleesbaar
-Tikkende kleppen? ==> kleppen stellen!!!
-Bovenste draagarmen v??r.
-ATF leiding van Automaat binnen in de voorbumper roest op een gegeven moment door.

Verder zijn het hele beste auto's, en je moet echt heel lang onderhoud negeren om stil komen te staan. Distributiesnaren worden om de 150.000km vervangen... maar er zijn ook mensen die er het dubbele mee hebben gereden. Een Lexus kan je dan ook het beste kopen met een bekende onderhoudsgeschiedenis want het is prijzig onderhoud.

Er staat ook een hoop geschreven over de meest voorkomende problemen op www.clublexus.com in de LS400 sectie, daar moet je ook maar eens gaan kijken.

Verder staan er ook een hoop tutorials op www.lexls.com

Laat ons ook wat foto's zien van je nieuwe aanwinst!
 

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
Bedankt voor je reactie Jelmer, zal van het weekend eens een to do list gaan maken.
Vanmorgen had ik trouwens dat rechtsachter de auto helemaal niet meer omhoog kwam, viel niet mee te rijden dus.
Graag wil ik toch de luchtvering in stand houden ondanks dat dat misschien erg duur is en idd meer geld kost dan ik voor de auto betaald heb.

Het is idd een zilvergrijze en deze stond aangeboden voor 1500euro hier heb ik nog een paar honderd van af gekregen. Zelf heb ik niet het idee dat ik teveel betaald heb voor de auto. De auto heeft 350000km gelopen en is goed onderhouden. Zo is bij 292000km de distributieriem nog vervangen en heeft hij 5000km geleden een grote beurt gehad. Wat me wel nog opviel is dat er teveel olie in het blok zit, zal ook dit snel op peil brengen.

Voorlopig hoef ik me niet te vervelen en dat is ook de reden dat ik de auto gekocht heb. Vind het leuk om te sleutelen aan auto`s vandaar dat ik ook niet bang was om deze te kopen.
Hoef ook niet dagelijks te rijden met de auto, voor dagelijks gebruik hebben we een AUDI A6 2.7biturbo uit 2002 en nog een 1995`er Pontiac TRANSAM V8 LT1.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ow leuk! ook een Amerikaan! Ik heb zelf nog een Chevy C1500 en een Cadillac Seville.

Als je distributiesnaar al vervangen is heb je een goeie koop gedaan! een paar gebruikte schokdempers zijn ook nog wel te krijgen hoor! die gast van Lextreme heeft er als het goed is nog een paar liggen die onder zijn auto vandaan komen

Ik heb voor mijn LS400 destijds ?4000,- betaald :idea: De luchtvering is leuk maar ik vind persoonlijk de prijs te hoog. ?1000,- voor ??n demper en ?750 voor ??n sensor dan lever ik wel een beetje comfort in. Daar heb ik hoe dan ook last van met me grotere velgen. Maar zoals ik al zei, mijn achterdempers zijn al een keer vervangen en dus nog goed, voor durf ik niet met zekerheid te zeggen, mijn auto heeft 370000km gereden. jammer genoeg ben ik voorlopig nog niet van plan ze er onder uit te halen. Een set van die vervangende dempers kost $750,- en op het moment heb ik daar nog geen centjes voor over
 

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
Het roken is wordt idd veroorzaakt door het lekke vacuumklepje, hen op het amerikaanse forum rondgekeken en ga deze vervangen door een 14mm bout. Hopelijk is het roken dan over.

Ik heb degene van lextreme een mailtje gestuurd en deze heeft idd nog 2 achterschokdempers liggen voor 100doller per stuk. Als de verzendkosten niet al te hoog zijn dan komen die deze kant op.

Mijn auto heeft 352000km gereden en er is wel war werk aan om het helemaal perfect te krijgen. Zou zitten er een paar krassen op de linkerachterdeur en een deukje boven de linkerwielkast.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Als dat alles is. Ik ben perfectionistisch op het LS400 gebied, dus aan de mijne heb ik wel wat meer werk. Elk paneel heeft deukjes, behalve achterklep, dak en motorkap, en de bumpers zijn ook nog allemaal strak. De mijne wordt op een gegeven moment wel overgespoten dus. Ik vind het gewoon een fantastische auto, altijd al gevonden, en het is voor mij ook geen dagelijks vervoer. Toen ik de kans kreeg om er eentje in de gewenste kleuren combinatie te kopen en met zo goed als alle opties (geen telefoon) kon ik die niet laten staan. :lol:

Ik heb voor mijn stuurpomp toen een vacu?mklep besteld, ik wou het namelijk even soepel houden, al weet ik niet hoeveel verschil het maakt.

Daar bof je maar weer mee, want het is wel een flinke domper om meteen twee nieuwe achterdempers te moeten aanschaffen
Die man van Lextreme heeft dacht ik wel gunstige tarieven. Als je iets verzonden moet hebben uit Amerika waar je geen raad mee weet moet je even een gil geven, ik weet wel een goed adres. Maar verzenden blijft duur, het is dat het hier vaak allemaal niet verkrijgbaar is. :cry:
 

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
Vandaag lekker gesleuteld aan de lexus.
Idd was het vacuumklepje op de pomp defect, deze is verwijderd, een passende bout erin gedraaid en het roken is verdwenen.

Jelmer fyi, dit klepje heeft overigens niks met de mate van bekrachteging te maken het zorgt er alleen voor dat bij stationair draaien het toerental niet zakt wanneer er aan het stuur gedraaid word.
Wanneer ik nu het stuur verdraai dan zakt het toerental heel even met ca 100 toeren waarna deze weer opgeregeld wordt.
Nauwlijks merkbaar dus.

De achterveerpoten zijn ook besteld, deze komen echter toch niet uit Amerika maar gewoon uit nederland.
Volgende week vrijdag kan ik ze ophalen zodat er dus daarna weer genoeg te sleutelen valt.
Mvg Tom
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Oke, dat wist ik niet. Heb me er ook nog niet echt verder in verdiept. het doet nu z'n werk weer goed namelijk :lol:

En hoeveel moet je nu betalen voor de dempers?

Als je trouwens nog mooie nette Lexus velgen onder je auto wil hebben. Ik ken een bedrijf die nog een set 17" LS430 velgen heeft

Je moet dan gewoon even Maresia bellen, de meeste Lexussen die hier staan zijn van hun:

http://www.schadeautos.nl/demontageauto ... tage=lexus

de velgen van een GS en IS passen ook
 

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
Voor de dempers zou ik 300euro per 2 moeten betalen, is dat een redelijk bedrag?. Ze hebben reeds ca 30000km onder een lexus gezeten.
Waarschijnlijk zal ik ze niet zelf aanschaffen :roll: , ik heb namelijk een leuke amerikaan gezien die ik eigenlijk liever heb :oops: .
Ik slaap er nog een nachtje over maar ik denk dat ik morgen de lexus op marktplaats zet. Zelf denk ik om er 1350euro voor de vragen, dan krijg ik mijn geld weer terug en heeft het lexus avontuur me geen geld gekost :lol: .
Mvg,
Tom
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat is wel te overzien, vaak durven ze wel dat per demper te vragen!!

Wat voor een Amerikaan?? :lol: :lol: maakt niet uit, een Lexus rijdt toch veel beter :wink: :p
 

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
Ik weet dat een lexus beter rijdt, maar ja heb toch meer een zwak voor amerikanen.
Het is trouwens een Pontiac Bonneville.
Mvg Tom
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja dat is zo. Van welk jaar is hij? een jaren '60 Bonneville met de koplampen boven elkaar :D :D :p :p :p ??? 8O 8O
 

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
nee het is geen 60tiger bonneville, sterker nog hij is niet eens belastingvrij!
Lexus was binnen 5 minuten verkocht op marktplaats, niet gelogen binnen 5 minuten werd ik gebeld dat de auto verkocht werd en deze opgehaald zou worden. Kortom mijn lexus avontuur heeft zeer kort geduurd.
MVG Tom
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat is inderdaad snel :) Succes met de Pontiac. Mijn vader had begin jaren negentig een rode bonneville. Mooie auto.
 

tomls400

Nieuw hier
9 mrt 2009
23
0
0
Idd maakt iedereen wel eens een foutje, maar fouten zijn om van te leren :D .
Dus nu weer op zoek naar een LS400 :D . Van de ervaringen van mijn vorige veel geleerd en daarom al enkele laten staan.
Toch een mooie gezien en hopelijk lukt het om morgen de deal rond te maken. Valt me wel op dat de prijzen ernstig gezakt zijn, voor ca2000euro koop je momenteel al een (op het eerste gezicht) goede lexus.
De vraagprijzen op internet liggen veel hoger maar ze zijn zichtbaar blij als er een klant komt voor de lexus en de vraagprijzen zakken behoorlijk als blijkt dat je echt geinteresseerd bent.
Mvg Tom