Welkom Tom!
Ik heb ook een LS400, het '93 model welteverstaan, In principe hetzelfde model. Alleen de '93 heeft onder andere grotere remmen, andere velgen, tweede airbag en een volledig digitaal instrumentarium.
Over je stuurbekrachtiging: Verliest hij veel olie? het kan namelijk aan veel dingen liggen. Je moet als eerste meteen gaan kijken of het niet de stuurpomp zelf is die lekt, dit komt dan bovenop je dynamo, en kan dus kortsluiting veroorzaken!!!. Vanaf je stuurpomp heb je een hoge druk leiding en een retour leiding, kijk die ook even na. vervolgens gaat hij naar je 'Rack and Pinion', dat is dus eigenlijk je stuurhuis, die zit achter de voorwielen zeg maar, daar moet je ook even kijken of die niet lekt.
Wat het ook kan zijn is dat je olie verlies via de ACV (luchtklep, vacuumklep) Deze zit op je stuurpomp en zorgt ervoor dat bij laag toerental/snelheid het sturen heel ligt gaat met behulp van een vacuumleiding naar het inlaatspruitstuk. Dit klepje kan stukgaan waardoor er ATF (olie) in het inlaatspruitstuk terecht komt en dit dus gewoon wordt verbrandt :!: , op een gegeven moment komt het peil dan te laag te staan en begint de pomp als het goed is te 'huilen' wat als maar erger wordt. Je kan de klep er uit halen en het gat dicht pluggen met een 3/8 bout dacht ik. Hierdoor stuurt hij bij parkeersnelheid wel iets minder ligt, maar met gewoon rijden heb je er geen erg in. op SC400 ontbreekt de ACV helemaal, verder hebben deze auto's dezelfde stuurpomp als de LS400. een nieuwe ACV kost zo'n ?115,- klein duur rot dingetje :lol:
Die rook met starten kan dan ook te maken hebben met dat er een grotere hoeveelheid ATF in ene wordt verbrandt bij starten, alleen doorgaans is het dan overdanig veel witte rook, niet bepaald blauw.
Dat de vering achter snel doorzakt toont aan dat er wat met je dempers aan de hand is, ze zijn hoogstwaarschijnlijk lek. De auto hoort namelijk op niveau te blijven. De auto blijft wel op normaal niveau tijdens rijden omdat hij voortdurend staat bij te pompen. Mijn dempers zijn al een keer vervangen, de auto staat al weer een aantal maanden op zolder maar staat nog steeds perfect op niveau.
Nieuwe dempers zijn misselijk geprijst, en kosten meer dan dat je waarschijnlijk voor de auto hebt betaald 8O Is het toevallig die zilvere van rond de ?2000,- die op het internet stond? het was op de foto namelijk al te zien dat hij teveel doorhing. E?n nieuwe demper kost +/- ?1000,-.. en dan moet hij er nog onder waarbij praktisch het hele interieur achterin de cabine er uit moet. Een voordeligere oplossing is dit:
http://www.lextreme.com/ascon.html
De dempers zijn trouwens niet het enige wat kan misgaan met de luchtvering. De sensors kunnen er ook voor zorgen dat de auto bizar hoog wordt opgepompt,.. de sensors zijn tevens ook belachelijk duur. Daarom moet je de luchtvering er maar gewoon uitscheuren, het moet financieel wel leuk blijven.
Je heb nu wel twee van de meest zwakke punten van de auto te pakken de andere zijn dit:
-Instrumentarium; naalden die blijven 'kleven', verlichting die ermee ophoudt. onjuiste weergave, haperen.
-A/C display, niet meer afleesbaar
-Tikkende kleppen? ==> kleppen stellen!!!
-Bovenste draagarmen v??r.
-ATF leiding van Automaat binnen in de voorbumper roest op een gegeven moment door.
Verder zijn het hele beste auto's, en je moet echt heel lang onderhoud negeren om stil komen te staan. Distributiesnaren worden om de 150.000km vervangen... maar er zijn ook mensen die er het dubbele mee hebben gereden. Een Lexus kan je dan ook het beste kopen met een bekende onderhoudsgeschiedenis want het is prijzig onderhoud.
Er staat ook een hoop geschreven over de meest voorkomende problemen op
www.clublexus.com in de LS400 sectie, daar moet je ook maar eens gaan kijken.
Verder staan er ook een hoop tutorials op
www.lexls.com
Laat ons ook wat foto's zien van je nieuwe aanwinst!