Nieuwe lexus fan :)

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Pizzalexusgs

Nieuw hier
5 sep 2025
1
11
3
Sinds een korte tijd de eigenaar van een mooie Lexus GS 450h
In mijn twintige jaren heb ik 5-6 jaar lang een Prius gereden en vervolgens een kleine uitstapje gemaakt naar de MB C350e station (Plug-in Hybrid).

Hierbij kwam ik gelijk achter:
- Plug-in Hybrid niet voor mij was (kan niet opladen voor de deur).
- De comfort wel kon waarderen i.t.t. de Prius (bijv. ook geluiden op de snelweg).
- De snelheid kon waarderen (gezamenlijk vermogen van 289 pk).
- De laadruimte in vergelijking tot de prius wel enorm tegenviel, ookal was t een station.

Dus voor mij volgende auto waren de volgende punten belangrijk:
- Minimaal 300 pk
- Goede comfort
- Degelijk en geen hoofdpijn auto (dus BMW viel af).
- Laadruimte (...)

M.b.t. de laadruimte, ja daar is de GS 450H niet echt goed in...,
Om die reden heb ik ook gekeken naar de RX, maar de hogere vasten lasten, hogere verbruik... daar bespaar je op jaarbasis toch wel paar honderd euro.

En heel kritisch gekeken; het is eigenlijk ook van den zotte om heel de jaar door in een station (of grote SUV) te rijden omdat je de ruimte 2-3 weken t jaar nodig hebt vanwege vakantie. Dus tada.... daar is de GS.

De GS heeft nog wel twee probleempjes:
- De bediening van de spiegels hapert. Hiervoor heb ik nieuwe motortjes besteld van ome alie.
- Zoemend geluid op 80 en 120 km/u wat lijkt op een wiellager maar die zouden volgens de eigenaar al vervangen zijn (begin hier wel langzaam aan t twijfelen).
De prijs was er ook na, maar wil toch op termijn kijken of hier een oplossing voor is.

Mogelijk dat ik er morgen ook bij ben mij de meeting, maar weet nog niet zeker. Tis voor mij wel zo goed als in mijn achtertuin dus kleine moeite.

Welkom op het forum!

Mooie auto.... maar ik hoop voor je dat de vorige eigenaar het onderhoud volgens het boekje heeft laten uitvoeren omdat de "prijs er naar was".

Heb je wat meer details zoals bouwjaar en km stand? Wat betere foto's incl. interieur zo ook leuk zijn.

• Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h
Welkom op het forum en de GS is natuurlijk een erg fraaie auto. Er zijn op dit forum veel liefhebbers van de GS.

Overigens ben ik zelf een erg tevreden RX rijder waarbij ik de ruimte waardeer maar dat mag net zo goed nog groter zijn. 😁

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rayminidas