nieuwe lexus rijder

  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

coolyo0o

Actief
24 okt 2009
100
2
18
hallo,

ik ben patrick en heb vanmiddag een lexus gs300 uit 98 gekocht full opties, heb een tijdje volvo gereden en wil weer eens wat anders zoenzo iets met achterwiel aandrijfing.
heb nog nooit lexus gereden en dat gaat dus volgende week voor het eerst gebeuren ik ben benieuwd.

zijn er nog dingen om extra op te letten bij een gs300?

gr patrick
 
Hoi Patrick. Veel plezier met de GS. Er zijn een aantal anderen hier die het zelfde model als jij rijden. Zij hebben vast wel tips voor je.

Veel plezier met de auto!
 
Welkom!

Weinig spannends over te melden. Verzeker jezelf ervan dat de auto netjes is onderhouden, distributie snaar op tijd enzo.
 
net een grote beurt inclusief snaar vervangen gehad bij 140k teller staat nu op 150k kliometers.

altijd bij lowman onderhouden volgens het boekje dus dat zit wel goed hoop ik.
 
Snaar hoeft toch pas bij 150.000 vervangen te worden? Waarom dan de snaar vervangen bij 140.000? Misschien de moeite waard daar even in te kijken?
 
Dat is gewoon zeer netjes van de dealer om dat te doen. Toen me ouders de Mitsubishi kochten werd dat ook gedaan. zat gewoon bij de prijs in. En die was tamelijk scherp toentertijd
 
Maar coolyo0o heeft de auto gekocht bij 150.000 waar de snaar vervangen is op 140.000 dus heeft de auto nog 10.000 gereden. Het kan geen kwaad te informeren waarom dat gebeurt is.

Stel je voor dat de snaar gesprongen is op 140.000 en de auto daarna slecht hersteld is. Maar goed, het zal inderdaad niets wezen en alleen maar netjes van de dealer zijn.
 
Het kan ook zijn dat de auto voor een APK moest, en dat ze hem maar meteen een grote beurt hebben gegeven zodat de klant niet op korte duur nog een keer de auto mist
 
zal eens lijken wat de oorzaak was, motor loopt wel zeer netjes een slaat met starten gelijk aan, tikkie lopen zeg maar dus motor schade zal wel meevallen denk ik.
 
Dat is wel weer mooi van de eerst generatie 1UZ-FE 8 cilinders, dat zijn zogenoemde non-interference motoren. Dat wil zeggen dat de zuigers niet de kleppen kunnen raken als de riem breekt :wink: :!:
 
zo zaterdag de auto opgehaald en er lekker mee gaan rijden, wat een gennot is dat zeg het rijd zelfs lekkerder dan mijn volvo. wel een beetje schrikken van het verbruik maar met zo een auto en motor weet je dat natuurlijk van tevoren dus daar zeuren we niet over, lekker stil en vermogen zat de wagen gaat er best rapvandoor voor zo een zware bak.

de distributie is eerder vervangen omdat hij om de 150.000 km moet of 6 jaar die van mij is dus gedaan bij 105000 in 2005. ken dus nog ff mee.

groeten patrick