Nieuwe Lexus sleutel voor ?15

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.792
557
113
Dag collega Lexus rijders,

Ik ben sinds twee maanden in bezit van een nieuwe Lexus sleutel en het leek me een goed idee om jullie te vertellen hoe je voor een paar euro aan een nieuwe sleutel kan komen.

Mijn oude sleutels

Zoals je hier zit is ??n sleutel gescheurd en de andere wat beschadigd.

Ik heb deze sleutel gekocht voor ?2,70. (inclusief verzendkosten) <-- klikbaar
En heb deze vervolgens laten frezen voor ?10,- en de zender uit de oude sleutel over gebouwd.

Mijn nieuwe sleutel

De nieuwe sleutel moet wel namaak zijn voor die prijs, maar is echter niet van het origineel te onderscheiden.

Ziet er een stuk beter uit zo!

Helaas is mijn sleutel ondertussen overleden, zie deze post.

Er was volgens mij van de zomer nog een topic over, over originele sleutels kopen, honderden euro's!

blue-eyes zei:
Er was volgens mij van de zomer nog een topic over, over originele sleutels kopen, honderden euro's!

dat komt me ook bekend voor!!

mooi alternatief :rulez: :rulez:

Volgens mij loop je wel een mogelijk risico met namaaksleutels in de zin van mindere kwaliteit legering metaal.

Breekt b.v. je sleutel na 3 maanden af in het slot... :O

Die sleutel wordt al meer dan 2 jaar verkocht, als deze bij iemand was afgebroken had diegene vast wel een comment geplaatst op de product pagina.

Maar goed, dat geeft nog steeds geen garantie.

GPS-10 zei:
Volgens mij loop je wel een mogelijk risico met namaaksleutels in de zin van mindere kwaliteit legering metaal.

Breekt b.v. je sleutel na 3 maanden af in het slot... :O

Daar heb ik nog niet van gehoord, en onze sleutels hoef je er niet met geweld in te drukken. + dat (denk ik) wij allen de C.V vergrendeling gebruiken.

Jammer dat het alleen via paypal kan.

Nice find :)

EDIT: Vroeg mij trouwens af waar je zo'n sleutel kan laten frezen?

Ok, had niet het idee dat sleutelmakers zo'n freesmachine hadden. Waarschijnlijk hebben ze die dan bij een echte sleutelmaker en geen schoenmaker met een sleutel-afdeling.
Zal de links eens bekijken :)

Ik ben gewoon langsgegaan bij een tassenboer die ook sleutels doet...

Ik kwam deze shop tegen in Nederland voor sleutels.

www.autosleutels.info

2 of 3 knops sleutels kosten hier ?15,- maar moeten dan nog wel worden geslepen, dus
totale kosten circa ?25,- (elektronica zelf omzetten)

Nog geen jaar later
Gisteren avond draaide ik mijn contact om en hoorde ik mijn sleutel kraken. Vandaag voelde ik dat de behuizing van de sleutel steeds een stukje open ging bij het omdraaien van het contact.

Zojuist even de sleutel opengemaakt en tot dat ontdekking gekomen dat de binnenkant is gescheurd.
De foto's:

Ik ben dus helaas weer overgestapt naar mijn oude sleutel :(

Die van mij heeft een doffe behuizing, maar is helaas niet van voldoende kwaliteit.
Toch een jaar plezier gehad van een behuizing van slechts ?3,-

Heb die van mij ook al 3 jaar gehad, iedere dag gebruikt, en toch voor die ?2,70. Geen problemen mee gehad, en ja voor dat geld, maakt t dan nog wat uit?