Nieuwe LFA bij louwman & parqui

Ach ja hij gaat in de museum staan totdat ik genoeg geld heb om te kunnen kopen :D
 
O jij ben van die reclame, garage verbreed, ckeck, exclusieve autowas, check, LFA gereserveerd, ckeck. Zo nu nog even de jackpot winnen..... :rulez:




gr. koen
 
kwp zei:
OK is misschien wat voorbarig haha.



Ik heb wel een leuk weetje over de LFA bij Louwman:

Meneer Louwman had in zijn collectie een zeldzame Toyota 2000, soort corvette achtig ding. Deze wilde ze in Japan hebben omdat ze er daar geen hadden. Je voelt hem aankomen, hij is geruild! En wat ook leuk is, de LFA bij Louwman is productie nummer 1!






gr. koen


Als dat zo is heeft Louwman een goede deal gemaakt, de laatste 2000GT stond te koop in Duitsland voor 300.000,00 Euro's, dus goede deal zou ik zeggen. En inderdaad had Louwman 2 2000GT's en in de wandelgangen zelfs 3 2000GT's. Deze zijn nog exclusiever dan de LFA en eigenlijk is de 2000GT (MF10(L)/12 totaal aantal gebouwd 351) de voorloper van de LFA, genetisch gezien dan. :rulez:

De 2000GT was en is nog steeds de eerste Japanse sportauto ooit geproduceerd, toen al met schijfremmen, double wishbone wielophanging, 5 versnellingsbak (de eerste japanse auto in de VS met een 5-bak), en automatische zoeker op de autoradio voor de zenders, de originele autoradio's van deze 2000 GT's zijn bekand nog zeldzamer dan de 2000 GT zelf. Mooie 6 cilinder (3M, MF10 en 2M ,MF12) met cilinderkop van Yamaha (behalve de MF12), deze 2000 GT is de eerste Toyota ism met Yamaha, en vanaf die tijd stamt ook de samenwerking tussen deze 2 fabrikanten. Een algemeen geheim is dat deze 2000 GT ook geheel door Yamaha is gebouwd, tot zover de beknopte geschiedenis. En als klap op de vuurpijl, deze auto had er nooit geweest als Datsun de heer Goertz nooit de de deur had gewezen, dus bedankt Datsun (Nissan)( en nee de 2000 GT is niet de bleuprint voor de Z-serie's van Datsun) :X