Nieuwe Lid

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Hallo Dames, en Heren.

Ik ben al vanaf kinds af aan gek van Lexus, Ik heb veel schaalmodellen gehad op 1:18 maar nu helaas verkocht om een echte 1:1 Lexus te kunnen bemachtigen.(op 1 zeldzame na)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Een Rode Lexus GS430 in de kleur Red Matador, alleen geleverd in Amerika met Certificaat.

Mijn echte naam is Ruben van den Berg, en ik ben 24 jaar oud en ben chauffeur bij een groot autobedrijf/schadebedrijf.Ik woon in het mooie gezellige Twente.
Huidige auto waar ik nu in rijdt, is een Mitusbishi Carisma van 1997 een Simpele 1.6 erg betrouwbaar bijna 4 jaar in gereden en hij doet het nog steeds.
Ik heb er in de afgelopen jaren het ene en het andere eraan veranderd weliswaar op een subtiele wijze..ik hou niet van tupperware tjoening.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik heb nu een Lexus is200 op het oog met een redelijke hoge km.stand...hij is van 1999 en de riem moet recentelijk vervangen worden( over 10.000 km ) ik heb daar een aantal vragen over:
Kan het kwaad om universele producten te gebruiken zoals spanrollen? Distributieriem etc.etc.?
Kun je makkelijk de versnellingspook verwisselen i.v.m. slijtagen?
En zijn de koplampen makkelijk te polijsten en te lakken omdat ze zo gelig zijn?


Voor de rest is de auto super, en altijd onderhouden bij de Lexus dealer....en hopelijk ben ik ook aanwezig op JAF 2013 met de Lexus.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum Ruben! Nette IS heb je :rulez:

Kan het kwaad om universele producten te gebruiken zoals spanrollen? Distributieriem etc.etc.?
Kun je makkelijk de versnellingspook verwisselen i.v.m. slijtagen?
En zijn de koplampen makkelijk te polijsten en te lakken omdat ze zo gelig zijn?
- Je hebt aftermarket en aftermarket... Persoonlijk zou ik voor dit soort onderdelen altijd OEM gebruiken.
- Info over polijsten van koplampen, zie item onder Tips & Tricks: viewforum.php?f=63
- versnellingspook; bedoel je daarmee echt de pook, of de knop aan het uiteinde?
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Koplamp polijsten wordt al gedaan door het bedrijf.

Versnellingpook bedoel ik, en over de riem daar ben ik idd nog niet over uit...even kijken hoe en wat.....zsm laten vervangen...
 

Andr?

Actief
11 okt 2012
299
23
18
Hallo Ruben, welkom hier op het forum, ziet er mooi uit de IS, we horen het wel of de koop door gaat, maar veel plezier hier.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Een distributieset van nipparts of gates is ook goed hoor.
Echter wat hierboven ook al genoemd wordt is er ook zooi in de handel.
Zelf durf ik op mijn auto wel nipparts of gates te zetten voldoen ook aan de eisen van lexus/toyota.

Even een off topic voorbeeld:
Vorig jaar een avensis verso van een klant gehad die speling op zijn draagarmen had voor en wilde dit zo goed en goedkoop mogelijk laten maken.
Nieuw oem koste 400 euro en een beetje.
Nipparts 250.
Uiteindelijk voor nipparts gekozen en wat denk je, waren de oem van toyota met een sticker van nipparts eroverheen....
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
andr? zei:
Hallo Ruben, welkom hier op het forum, ziet er mooi uit de IS, we horen het wel of de koop door gaat, maar veel plezier hier.


Koop is doorgegaan, donderdag de auto ophalen:)
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Dank jullie wel,


Iemand enig idee wat voor soort lampen in de mistpitten zitten? h4? h1?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier! alles is al gezegd volgens mij.. die pook kun je volgens mij gewoon eraf schroeven en de nieuwe erop schroeven.. die van mij moet ook vervangen, alleen nog niet uitgezocht wat het kost...
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Paar dingen die ik de aankomende maanden wil aanpakken.

-Distributieriem
-Nieuwe mattenset
-Nieuwe pook.
-Spiegelkappen opnieuw laten spuiten
-Bosch twinblades
-Koplampen polijsten en opnieuw lakken net zoals de achterlichten.
-1 klein deukje weg laten werken, en paar lichte krasjes weg laten werken.
En ik kom vast nog wel mer tegen.
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Ik heb een technische vraag, als ik boven de 80km/h rijdt...hoor ik een soort geklapper ik dacht eerst aangecupte banden..maar ik voel niks in het stuur en op het profiel van de banden ook niet.

Mijn gevoel zegt dat het de cardanas is, zodra ik de koppeling intrap is het geluid weg.....
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je kun misschien het best 'tech' vragen plaatsen in het IS200 forum, dan wordt het sneller bekeken ;)
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Klapperend geluid zou inderdaad cardanas kunnen zijn; kijk eens naar vulcanisatie van tussenlager.