nieuwe LS400 eigenaar

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Hi

uit Tilburg en sinds zaterdag eigenaar van een groen/grijze ls400 uit 1996 met 237.000 op de teller.
Briljant apparaat en nog in goede staat.

Ben mezelf wat wegwijs aan het maken in hele ls gebeuren en heb zo het idee dat het forum daar wel bij kan helpen.
Zaken die aan de ls moeten gebeuren... airride vervangen door schroefveren.. de vorige eigenaar heeft losse nippels gemaakt om ze te vullen met een compressor om de niveauregeling niet goed meer was.

Daarnaast heb ik nog wel iets uit te zoeken met TRAC en abs. de lampjes gaan niet aan, dus die zijn kapot of heeft een van de vorige eigenaars een oplossing gezien in een knipperend lampje door m er gewoon uit te halen.
Het feit dat ik vanmiddag zwarte strepen had staan van t remmen doet me vermoeden dat de abs niet of niet goed werkt. Traction control.... vanuit stilstand zet mijn ls niet genoeg vermogen weg om de banden te laten roken.. kan ook zijn dat de TCS altijd aanstaat nu en ik m niet uit kan zetten.. mocht er iemand een tip hebben dan hoor ik het graag.
Kreeg het cluster er niet zomaar uit om te kijken of er wel of geen lampjes in zitten, anders zou ik de code uit kunnen lezen..

Anyway, een foto.. tis niet mijn foto, die komt binnenkort wel als ie erbij staat zoals ik m wil hebben staan.
Dat is vooral andere velgen en folie van de ramen voor.

0007833279a.jpg


Mocht iemand de velgen willen ruilen tegen orginele lexus velgen met fatsoenlijke banden dan geef maar een gil :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hi Harko! Mooie machine! Voor tips en omderdelen... Neem contact met Jelmer hier op het forum... Hij zsl je zeker weten kunnen helpen! 28 mei is een meet! Kom je ook? (bij showoff imports in Dongen...)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
welkom. weer een LS 400 erbij,
Zo te lezen heb je nog wel het een en ander te doen,
succes hiermee

groet

Henny
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
mlcoolj zei:
Hi Harko! Mooie machine! Voor tips en omderdelen... Neem contact met Jelmer hier op het forum... Hij zsl je zeker weten kunnen helpen! 28 mei is een meet! Kom je ook? (bij showoff imports in Dongen...)

Volgende week zaterdag dus?
Da's op zich wel een goeie, da's om de hoek.
Hoe laat?

Heeft er nog iemand een grijze hemelverlichting voor, rechtsachter en een set dempers voor de motorkap liggen en komt naar dongen volgende week?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
prinssen zei:
Volgende week zaterdag dus?
Da's op zich wel een goeie, da's om de hoek.
Hoe laat?

Heeft er nog iemand een grijze hemelverlichting voor, rechtsachter en een set dempers voor de motorkap liggen en komt naar dongen volgende week?

Marko, link naar de meet:
viewtopic.php?f=61&t=918

Hier een link naar Jelmer zijn te koop section:
viewtopic.php?f=27&t=404

Stuur hem een pm en wie weet misschien heeft ie wel wat voor je liggen! Hij komt zaterdag ook, dus misschien kan die dat dan meenemen...

Gr.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, veel plezier met je LS. Ben benieuwd naar je mods.
 

Fernando

Nieuw hier
26 mei 2011
8
0
0
Mijn lexus ls400 1995 en die is 100% in orde.
Maar de mijne geeft ook geen burning rubber bij vol gas in Drive of 2d bij droog weer.
ik denk dat wordt gecontroleerd door elektronica, door dat gaan de banden daar in tegen wel weer langer mee.
Behalve als het regent dan wil hij wel even wat van links naar rechts voor de tractie. maar dat is echt in cm's.
Als je de TRC uit doet in de regen dan kan het nog wel eens gevaarlijk worden.(in bochten)
Of als het sneeuwt dan kan je hem beter in de garage laten staan. je ziet van die idioten die dan met een bmw juist gaan rijden voor de lol die auto's moet je dus nooit kopen.

PS (en dit is geen model voor burning rubber.)it does not suits him.

ik cruise er mee,verbruik 1:10 a 1:9 is zeker haalbaar als je zo veel mogelijk met cruisecontrol rijdt.
die ik persoonlijk behoorlijk schokkend vind werken als je een tunnel in rijdt dan gaat dat niet smooth maar schokkend .
Bij andere merken heb ik een veel betere cruisecontrol ervaren.
Dat is het enige min puntje, wat misschien al beter is ls400 van 1998-2000 die ik persoonlijk lelijk vind met die dom ogende lompe koplampen.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Geen schuif/kanteldak.
Wel het bedienpaneel, maar die gaat er binnenkort uit in ruil voor een normale.

Ik snap dat ie niet bedoeld is is om strepen te trekken, maar zonder TCS zou dat toch moeten gaan.
En aangezien mijn TCS nog niet werkt..

cruise control vind ik op prima, beetje onhandig dat als je onder de 40 komt je die weer opnieuw moet setten.

Verder prima bak, kan niet wachtent tot mijn set BC racing eronder zit.