Nieuwe member en toekomstige eigenaar

  • Onderwerp starter Onderwerp starter VRX
  • Startdatum Startdatum

VRX

Nieuw hier
27 sep 2013
19
0
0
Dag allemaal!

Ik ben Dirk, 28 jaar oud/jong, uit Belgisch Limburg. Al van jongs af aan ben ik gepassioneerd door alles wat met auto's en moto's (performance) te maken heeft.

Mijn eerste auto was een Honda del Sol die ik volledig standaard gekocht heb, maar op een jaartje tijd een beetje een persoonlijke toets heb gegeven.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Het was een hele leuke auto, maar met mijn 125pk kwam ik wat power tekort aangezien mijn kameraden reden met wagens zoals een Toyota Supra, een Volvo V40 T4 met hoge turbodruk, een Nissan Skyline, ...

Het werd dus tijd voor een nieuwe wagen. Na wat zoeken zijn we uiteindelijk gegaan voor een Honda Civic Type R EP3. Standaard hebben deze modellen 200 atmosferische pk's uit een 2 liter blok. Met mijn mods zit ik echter op 250pk. Samen met het lichter vliegwiel, het gestripte interieur en de versnellingsbak met kortere verhoudingen en sperdifferentieel is dit een ?norm vinnige en hevige auto. (Om je een idee te geven, zowel een EVO 6 als een Subaru GTT met beide +/-380pk lopen slechts een beetje meer dan een autolengte uit bij een sprintje vanuit 2de versnelling)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik heb deze wagen nu 2 jaar in mijn bezit, en het begint weer te kriebelen om iets anders te kopen. Toevallig heb ik een kameraad die net een EP3 aan het zoeken is (na een ritje in mijn auto), dus we zijn overeen gekomen dat hij mijn Civic gaat overkopen. Er komen dus centjes vrij om nieuw speelgoed te kopen.

Mijn eerste gedacht was om een S2000 te kopen, maar de "goede" modellen met lage km's kosten voor mij nog net iets meer dan wat ik eraan wil geven. Verder zou ik zo'n S2000 ook weer extreem willen modden, waardoor er n?g meer geld in dit project zou kruipen.

We gingen dus op zoek naar een goedkoper alternatief, omdat ik ook al langer aan het zeggen ben om een moto te kopen. Hoe goedkoper de wagen, hoe vlugger er dus een moto bijkomt.
Tot mijn verbazing viel de aankoopprijs van een Lexus IS200 best goed mee. Ik heb altijd al een zwak gehad voor dit model. Het feit dat er een 6 in lijn in ligt en het RWD is, is ook een grote plus. Vanaf gisteren ben ik dus in de markt voor een Lexus IS200! Hopelijk kan ik binnen dit en een 2tal weken hier ook een project-topic openen.

Ohja, sorry voor de lange tekst, ik heb me precies een beetje laten gaan *oops*

Grtz,
VRX
 
Hoi VRX,

Welkom op het forum en heel veel succes met de zoektocht naar de opvolger. Zoals ik van de foto's kan inschatten heb je echt mooi werk geleverd op je huidige en vorige auto. :rulez:
 
Welkom op Het Lexus Forum, succes met het zoeken naar een geschikte IS. En alvast heel veel succes met je project. :D
 
Welkom op 't forum VRX en afgaande op je vorige auto's zal dat een leuke projectpagina worden :rulez:
 
Bedankt, ik voel me al direct thuis hier! Heb al even op het forum gesnuffeld en moet zeggen dat deze "community" v??l v??l v??????????l volwassener is dan die van Honda. Wat een bende kleine kinderen zijn me dat...!

Qua modificaties heb ik al een idee welke kant ik op wil :) dingen die sowieso al op het lijstje staan zijn 18" velgen, 8.5J vooraan, 9.5J achteraan. ET waarde moet ik nog een beetje bekijken. Een sportieve lip moet er vooraan ook opkomen, eventueel volledig rondom een subtiele (TTE/TRD) lippenkit. Windowvisors zijn ook een must, en andere achterlichten want dat is het enige dat me zwaar tegensteekt bij een standaard IS200. Een uitlaatlijn (waarschijnlijk vanaf de collector tot achteraan) is ook iets wat ik sowieso op het lijstje heb staan, want zo'n 6 in lijn moet toch ook een mooie brom produceren.

/zucht, ik zie het nu al, dat geld voor de moto gaat weer aan iets anders opgedaan worden :D
 
welkom op het forum! misschien om je een beetje op weg te helpen hiero! er staan veel is200 te koop hier op het forum die met liefde zijn bereden!
 
Heb het al gezien, maar ik ga 99% zeker mijn IS in Duitsland halen, daar zijn de prijzen een pak gunstiger.
Wat je hier moet betalen voor eentje met 200.000km, betaal je daar voor eentje met 100.000km

Aangezien ik ook motorisch wel wat van plan ben, heb ik liefst eentje met zo weinig mogelijk km's :)
 
VRX zei:
Bedankt, ik voel me al direct thuis hier! Heb al even op het forum gesnuffeld en moet zeggen dat deze "community" v??l v??l v??????????l volwassener is dan die van Honda. Wat een bende kleine kinderen zijn me dat...!

Dat gevoel had ik ook gelijk... Maar het is de laatste jaren heel erg geworden, zeker op het hcb forum...
 
Welkom hier Dirk, mooi vehaal over vorige wagenpark, maar succes met de zoektocht naar de IS 200, en vel plezier op het forum.
 
welkom hier! Leuke wagens heb je gehad! Ik ben benieuwd wat je van de 200 gaat maken! ik ga je volgen!
 
Dank je wel allemaal!

Klein vraagje; zijn er bepaalde probleempunten waar ik zeker op moet letten als ik een IS200 ga testrijden? Bij een Honda is roest aan de achterste dorpels en wielkasten bijvoorbeeld een heel gekend probleem, alsook het olieverbruik.

Zijn er dingen die z?ker moet controleren bij Lexus?
 
Het IS gen 1 forum staat vol met informatie hierover. Let in ieder geval op een onregelmatigheid in het lopen van de motor, de bobines willen het nog wel eens begeven. Daarnaast let op de remschrijven. Roest op de velgen, of de bak (en eventuele koppeling) nog soepel schakelt en of je een kraak hoort wanneer je over een vluchtheuvel heenrijdt (versleten rubbers). Ze zijn allemaal op te lossen en horen bij de veroudering van de auto. Tot slot, het orginele audio unit wil nog wel eens wat errors geven mbt CDs. Let daar ook even op.

Wellicht wordt deze nog aangevuld door andere IS200 rijders. Ik heb zelf geen ervaring met de IS200 boven de 180.000km.
 
Hube zei:
Het IS gen 1 forum staat vol met informatie hierover. Let in ieder geval op een onregelmatigheid in het lopen van de motor, de bobines willen het nog wel eens begeven. Daarnaast let op de remschrijven. Roest op de velgen, of de bak (en eventuele koppeling) nog soepel schakelt en of je een kraak hoort wanneer je over een vluchtheuvel heenrijdt (versleten rubbers). Ze zijn allemaal op te lossen en horen bij de veroudering van de auto. Tot slot, het orginele audio unit wil nog wel eens wat errors geven mbt CDs. Let daar ook even op.

Wellicht wordt deze nog aangevuld door andere IS200 rijders. Ik heb zelf geen ervaring met de IS200 boven de 180.000km.

Merci :) voornamelijk eigenlijk dingen waar je bij de meeste auto's op let. Het blijft een sprong in het diepe natuurlijk, zo'n tweedehands auto kopen. Tot nu toe nog nooit in de kosten gevallen, hopelijk blijft dat zo bij mijn Lexus :rulez:

Ik heb momenteel een hele leuke op het oog met 115.000. Hebben al gemaild maar krijgen niet direct antwoord, morgen eens bellen en hopelijk tegen het einde van de week eens gaan kijken, en mogelijk een voorschot betalen.
 
VRX zei:
Bedankt, ik voel me al direct thuis hier! Heb al even op het forum gesnuffeld en moet zeggen dat deze "community" v??l v??l v??????????l volwassener is dan die van Honda. Wat een bende kleine kinderen zijn me dat...!

Herkenbaar, de perikelen destijds bij StreetlegalHonda waarbij enkele leden zich gingen afscheiden tot een "Harde Kern" bijvoorbeeld waren toen echt te kinderachtig voor woorden. Het is ook een reden waarom ik tegenwoordig een afkeer heb van automeetings, het type volk dat erop af kwam toen ik nog Honda reed... Er zaten heel wat normale mensen tussen, maar juist die schreeuwerds verpestten het voor de rest en bepaalden de hele sfeer.
 
Metalfreak zei:
VRX zei:
Bedankt, ik voel me al direct thuis hier! Heb al even op het forum gesnuffeld en moet zeggen dat deze "community" v??l v??l v??????????l volwassener is dan die van Honda. Wat een bende kleine kinderen zijn me dat...!

Herkenbaar, de perikelen destijds bij StreetlegalHonda waarbij enkele leden zich gingen afscheiden tot een "Harde Kern" bijvoorbeeld waren toen echt te kinderachtig voor woorden. Het is ook een reden waarom ik tegenwoordig een afkeer heb van automeetings, het type volk dat erop af kwam toen ik nog Honda reed... Er zaten heel wat normale mensen tussen, maar juist die schreeuwerds verpestten het voor de rest en bepaalden de hele sfeer.

Wij zijn hier in Belgisch Limburg ettelijke jaren geleden met onze eigen wekelijkse vrijdagavond/nacht meet&greets begonnen, gewoon voor het sociale aspect en om wat over je auto/moto te praten, zonder haantjesgedrag of de drang om de "beste" te zijn. Begon toen met een Supra MK4 NA, Volvo V40 T4, 205 GTI en mijn del Sol. Ondertussen hebben we regelmatig meetings gehad met meer dan 20 auto's, soms zelfs uitschieters naar 50. We hadden hier een hele website rond opgezet en waren eigenlijk over heel Vlaanderen al wat "bekend" (vooral voor het pk geweld wat hier aanwezig was, in plaats van tjoening-brol). Helaas is dit ondertussen zowat een stille dood gestorven wegens tijdgebrek en een beetje verlies van interesse, maar ik denk dat ik dit terug wat leven ga inblazen binnenkort...
 
Woensdag testrijden met speelgoed met 204pk! :D
Wish me luck dat het meevalt :hi:
 
W1773M zei:
Good luck, wat voor iets is het?
Compressor of tezza?
Have fun :D

Compressor :)
Voor zover ik weet, de 2de in Belgi?...Is hier nooit offici?el via de dealer verkrijgbaar geweest, dus je moet hem al invoeren, en zo populair zijn deze auto's hier niet dus je komt ze amper tot niet tegen...
 
Oef, wist ff niet dat je uit Belgi? kwam. Dan wens ik je heel veel sterkte met het invoeren. Schijnt nogal lastig bij jullie te zijn. Hoop voor je dat het lukt. Succes :D