Nieuwe member en toekomstige eigenaar

  • Onderwerp starter Onderwerp starter VRX
  • Startdatum Startdatum
W1773M zei:
Oef, wist ff niet dat je uit Belgi? kwam. Dan wens ik je heel veel sterkte met het invoeren. Schijnt nogal lastig bij jullie te zijn. Hoop voor je dat het lukt. Succes :D

Deze staat gelukkig al in Belgi? :)
Dus als de staat van de wagen meevalt, betaal ik woensdag het voorschot en kan ik volgende week al rondrijden!
 
Gezien jou auto verleden moet je inderdaad minimaal voor een IS200 met compressor of een IS300 gaan. Ik rijd inmiddels een dikke maand met mijn IS200 sportcross en moet erg wennen aan het "mindere" vermogen.
Soms stoor ik me er wel aan.... :roll:
 
Nja, zelfs eentje met een supercharger gaat trager zijn dan mijn EP3, maar uiteindelijk maak ik mij daar weinig zorgen om. Het vermogen dat mijn huidige auto heeft kan je toch amper tot nooit benutten op de openbare weg.

Het concept van beide wagens is ook compleet anders. Mijn EP3 moet je een beetje zien als een hooligan auto; maakt veel kabaal, gaat op 9000 toeren pas in de begrenzer, heel wendbaar en direct, ...
De IS200 zie ik eerder als een chille cruiser. Leuke brom van de 6 cylinder op de achtergrond, chill muziekje op en cruisen maar...

Om de hooligan te kunnen uithangen koop ik mij volgende lente een supermotard ^^
 
Nou het is woensdag, en hier in Nederland, gaat deze dag zo'n beetje naar het einde :P, en bij jullie? :D :D
Gaat deze hem worden? :D
 
Helaas!

Kwam er aan na een rit van 2u (!!!), auto stond mooi naast de weg. Zag er echt goed uit, lak was nog dik in orde, geen schade aan de velgen. Verkoper komt buiten "heren, helaas had ik jullie nummer niet meer, anders had ik jullie gebeld, maar de wagen is deze ochtend zo goed als verkocht"

Blijkt dat er iemand daar is geweest die alle documenten mee had gekregen van de verkoper om hem op krediet te kopen. Enkel de bank moest het nog goedkeuren. De verkoper belde hem op waar we bijstonden, en die persoon wist helaas te melden dat dit het geval was, wagen is dus net onder mijn neus verkocht :(

Dit was blijkbaar de 2de legale auto met TTE supercharger in ons land. Ik ben wel in de auto geweest enzo en de algemene look & feel staan mij zwaar aan. Dus een IS200 zal het sowieso worden, helaas eentje zonder supercharger :(
 
Damn, das fucked up man. :( succes met de zoektocht naar een andere IS. Das echt balen.
 
das flink balen zeg! hoop dat je toch ergens nog een supercharged 200 tegenkomt!
 
Supercharger mag ik vergeten, die zijn t? zeldzaam en het moet redelijk snel gaan (mijn auto is normaal gezien volgende week weg)

Heb wel een mogelijk nieuw "slachtoffer" gevonden.
Het leuke aan deze auto is dat hij voor ongeveer ?3000 aan geluidsmateriaal ingebouwd heeft. Voor mij als muziekliefhebber is dat een h??l groot pluspunt. Verder is de inbouw ook h??l netjes/professioneel gebeurd als ik de foto's bekijk, het lijkt gewoon oem.
Tweede pluspunt is dat hier al een KW V3 onder steekt. Dit is in ons apenland (Belgi?) de enige set waar je de nodig papieren kan voor krijgen.

Als ik contact kan leggen met de eigenaar ga ik proberen om eventueel morgen te gaan kijken...
 
Ik heb even een vraagje: was het alleen de "Sport" variant die met een sper kwam? Is deze op ??n of andere visuele manier te onderscheiden van de andere varianten? (Stel bijvoorbeeld, je ziet een advertentie met een aantal foto's, en de verkoper weet zelf niet welke variant het is, is er ergens waar ik op kan letten?)
 
aluminium pedalen, 2-tone dash en stuur en de sport zit wat lager op zn poten... als je een proefritje gaat doen, zoek een stukje grasveld of onverhard weggetje op en kijk of je 2 strepen krijgt bij hard wegtrekken.. Volgens mij kwam alleen de sport met een sper idd...
 
mlcoolj zei:
aluminium pedalen, 2-tone dash en stuur en de sport zit wat lager op zn poten... als je een proefritje gaat doen, zoek een stukje grasveld of onverhard weggetje op en kijk of je 2 strepen krijgt bij hard wegtrekken.. Volgens mij kwam alleen de sport met een sper idd...

Dank je wel! Dan heb ik een leuke sport gevonden met lage km stand hier 20km vanaf!
De zoektocht was trouwens een beetje stilgevallen door keurings"problemen" met mijn Civic, heb er v??l meer werk aan gehad dan gedacht (keuring in Belgi? is en blijft een hel) en heb deze momenteel nog altijd in mijn bezit -_-

Maar het Lexus-eigenaarschap komt eindelijk toch in zicht!
 
nice! laat eens zien om welke auto het gaat dan? mag ook via pb hoor... wel vervelend van je civic.. komt het door de mods wat je erop hebt?
 
Yep, vooral door de mods. Ik moest uiteindelijk heel mijn uitlaat (inclusief uitlaatcollector) vervangen door de standaard uitlaat, en door de positie van het blok in de motorruimte is dat toch wel een uitdaging.

Verder is bij het wisselen van mijn velgen door een set velgen/banden die w?l door de keuring raakt, mijn auto ook nog eens van de krik geschoten, waardoor ik weer wat vertraging heb opgelopen. Als laatste was er ook nog de zoektocht naar een tweedehands koplamp, aangezien mijn spiegel los zat en het lichtbeeld dus niet meer klopte.

Heel dit "probleem" ga ik trouwens ook hebben bij de IS200. In Belgi? hebben wij GOCA papieren nodig bij een schroefkit, en blijkbaar levert enkel en alleen KW deze voor dit model wagen, en dan ook nog enkel voor hun V3 set. Veel $$$ dus waarvoor je wel veel features in de plaats krijgt, maar in/uitgaande demping en hardheid en dergelijke zijn instellingen die enkel op het circuit ?cht tot hun recht komen. Ik denk er dus aan een "goedkopere" set te nemen, zonder papieren, en elk jaar gewoon de standaard veren/dempers terug te steken voor de keuring.
 
wat een gedoe zeg... misschien kun je ergens een V3 voor een mooi prijsje op de kop tikken...
 
Zucht! Aangezien ik niet zomaar plots wou verdwijnen, kom ik het hier ook maar even vertellen:

Een tijdje terug heeft de koper van mijn Type R plots afgezegd. Ik vroeg me af waarom en ben via via te weten gekomen dat enkele "vrienden" heel negatief over mijn auto hebben zitten praten tegen deze persoon.

Er zouden heel veel gebreken zijn, ?norm veel kosten om hem in deftige staat te krijgen, ...
Allemaal niets van waar maar ondertussen is mijn verkoop wel foutgelopen. Achja, met de Type R blijven rijden is geen straf, maar helaas komt er dus geen Lexus in de plaats.

Trouwens, moest iemand er naar op zoek zijn, in Duitsland staat een toffe TTE supercharged IS200 te koop voor een wel h??l leuke prijs, deze zou ik normaal gaan halen maar dat verhaaltje gaat dus niet door:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/le ... 60048.html

Ik blijf hier nog wel wat meelezen aangezien ik het een geweldig merk blijf vinden, maar een deftig voorstel/project topic zal er dus niet komen.
 
wat hij zegt... en probeer zoveel mogelijk details van je auto te laten zien in je verkoop advertentie... dan kunnen die "vrienden" van je er niet tegenop...