Nieuwe rubbers rondom

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Nu mijn IS200 de 220k gepasseerd is en nog wat kilometers gaat maken de aankomende jaren, ben ik van plan wat groot onderhoud te plegen: vervangen distributieriem, koppeling en de rubbers van de ophanging rondom. Wellicht daarnaast ook nog een overstap naar een schroefset gezien m''n huidige dempers en veren ook richting bejaarde leeftijd raken. In mijn beheer zijn de rubbers nooit vervangen en de onderhoudshistorie geeft verder ook geen tekenen dat er vervanging heeft plaatsgevonden. Bij (zij)wind merk je dat de auto flink leunt in z'n rubbers. De veren en dempers zullen hier ook hun aandeel in hebben, maar dat de 'schoenen' van de IS iets 'te ruim zijn geworden' is wel goed te merken.

Op Ebay kwam ik bij het zoeken naar een set/kit bushes het merk SuperPro tegen:

http://www.ebay.co.uk/itm/Lexus-IS2...124751?hash=item35e11e47cf:g:5jwAAOSwBLlVcBqG

Ik vroeg mij af of een van jullie hier ervaring mee heeft. Ik lees dat Polyurethane bushes er stug en sportief zijn en flink op het comfort moet worden ingeboet. Wat is hier in de praktijk van waar?

TRD bushes kom ik overigens nergens meer tegen. Zijn er nog andere merken die ook aan te raden zijn?

Ik ben overigens van plan het karwei zelf te doen. In de werkplaats is ook een pers aanwezig.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik vroeg mij af of een van jullie hier ervaring mee heeft. Ik lees dat Polyurethane bushes er stug en sportief zijn en flink op het comfort moet worden ingeboet. Wat is hier in de praktijk van waar?
Flink inboeten lijkt me iets aangezet, maar het is zeker merkbaar. Er wordt wat meer wegbeleving doorgegeven en het voelt wat strakker aan. Destijds heb ik gereden in een GS van een forumlid (met Polyurethane bushings) en in comparitie met mijn GS (OEM rubbers) niets gemerkt van afname comfort. Je moet er wel rekening mee houden dat ze goed ingevet worden, anders piepen ze de pan uit.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
OK, dank. Overigens vind ik het opmerkelijk dat dit een van de weinige kits is die wordt aangeboden. Eerst nog maar even goed na gaan welke rubbers ik allemaal nodig heb en wat ik daar aan kwijt zou zijn als ik voor de OEM variant zou gaan. Ik zat namelijk al te kijken naar de nodige harde waar (draagarmen etc) die wellicht ook vervangen moeten worden.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ThinlaneT stuur mij een pb ik kan wel aan die TRD bushes voor je komen, onlangs voor gebruiker Mialtezza al wat besteld. Wellicht kan ik je helpen. Ik hoor het wel. OEM rubbers alleen zul je niet krijgen, Toyota verkoopt een hele draagarm bijvoorbeeld... Stuur maar een PB.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Ik kon de rubbers nochtans los vinden op Ebay en via Amayama.com. Althans voor de reactiestang dwars voor. Ben uiteindelijke wel voor hele arm gegaan. TRD kan ook het nodige los leveren idd, ook op Ebay te krijgen.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Sinds kort kraakt er wat aan de voorkant wanneer ik over drempels rij. Bij oneffenheden op de weg heb ik geen last. Het gekraak lijkt voornamelijk bij uitgaande richting van de dempers te komen, dus misschien aldaar het probleem of wellicht de bushings van de anti-roll bar. Vorige week op de brug nog een visuele check gedaan en leek alles nog prima (schokdempers niet lek, draagarmrubbers leken ook nog in orde)
 

Esote

Hoort erbij
18 jun 2014
47
1
0
Meestal zijn dit de stabilisatorstangrubbers, visueel kunnen ze er goed uit zien, - een Lexus IS is nu ??nmaal erg gevoelig qua onderstel..... - komt het toch vaak dor deze rubbers als ze ook maar iets afwijken. Bij mijn eigen Sportcross laten doen en vervangen door origineel en geen kraak meer te horen ( ook niet bij temperaturen onder de 10 graden wanneer de kraakgeluiden zich eerder manifesteren). Heb overigens onder mijn eerdere GS 300 Sport uit 1998 ook polyethurane bushings laten monteren, inderdaad veel strakker en auto zeker niet meer lawaaiig, juiste vet gebruiken..)