- 3 mei 2011
- 41
- 0
- 0
Aangezien er geen aparte forum bestaat voor de Toyota Crown Majesta heb ik dit forum maar uitgekozen om me voor te stellen. Temeer, omdat de Crown hetzelfde platform heeft als de Lexus GS300. Dus toch een beetje gelieerd aan Lexus .
Over mezelf: ik ben Christian Jansen, 35 jaar oud en woonachtig en werkzaam in Zwolle. Naast de onlangs aangeschafte Crown Majesta uit 1992 (series 1) ben ik in het bezit van een Nissan 200SX CA18DET (uiteraard niet standaard meer).
De Crown Majesta ben ik vorige week bij toeval tegen het lijf gelopen op Internet. Alleen de prijs al was voor mij een reden om de auto te kopen. Het betreft een pearl white metallic bolide met alle opties (geen 4 wheel steering, waarvan er begrijp ik ook modellen bestaan). Er zijn uiteraard ook wat minpuntjes:
- lakschade linksachter boven de tankdop (ter grootte van een halve meter
ongeveer). Je ziet de grondlaag al. Heeft wel aandacht nodig.
- binnenverlichting voor (dak) werkt niet aan beide kanten. Ws. een kapot lampje I guess.
- binnenverlichting linksachter werkt niet. Zal ook wel een kapot lampje zijn
- head up display (hud) geeft een foutmelding (geel driehoekje). De snelheid
wijkt af van de snelheid op het digitale dashboard. Wellicht instelling?!?!
- de radio werkt niet. Het is een af-fabriek ingebouwde radio, dus dat wordt
?f fixen ?f - indien echt stuk - zoeken naar een ander exemplaar (lastig lastig).
De vorige eigenaar zei dat er een dubbel din radio in past.
- de bestuurdersstoel heeft na bijna 20 jaar zijn beste tijd wel gehad. De stoel
heeft niet meer de kwaliteit van de passagiersstoel. Desondanks zit je er nog
lekker in. De vorige eigenaar was ook een beetje aan de zware kant eerlijk gezegd.
- een scharniertje van het middenpaneel - waar je spullen in op kunt ruimen - is
lam. Merk je verder niets van tijdens het rijden.
De auto rijdt verder heerlijk. Cruise control aan bij 120 en je zoeft over de weg. De motor klinkt prima zonder ratels oid. De distributieriem is zo'n 10.000 km geleden vervangen, dus daar heb ik voorlopig geen omkijken naar.
Remmen voor zijn vervangen, evenals banden rondom (prima profiel). De pneumatic suspension werkt ook naar behoren. Er zit zelfs een sportstand op .
Volgens de vorige eigenaar is dit de enige in Europa rijdende Majesta. Of dit idd zo is, weet ik niet, maar ik heb tot vorige week nog n??it van deze auto gehoord, laat staan gezien.
Aangezien de auto nogal vies is, wacht ik ff met het plaatsen van foto's. Deze volgen dus binnenkort.
Ik heb gelijk al wel een vraag over deze auto; de radio. is hier iemand bekend met dit model en heeft iemand een adres of site oid waar ik autoradio's kan vinden voor deze auto? Stel dat de radio echt niet meer te redden is, waar kan ik dan terecht voor een 2e handse?
Over mezelf: ik ben Christian Jansen, 35 jaar oud en woonachtig en werkzaam in Zwolle. Naast de onlangs aangeschafte Crown Majesta uit 1992 (series 1) ben ik in het bezit van een Nissan 200SX CA18DET (uiteraard niet standaard meer).
De Crown Majesta ben ik vorige week bij toeval tegen het lijf gelopen op Internet. Alleen de prijs al was voor mij een reden om de auto te kopen. Het betreft een pearl white metallic bolide met alle opties (geen 4 wheel steering, waarvan er begrijp ik ook modellen bestaan). Er zijn uiteraard ook wat minpuntjes:
- lakschade linksachter boven de tankdop (ter grootte van een halve meter
ongeveer). Je ziet de grondlaag al. Heeft wel aandacht nodig.
- binnenverlichting voor (dak) werkt niet aan beide kanten. Ws. een kapot lampje I guess.
- binnenverlichting linksachter werkt niet. Zal ook wel een kapot lampje zijn
- head up display (hud) geeft een foutmelding (geel driehoekje). De snelheid
wijkt af van de snelheid op het digitale dashboard. Wellicht instelling?!?!
- de radio werkt niet. Het is een af-fabriek ingebouwde radio, dus dat wordt
?f fixen ?f - indien echt stuk - zoeken naar een ander exemplaar (lastig lastig).
De vorige eigenaar zei dat er een dubbel din radio in past.
- de bestuurdersstoel heeft na bijna 20 jaar zijn beste tijd wel gehad. De stoel
heeft niet meer de kwaliteit van de passagiersstoel. Desondanks zit je er nog
lekker in. De vorige eigenaar was ook een beetje aan de zware kant eerlijk gezegd.
- een scharniertje van het middenpaneel - waar je spullen in op kunt ruimen - is
lam. Merk je verder niets van tijdens het rijden.
De auto rijdt verder heerlijk. Cruise control aan bij 120 en je zoeft over de weg. De motor klinkt prima zonder ratels oid. De distributieriem is zo'n 10.000 km geleden vervangen, dus daar heb ik voorlopig geen omkijken naar.
Remmen voor zijn vervangen, evenals banden rondom (prima profiel). De pneumatic suspension werkt ook naar behoren. Er zit zelfs een sportstand op .
Volgens de vorige eigenaar is dit de enige in Europa rijdende Majesta. Of dit idd zo is, weet ik niet, maar ik heb tot vorige week nog n??it van deze auto gehoord, laat staan gezien.
Aangezien de auto nogal vies is, wacht ik ff met het plaatsen van foto's. Deze volgen dus binnenkort.
Ik heb gelijk al wel een vraag over deze auto; de radio. is hier iemand bekend met dit model en heeft iemand een adres of site oid waar ik autoradio's kan vinden voor deze auto? Stel dat de radio echt niet meer te redden is, waar kan ik dan terecht voor een 2e handse?