Nieuwe uit het Noorden

Shifty

Nieuw hier
24 sep 2025
3
22
3
Goedemiddag.

Mijn naam is Hans en kom uit de prov. Groningen. Na 40 jaar Honda nu een Lexus IS300h uit 2017.
Bij Honda kon ik niet meer vinden wat ik zocht nl een fatsoenlijke vervanger voor m'n Accord 2.4 Type S. Of te oud of te veel kilometers.

Mijn vriendin enige tijd terug al een Lexus CT200h aanbevolen en nu dus de stap gezet om zelf het merk te gaan rijden.
Ik hoop op fijne kilometers met de IS, de lat ligt hoog. Vooralsnog rijdt het compleet anders dan de Accord maar het is zeker een uitermate fijn rijdende auto.

We worden vast wel vriendjes.

Groet,
Hans

P.S. Een fotootje zal ik later wel even plaatsen

Je vriendin heeft verstand van auto's ;)
Rijd ze zelf een CT200h?

Anyway, je gaat veel plezier beleven aan je IS300h, hopelijk een groot aantal veilige kilometers.

• Leuk
Waarderingen: Shifty
Herkenbaar!
Niet alleen kom ik ook uit de provincie Groningen, maar vooral dat ik eerst ook een Accord Type S had.
En toen Lexus.

Veel plezier in je IS!

• Leuk
Welkom Hans!

Ik woon ook in Groningen, heb twee Accords gehad en nu mijn tweede Lexus. Ik bespeur een trend :)

Een Accord is naar mijn ervaring een uiterst fijne auto met uitstekende rij eigenschappen.

Maar ik vermoed dat een IS300h qua comfort, luxe en wegligging wel gaat winnen.

Ben erg benieuwd naar je ervaringen met de Lexus dus!

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en Lexus4me
Bedankt voor het warme welkom.
Accord Type S is een hele strakke auto en sportiever afgeveerd dan de IS, die is idd meer op comfort gericht en dat is ook prima. Ik loop tegen de 60 en dan hoeft het allemaal niet meer zo hard en sportief.
Dus wat dat betreft past dat, verder is de IS natuurlijk wel rijker uitgerust en dat is ook wel lekker.
Dat er meerdere mensen zijn overgestapt is denk ik omdat Honda in Nederland gewoon niks leuks meer heeft qua leuke sedan

Heb nog een leuke Civic gehad maar als je je hele leven al Accord rijdt is dat het ook niet.
Kortom Lexus, we gaan het proberen en we zien wel. Vind het model prachtig en het rijdt ook voortreffelijk.

Ok, mannen zijn visueel ingesteld dus een paar foto's. Vrouwen mogen natuurlijk meekijken.

;)

Bijlagen

• accord.jpg
    accord.jpg
    213,4 KB · Weergaven: 49
  • lexus.jpg
    lexus.jpg
    172 KB · Weergaven: 49
Dat Honda geen mooie sedan meer leverde was voor mij inderdaad de reden eens verder te kijken.
De lokale dealer wou er wel een bestellen voor mij in Duitsland, maar dan moest ik keuzes maken vanuit de folder.
Leek me een slecht idee.

Maar Lexus is een prima merk, geen dag spijt van!

• Leuk
Opvallend al die ex Honda Accord eigenaren. Maar niet verbaasd dat je dan bij Lexus gaat zoeken. Honda (was) kwalitatief een topmerk en de Accord een prachtige sedan, en dan met name het type dat @Shifty had. Jammer dat die mooie sedans verdwenen zijn. Ook had Honda echt een "patent" op de loopcultuur van de 4 cilinder. Dat heeft Toyota alleen kunnen evenaren met de MR2 MK1 Yamaha motor 1.6 liter. Vloeiend de hoge toeren in zonder rauwheid wat bij de moderne viercilinder helaas veel voorkomt.
Stiekem vind ik de Accord op de foto mooier dan de IS 300h (mag ik niet zeggen hier in het forum šŸ™ˆ). De facelift IS heb ik nooit aan kunnen wennen. Maar dat is erg persoonlijk. Het zijn gewoon de beste auto te koop die IS 300h, zie je ook aan de 2de hands prijzen.
Heel veel plezier @Shifty, met de IS en dat gaat zeker lukken. Je bent hier op een geweldig forum beland met veel info en als die niet te vinden is dan zijn er top Lexusforum leden die je direct willen helpen.:)(y)

• Leuk
Waarderingen: quattrootje en Shifty